Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KISSA- ja KOIRAIHMISEN erot? Mitä mieltä Sinä olet?

Vierailija
28.08.2022 |

Itse ajattelen, että koiraihmiset on laumaihmisiä ja tykkäävät siitä että heillä on joku jota käskyttää. Kissaihmiset ovat itsenäisempiä ja omaehtoisampia. Mielestäni koira- ja kissaihmisissä on selkeä ero.

En voisi kuvitellakaan olevani suhteessa koiraihmisen kanssa, koska en tykkää koirien ja niiden omistajien perus luonteista ollenkaan.

Mikä on aiheeseen Sinun mielipide?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissoilla on luonnetta, koirille ei (ne ovat palvelijoita), sama pätee omistajiin.

Vierailija
22/67 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sanottu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissoilla on luonnetta, koirille ei (ne ovat palvelijoita), sama pätee omistajiin.

Eikös se mene juurinpäin vastoin? Kissan omistajille on ok olla tyhmempänsä kyykytettävänä, koiranomistajalta vaaditaan tiettyä johtajuutta ja johdonmukaisuutta jotta yhteistyöstä tukee molemmille mielekästä.

Vierailija
24/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä yhdistää se, että he pitävät eläimistä. Muut jaot ovat jokseenkin keinotekoisia. Pitäväthän jotkut matelijoista, jyrsijöistä ja linnuista, mutta ei heitä parjata samalla tavalla kuin näiden kahden erilajisen karvaturrin omistajia.

Näkyvin ero ainakin keskustelupalstoilla on se, että kissaihmiset eivät kerta kaikkiaan osaa kehua lemmikkejään vetämättä mukaan koiria. Koiraihminen kertoo, että Musti on niin kiva lenkkikaveri, sohvakaveri ja juttukaveri. Kissahminen kertoo, että Mirri ei ainakaan läähätä niin kuin koira, ei tarvitse ulkoilua räntäsateessa kuin koira eikä kiinny ihmisiinsä samalla tavalla kuin koira. Ihan kuin Mirrissä ei olisi mitään hyvää, jollei Mirriä saa verrata toiseen eläinlajiin.

Pitäkää lemmikeistänne niiden mukavien ominaisuuksien vuoksi, älkää siksi, että ne eivät ole jotakin toista lajia.

Vierailija
25/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkitusti koiraihmisissä on enemmän konservatiiveja (persuja) ja kissaihmisissä on enemmän liberaaleja. Kissaihmiset ovat myös älykkäämpiä kuin koiraihmiset.

Juuri päin vastoin. Liberaalit ovat vasemmistolaisia ja konservatiivit oikeistolaisia. Oikeistolaiset ovat paljon fiksumpia kuin vasemmistolaiset. 

Täysin väärin. Talousliberaalit ovat nimenomaan oikealla ja myös arvopolitiikalta suurin osa oikeistosta on liberaalia. Oikeistolainen ajattelu perustuu yksilönvapauteen, joka on ristiriidassa yhteisöä painottavan konservatismin kanssa. Selvitä itsellesi perusasiat.

Ja kuten ensimmäinen kirjoittikin, niin tosiaan ihan tutkitusti korkeamman älykkyysosamäärän ihmiset suosivat enemmän kissoja kuin koiria lemmikkeinä. Poliittista suuntautumista ei kai ole edes tutkittu.

Vierailija
26/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiraihmiset ovat lemmikkinsä pomoja, kissaihmiset palvelevat nöyrästi. Eli omasta mielestä vähän päin vastoin.

Pomoja? Kyllä se koira juoksuttaa sitä "pomoaan" tehokkaasti ajoissa kotiin töistä, ilta- ja aamulenkeillä.

Vierailija
27/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omissa oloissa viihtyvä introvertti, mutta koirasta tykkään siksi, että se repii mut lenkille. En tarvitse mitään laumaa tai käskytettävää. Joo, ilman koiraa olisin laiska ja saamaton. Inhoan tällaisia vastakkainasetteluja ja yleistyksiä.

Vierailija
28/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraihmiset, eli ihmiset joilla on chihuahua, lauma huskyja, dobermanni on kaikki samaa massaa?

Vierailija
29/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin eri mieltä kanssasi. Syy, miksi koiria "käskytetään", on se, että on helkkarin epämiellyttävää, jos koiraa ei kouluteta. Holtiton koira on turvallisuusriski. Sitäpaitsi, kyllähän ihmiset nyt opettavat kissoilleenkin tapoja, esim. voi olla kiellettyä mennä pöydille ym. Ja monella ihmisellä on sekä kissoja että koiria.

Vierailija
30/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttuuko ihmisen luonne, jos vaihtaa lemmikin kissasta koiraan tai toisinpäin?

Meillä oli ennen koira, nyt on kissa. Olen varmaan joku bipo.

Vierailija
31/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkitusti koiraihmisissä on enemmän konservatiiveja (persuja) ja kissaihmisissä on enemmän liberaaleja. Kissaihmiset ovat myös älykkäämpiä kuin koiraihmiset.

Juuri päin vastoin. Liberaalit ovat vasemmistolaisia ja konservatiivit oikeistolaisia. Oikeistolaiset ovat paljon fiksumpia kuin vasemmistolaiset. 

Täysin väärin. Talousliberaalit ovat nimenomaan oikealla ja myös arvopolitiikalta suurin osa oikeistosta on liberaalia. Oikeistolainen ajattelu perustuu yksilönvapauteen, joka on ristiriidassa yhteisöä painottavan konservatismin kanssa. Selvitä itsellesi perusasiat.

Ja kuten ensimmäinen kirjoittikin, niin tosiaan ihan tutkitusti korkeamman älykkyysosamäärän ihmiset suosivat enemmän kissoja kuin koiria lemmikkeinä. Poliittista suuntautumista ei kai ole edes tutkittu.

Tämä.

Vierailija
32/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erityisemmin pidä kummastakaan. Jos olisi pakko valita, ottaisin mielummin kissan. En kuitenkaan halua kissankarvoja, kusilaatikoita, raapimisjälkiä tai kyrvännököisiä kiipeilypuita kotiini, joten olen ilman.

Vierailija
33/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman, koiraihmiset on kuin koiria, ne tarvitsee jonkun kertomaan mitä tehdä, miten elää niin kuin muut (koiraihmiset).

Ne seuraavat laumassa, kissaihmiset johtavat näitä ihmisiä ja uskaltavat elää elämää omilla säännöillä, ei niinkuin yhteiskunta missäkin maassa ja kulttuurissa "ihmisiä ohjeistaa".

Vierailija
34/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissaihmisillä on luonnetta, koiraihmisillä ei, ne ovat kuin koiria jotka tarvivat jonkun jota seurata

Vierailija
35/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pitänytkin koira ihmisiä outoina, he menevät lauman mukana ja tarvitsevat kaikissa asioissa, jonkun johtamaan ja kertomaan miten asiat pitää tehdä. Oli se sitten työnantaja, hallitus, harrastuspiiri yms. He tarvitsevat elämään valmiin rakenteen, ns. struktuurin, joka tulee toisen kertomana.

Kissaihmiset taas ovat johtajia ja sellaisia ihmisiä, jotka tekevät niin kuin haluavat eivätkä elä elämää sen mukaan mikä on laumaihmisten mielestä hyväksyttävää.

Vierailija
36/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallisia ja ahdasmielisiä oletuksia :D

Olen koiraihminen ja introvertti rankimmasta päästä. En jaksa muita ihmisiä kuin omaa kumppania juuri lainkaan.

Kyllä se on ihan tutkittu tosiasia, että koiraihmiset ovat keskimäärin laumahenkisempiä ja heillä on isommat perheet kuin kissaihmisillä. Kissaihmisissä on paljon intovertteja sinkkuja.

Eivät ne ole mitään kummallisia ja ahdasmielisiä oletuksia, vaan ihan faktaa.

Vierailija
37/67 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaihmiset on laiskoja ja saamattomia. Ehkä vähän hienostelijoita. Koiraihmiset ovat reippaita ja aikaansaavia ulkoilmaihmisiä. Mulla on molemmat.

Vierailija
38/67 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä määritelmä, eikö tuo loogisesti menisi just toisinpäin: KIssat on pomottavia psykopaatteja, jotka kävelee ihmisten päällä = tarvitsevat nöyrän omistajan joka kestää sitä pomottelua ja tottelee kissan mielihaluja.

Koira taas tarvitsee vakaata ohjausta ja jonkun joka kertoo mitä pitää tehdä = tarvitsee ihmisen, joka tähän kykenee.

No oikeasti en usko että lemmikit kertovat välttämättä mitään personaasta, mulla on kissoja ja koira, hyönteisiä, on ollut matelijoita ja haaveilen, että otan joskus marsuja.

Vierailija
39/67 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallisia ja ahdasmielisiä oletuksia :D

Olen koiraihminen ja introvertti rankimmasta päästä. En jaksa muita ihmisiä kuin omaa kumppania juuri lainkaan.

Kyllä se on ihan tutkittu tosiasia, että koiraihmiset ovat keskimäärin laumahenkisempiä ja heillä on isommat perheet kuin kissaihmisillä. Kissaihmisissä on paljon intovertteja sinkkuja.

Eivät ne ole mitään kummallisia ja ahdasmielisiä oletuksia, vaan ihan faktaa.

"On paljon" ja "kaikki on" ovat aivan eri faktoja.

Vierailija
40/67 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiriakin on erilaisia, jotku on sosiaalisia jotka tykkää kaikista, mutta on sielläkin mm. pidättyväisiä, arkoja, suorastaan vihaisiakin ja reviiritietoisia. On niitäkin jotka asuu mieluummin ulkohäkissä kuin omistajien kanssa sisätiloissa.

Että jos sosiaalisuutta mietin näin koirien ja kissojen kohdalla, niin kyllä se on oikeastaan kissa joka useammin ahdistaa, kun tulee iholle sillonkin ei haluaisi, eikä kylllä kysele mun tuntojani siinä yhtään: Koirat osaa vähän lukea, että jos olen esim. pahalla päällä eikä mua huvita sosialisoida, niin antavat silloin olla rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän