Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saan iltapuvun häihin?

Vierailija
28.08.2022 |

Läheiseni menee kohta naimisiin ja järjestää hienot häät hienossa paikassa, pukukoodina iltapuku. Olen työtön ja rahaton, edes juhlakenkiä minulla ei ole eikä mitään juhlavaatteita. Lahjakin pitäisi ostaa, mutta läheiseni ymmärtää rahanpuutteeni eikä odota mitään hienoa ja kallista lahjan suhteen. Mutta tuo puku ja kengät. En voi mennä farkuissa iltapukujuhlaan. Ideoita kellään mistä voisi löytyä ratkaisu? Kävin alueemme kolmella kirpparilla, eikä niissä ollut mitään juhlavaatteiden tapaisiakaan, saati iltapukuja. Olen hieman ylipainoinen (15 kg) ja ompelutaidoton, niin mahtuva puku pitäisi saada.

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taatusti löytyy kirppiksiltä mekko tai hame/pusero. Itse olen huivi-ihminen ja ollut elämän aikana monissa juhlissa yksinkertaisissa ja halvoissa puvuissa, joita olen usein piristänyt kivalla, myös halvalla huivilla.

Vierailija
82/111 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ei kommentoi kenkiä? Suosittelen lipokkaita, ne on trendikkäät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska on ihan yks vi+un maku mitä täällä ehdottaa, mikään ei kelpaa ja ap on jo tainnut paeta.

Vierailija
84/111 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro vaatekokosi ja puvun hintakatto, niin joku voisi löytää ehdotuksia. Nyt on vaikea ehdottaa mitään, kun ei tiedä voitko panostaa 10 vai 100 euroa.

Vaatekokoni on 44, lantio leveä. Varsinaista budjettia ei ole, koska oikein mihinkään ei ole rahaa, satanen on ihan mahdoton. Kymppi kyllä onnistuu. Ap

https://www2.hm.com/fi_fi/productpage.0985191001.html

Vierailija
85/111 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

H&Mllä saa ilmaisen kotiinkuljetuksen ja kokoja on hyvinkin 44 kokoiselle alkaen 10€. Itse olen kokoa 48-50 ja löydän edullisestikkin kauniita vaatteita.

Yli viidenkympin ostoksista jäsenille. 25€ on ilmaisen noudettavan lähetyksen raja.

Vierailija
86/111 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, provossasi on virheitä:

- Häissä ei ole pukukoodeja. Ainakaan pukukoodi EI OLE iltapuku. Vihkiminen on nimittäin päivällä. Siksi sulholla on frakki tai shaketti, vierailla tumma puku.

- Häiden ajankohta ON AINA tiedossa kuukausia ennen vihkimistä. Kirkon/maistraatin ja juhlapaikan joutuu varaamaan jopa puoli vuotta etukäteen. Vieraille annetaan vähintään kuukausi aikaa varautua, yleensä kaksi.

PERHEENJÄSENET tietävät häistä vieläkin aiemmin.

OLET SÄÄLITTÄVÄ TYPERÄ PROVOILIJA.

MENE KELLARIIN HÄPEÄMÄÄN JA SITTEN HANKI ELÄMÄ!!!!!!!!!!

- Meidän häät olivat iltavihkiminen eli klo 18.

- pukukoodi oli iltapuku naisilla. Pukukoodin määrittelee juhlan järjestäjä.

- Meidän häät saatiin kasaan kuukaudessa. Varattiin vihkipaikka kysymällä kunnalta ulkona sijaitsevasta alueesta pientä osaa ja saatiin se käyttöön.

- Juhlat järjestettiin pienesti ravintolassa.

- Paikalla ei ollut kummankaan puolen sukua, sillä emme tule toimeen lapsuuden perheiden kanssa. Häämme eivät siis olleet tiedossa ennen kuin laitoin sosiaaliseen mediaan kuvan meistä.

Itse sanoisin, että jokainen ranskalainen viivasi on siis väärin.

Ap, pyydä torin kautta lahjoituksena pukua? Ihmisillä on niin valtavasti vaatetta nykyään, että löytyy varmaan useampikin. Lisäksi ihmiset ovat nykyään niin lihavia, että ulkomuotosi ei varmasti ketään hätkäytä. Mene ja nauti juhlista. Jos irvileukaa tulee mukaan niin jätä heidät itsekseen. Ihanaa juhlaa. :)

Vierailija
87/111 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPRn Kontista

Vierailija
88/111 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uff, Fida, tori.fi ja huuto.net, Facebookissa on monia kirppariryhmiä ja sivustoja.

Vierailija
89/111 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilta löytyy toivottavasti nilkkapituinen suora musta hame.  Yläosaksi kauniisti laskeutuva yksivärinen

tai kuviollinen pusero ohutta kangasta.  Kirpparilta kengiksi avokkaat tai sandaalit.  Jos vielä löytyisi

iso ohut huivi hartioille.

Vierailija
90/111 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista pukukoodia kuin iltapuku ei ole olemassakaan. Se on ihan omasta päästä keksitty. Sitä paitsi pukukoodeissa määritellään aina miehen puku, sillä nainen pukeutuu sen mukaisesti. Ilmeisesti tällä ko. pukukoodilla on tarkoitettu koodia juhlapuku, jota käytetään silloin kun juhla alkaa klo 18 jälkeen. 

Tällaista se on kun lähiömutsit pitävät häitään ensimmäisen ja toisen lapsen syntymän välissä.

Vierailija
91/111 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä saisin vastaavanlaisen kutsun, jollaista en onneksi saa, niin kiittäisin kauniisti kutsusta ja ilmoittaisin, että valitettavasti samalle ajankohdalle osuu toinen meno, jota ei voi perua eikä muuttaa. Yhtä pönötysjuhlaa varten en rupeaisi hankkimaan, edes kalliilla vuokraamaan, iltapukua ja jalkineita. Sitä paitsi en viihdy isommissa väkijoukoissa. Pienet pippalot on asia erikseen, koska niihin voi osallistua tavallisissa vaatteissa.

Eli ap, lähetä onnittelukortti ja pysy kotona.  

Miksi pitää valehdella? Miksi ei vain voi sanoa suoraan, että ei tule, koska ei omista iltapukua. Ei tarvitse alkaa selittelemään, että ei ole varaa ostaa jne. Sitä paitsi iltapuku-koodia ei edes ole olemassakaan. 

Vierailija
92/111 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoo onpa Liian hienot juhlat!

Täällä on mainittu kirppis

Eli sieltä itselläni on vihreä satiini mekko , Leena tuote hieman kulunut ja perus malli.

42koko ,vaalean vihreä satiini jakku ei mitään nappeja vetoketjuja eli paremminkin satiini bolero.

8- vuotta vanha .

Kulunut ja on nytkin työpaikalla kirppis

Ma- to 9:00- 15;00

Ja kun on tän Paikkakunnan pitäjäpäivät on, sitten Seurakunnan alakerrassa kirppis

Auki Ke 31.8. 22

12:00- 17:00

Sekä To 12:00- 17:00

Sekä Kuuloliiton kirppis

On auki nyt Ma- Pe

9:00- 15:00

Ja Perrturipäivien lauantaina 9:00- 14:00

Seurakunnan kirppiksellä , olen nähny myös hienoja ilta pukuja ei mahtunut mulle.

Ja tapahtumia on koko viikon markkinat Iisakin torilla La 3.9.22

10:00- 15:00

K- Marketin varastolla on kirppis

Pe 2.9 11:00- 18:00

Ja La 3.9 9:00- 16:00

Mutta tää taitaa olla turhan kaukana .

Kun tää tuli Pyhännältä.

Vierailija
93/111 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse pitäisin häät, laittaisin pukukoodiksi "juhlavaa, mieluiten sellaista mitä jo kaapista löytyy". 

Vierailija
94/111 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinä aikoina, kun pitäisi säästää tulevia isoja sähkölaskuja varten, en todellakaan ostaisi kallista pukua yksiä juhlia varten. Laittaisin jonkun pitkän hameen mitä kaapista löytyy, tai ostaisin käytettynä tai lainaisin tutuilta. 

Luulisi siskon ymmärtävän tilanteen. 

Vierailija
95/111 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään samankokoista kaveria, joka voisi lainata? Lupaat leipoa vaikka kakun kiitokseksi myöhemmin. Ainiin, ei tietenkään ole koska se ratkaisisi ongelman.

Kyttää kettuna toria, sieltä voi löytyä aarteita. B-vaihtoehtona sitten pitkä yksinkertainen hame vaikka kirpparilta ja juhlavin paita minkä löydät.

Sisko varmasti ymmärtää tilanteesi, eikä hänen prinsessapäivänsä mene pilalle siitä, jos sulla ei ole täydellistä unelmapukua.

Vierailija
96/111 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan yhdentekevää millaiset on kengät, joita kukaan ei näe pitkän helman alta.

Vierailija
97/111 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki korona tai mikä tahansa flunssa niin ei tarvii mennä. Riittää kun tarjoudut hoitamaan jotain päiväkodissa tai koulussa käyvää lasta niin sulla on sekä palkkio lapsenhoidosta että joku tauti, mikä estää häihin menemisen. 

Vierailija
98/111 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puku vuokraamot. Naiset Vida.

Vierailija
99/111 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloselta, siellä on kaikenlaisia juhlatamineita.

Vierailija
100/111 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sisko haluaa sut häihinsä niin tietysti sisko auttaa sun puvun hankkimisessa. Pukukoodista päätellen hänellä (tai kuka häänsä maksaakaan) on varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän