Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko kohtuuton, jos vien lapsen koronatestiin, koska itse olisin lähdössä riskiryhmäläisen luokse yökyläreissuun?

Vierailija
28.08.2022 |

Pieniä murheita, mutta murhe kuitenkin. Eli olen varannut lennot ja lähdössä 5 päivän reissuun sukulaiselle, joista toinen riskiryhmäläinen muutenkin kuin iän puolesta. Tytöllä 11v nuha. Meidän kunnassa pääsee edelleen tosi helposti koronatestiin. En uskalla lähteä reissuun, jos emme saa varmistusta nuhasta eli ettei ole vain koronaa. Nyt ajattelin, että viemme tytön koronatestiin, jotta minun ei tarvitse perua lähtöä ja menettää matkarahoja ja hankaloittaa tämän sukulaispariskunnan elämää (olen menossa heille avuksi erään asian takia).

Eihän tässä mitään, mutta tyttö pelkää koronatestiä kovasti. Käynyt tässä 2 vuoden aikana pari kertaa ja pelkää edelleen. Kuulemma sattuu.

Nyt sitten täällä olen sydän sykkyrällä, että olenko maailman paskin äiti, jos vaadin tyttöä menenmään testiin, jotta pääsen itse reissuun. Vai perunko kaiken vaan, jottei tytön tarvitse mennä testiin.

Mitä te tekisitte?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt sinänsä vastaa ap:n kysymykseen, mutta ne, joilla ei ole tutuissa ketään oikeasti "vaarassa", eivät tajua tätä "koronavouhotusta". Niin se vain on. Olen sen niin monesti huomannut.

Oma äitini on vasta 65-vuotias ja hyväkuntoinen, mutta sairauden takia riskiryhmässä. Hän on ollut pari kertaa tavallisen flunssan takia sairaalassa ja usein mennyt keuhkokuumeeseen saakka. Hänelle ei ole ns. tavallista flunssaa olemassakaan.

Se pitää tulla omalla kohdalle tällainen asia ennekuin tajuaa, että jotkut oikeasti pelkäävät koronaa ja sen seurauksia ja ovat todella varovaisia asian suhteen. Muille se näkyy varmaan hysteriana ja tautipelkoisena ja pöpökammoisena yms.

Vierailija
22/72 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää. 

Esim. sairaalaan mennään hoitajaksi töihinkin vaikka omalla perheenjäsenellä olisi korona.

Niin pikkasen nyt yliliioteltua tuo siviilien touhu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo on ihan totta, tuo 13negaa ja meidän perhe ja kaikkilla virallisesta positiiviset. Meillä on vanhempien whatsapp ryhmä, joten tätä kautta saatiin nämä tiedot, kun vanhempien kanssa kauhisteltiin, kun melkein koko luokka poissa yhtä aikaa ja laitettiin ryhmään tietoa yms.

Vierailija
24/72 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun luo ei saa tulla flunssaa tartuttamaan ,eikä noroa tms.Jos perheessä oireita ,ei tulla.

Vierailija
25/72 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo on ihan totta, tuo 13negaa ja meidän perhe ja kaikkilla virallisesta positiiviset. Meillä on vanhempien whatsapp ryhmä, joten tätä kautta saatiin nämä tiedot, kun vanhempien kanssa kauhisteltiin, kun melkein koko luokka poissa yhtä aikaa ja laitettiin ryhmään tietoa yms.

Porvoolaiset mammat päässeet yhdessä kauhistelemaan:D Yritä edes!

Vierailija
26/72 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo kotitestien negat ovat ihan höpöhöpöjä. Meidän pojan luokassa riehui korona maaliskuussa. Luokassa oli melkeinpä peräkanaa 15 koronaa sairastavaa ja kaikki olivat saaneet kotitestissä negan, siis siitä, joka koulusta jaettiin. Meidänkin kunnassa pääsee koronatestiin ja näistä 13 kävi virallisessa testissä ja se näytti kaikilla positiivistä. 

En ymmärrä onko täällä vieläkin niin tolloja, että luulevat sen kotitestin negan olevan oikea? Jos kotitestistä saa positiivisen, niin se luultavasti on oikea tulos. Negatiivinen ei todellakaan.

Testattiin asia myös omassa perheessä maaliskuussa. Kaikki 4 olimme koronassa ja samana päivävä kun kävimme virallisessa testissä teimme kotitestin. Kotitesti nega, viralliset positiviiset. 

Että se niistä kotitesteistä. 

Kotitestit eivät ilmeisesti ole niin herkkiä kuin virallinen testi.

Lisäksi testi on tehtävä oikein ja kaikki eivät ehkä työnnä puikkoa tarpeeksi syvälle tai testi tehdään liian aikaisin eli heti oireiden alettua.

Meilläkin käytetty koulun kotitestejä, jotka näyttäneet negaa aiemmilla kerroilla.

Nyt koulujen alettua ja lapsen sairastuessa neljäntenä päivänä oireiden alkamisesta tuli valitettavasti positiivinen tulos.

Vierailija
27/72 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olet kohtuuton.

Älä kiusaa lasta moisella inhottavuudella silkkaa omahyväisyyttäs ja sadistisuuttas.

Jos tossa on vaihtoehdot, peru ennemmin.

Vierailija
28/72 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa minkään muunkaan flunssan, kyllä sekin tarttuu.

Vierailija
29/72 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen niin fiksu, että tökin testeillä itseäni, en lasta. Jos lapsi on kipeä, siinä vaiheessa en itsekkään ole siltä säästynyt. Samaa pöpöä koko talo täynnä.

Nyt meillä on lapsi kipeä ja minä. Tein kotitestejä itselleni. Ekaa kertaa ikinä. Lapset saivat jo viime lukuvuonna koulusta kotitestejä. Olen käynyt nuhaisena töissä ja lapsi nuhaisena koulussa. 3 testiä itseltäni, kaikki nega.

Kyllä tästä on fiksuus kaukana monessakin mielessä! Hyviä tautipäiviä vaan työ-ja koulukavereille...

Mullakin on yksi Facebook-tuttu, jonka miehellä on korona. Sillä tutulla myös oireita, mutta kun oli käynyt virallisessa testissä ja nega siitä niin töihin vaan!

Niin? Meillä myös pitää mennä töihin jos on nega, eikä oireet estä työntekoa.

Vierailija
30/72 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennolla? Tuttavan koko perhe sai koronatartunnan kesän lomalennolla. Koneessa paljon yskiviä ja pärskiviä ihmisiä.

Vierailija
31/72 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen niin fiksu, että tökin testeillä itseäni, en lasta. Jos lapsi on kipeä, siinä vaiheessa en itsekkään ole siltä säästynyt. Samaa pöpöä koko talo täynnä.

Nyt meillä on lapsi kipeä ja minä. Tein kotitestejä itselleni. Ekaa kertaa ikinä. Lapset saivat jo viime lukuvuonna koulusta kotitestejä. Olen käynyt nuhaisena töissä ja lapsi nuhaisena koulussa. 3 testiä itseltäni, kaikki nega.

Kyllä tästä on fiksuus kaukana monessakin mielessä! Hyviä tautipäiviä vaan työ-ja koulukavereille...

Mullakin on yksi Facebook-tuttu, jonka miehellä on korona. Sillä tutulla myös oireita, mutta kun oli käynyt virallisessa testissä ja nega siitä niin töihin vaan!

Vähän kun nenä valuu tai random yskäisy silloin tällöin ja testit negat, olisi koulunpenkit ja työpaikat syksyisin tyhjillään. Viime vuonna ohje oli koulusta, jos pienikin oire, pitää jäädä kotiin 5 päiväksi. Tämä muuttui heti parin viikon päästä, koska yhden nenänniiston jälkeen koulussa ei ollut ketään. Itse olen yskinyt limaa jo ties kuinka kauan. Mielellään olisin kotona, enkä töissä. Mut homma ei niin toimi.

Vierailija
32/72 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole ihmeellistä miten se korona osaa piilotella siellä syvällä nenässä? Että se ei ole siinä 4cm päässä vaan tikku pitää työntää sinne 6cm... On se erikoinen virus.

Vierailija
33/72 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ehdoton kielto tulla työpaikalle oireisena. Myös miehen työpaikalla sama sääntö. Siis miehen työpaikalle tuli taas joku urpo flunssaisena maskipäällä ja sanoi, että käy tuossa vessassa tekemässä koronatestin, että voiko jäädä työpaikalle. Siis haloo? Esimies oli käynyt sanomassa, että nyt heti kotiin, oireisena ei tulla töihin. Ja eihän sitä oltukaan infottu kuin yli 2 vuotta vähän väliä. Jotku vaan on niin typeriä.

Ja joo, ehkä ne sairaanhoitajat sitten menee oireisena töihin. Minun kaverini on lähihoitaja Pohjois-Pohjanmaalla ja siellä ei kyllä oireisena ole asiaa töihin, vaikka käyttävätkin maskia. Silloin saa mennä, jos itsellä ei oireita ja vaikka perheessä koronaa, mutta aina jos itsellä oireita, niin ei asiaa töihin. Ehkä tämä sitten vaihtelee sairaanhoitopiireissä.

Vierailija
34/72 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä uusin variantti näkyy hyvin kotitestissäkin. Heti ekana oirepäivänä vahva plussa koko perheellä nyt elokuussa. Oireena lähinnä nuhaa ja vähän lämpöä.

Vierailija
35/72 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tyttö menee testiin?Eikö ap voi itselleen tehdä vaikka kotitestin?

Vierailija
36/72 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä uusin variantti näkyy hyvin kotitestissäkin. Heti ekana oirepäivänä vahva plussa koko perheellä nyt elokuussa. Oireena lähinnä nuhaa ja vähän lämpöä.

Mulla näkyi maaliskuussa sairastaessa edellinen variantti heti. Ensioireina oli nuha ja kurkun karheutta, kaksi viivaa tuli saman tien. Nuo ensioireet kestivät vuorokauden, sen jälkeen oli voimakasta väsymystä.

Vierailija
37/72 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tässä:

Itsellä ei oireita, joten en näe mitään järkeä, että testaan itsesi. Miten minä siitä saan varmuuden, ettei tytön tauti ole koronaa, joka voisi tulla minulle vaikka ensi viikolla? En mitenkään. Tyttöhän se on testattava, kun hän flunssassa.

Ja unohtui mainita, että siis viime viikolla tytön luokalla oli yksi pois koronan takia, joten siksi tätä asiaa niin paljon pohdin.

Ja meillä tosiaan pääsee hyvin koronatestiin. Katsoin niin aikoja huomiselle pilvin pimein eli ei viedä kyllä kenenkään muun tarvitsevan aikaa.

Ja tässä taitaa käydä hyvin, kun pääsimme tytön kanssa jo sopimukseen. Hän saa toivomansa pehmolelun, kun menemme yhdessä testiin :)

Mutta kiva oli nähdä, ettei täältä tosiaan kannata kysellä mitään. Järkeviä vastauksia ei tule, ei sitten aiheeseen kuin aiheeseen :)

Vierailija
38/72 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie tyttö omakustanteiseen testiin, jos välttämättä on pakko viedä.

Vierailija
39/72 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako ne sut kylään, jos perheessäsi on hengitystieinfektioinen?

Jospa edes kysyt.

Vierailija
40/72 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap tässä:

Itsellä ei oireita, joten en näe mitään järkeä, että testaan itsesi. Miten minä siitä saan varmuuden, ettei tytön tauti ole koronaa, joka voisi tulla minulle vaikka ensi viikolla? En mitenkään. Tyttöhän se on testattava, kun hän flunssassa.

Ja unohtui mainita, että siis viime viikolla tytön luokalla oli yksi pois koronan takia, joten siksi tätä asiaa niin paljon pohdin.

Ja meillä tosiaan pääsee hyvin koronatestiin. Katsoin niin aikoja huomiselle pilvin pimein eli ei viedä kyllä kenenkään muun tarvitsevan aikaa.

Ja tässä taitaa käydä hyvin, kun pääsimme tytön kanssa jo sopimukseen. Hän saa toivomansa pehmolelun, kun menemme yhdessä testiin :)

Mutta kiva oli nähdä, ettei täältä tosiaan kannata kysellä mitään. Järkeviä vastauksia ei tule, ei sitten aiheeseen kuin aiheeseen :)

Niin, tai veetuunnut, kun et saa mieleisiä vastauksia? Täällä on monta asiallista vastausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän