Mistä saan iltapuvun häihin?
Läheiseni menee kohta naimisiin ja järjestää hienot häät hienossa paikassa, pukukoodina iltapuku. Olen työtön ja rahaton, edes juhlakenkiä minulla ei ole eikä mitään juhlavaatteita. Lahjakin pitäisi ostaa, mutta läheiseni ymmärtää rahanpuutteeni eikä odota mitään hienoa ja kallista lahjan suhteen. Mutta tuo puku ja kengät. En voi mennä farkuissa iltapukujuhlaan. Ideoita kellään mistä voisi löytyä ratkaisu? Kävin alueemme kolmella kirpparilla, eikä niissä ollut mitään juhlavaatteiden tapaisiakaan, saati iltapukuja. Olen hieman ylipainoinen (15 kg) ja ompelutaidoton, niin mahtuva puku pitäisi saada.
Kommentit (111)
Äh tää on niin läpinäkyvä. Mikään ei kelpaa ja sitten yhtäkkiä juhlatkaan ei oo ollut tiedossa kun pari viikkoa. Tai no jos tää on totta, niin ap ei taida olla kovin läheinen siskonsa kanssa, joten voi ihan hyvin jättää menemättä.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen provo.
Ap torppaa kaikki ehdotukset.
naiset eivät halua ratkaisuja, vaan kuuntelijan valitukselleen
Vierailija kirjoitti:
Äh tää on niin läpinäkyvä. Mikään ei kelpaa ja sitten yhtäkkiä juhlatkaan ei oo ollut tiedossa kun pari viikkoa. Tai no jos tää on totta, niin ap ei taida olla kovin läheinen siskonsa kanssa, joten voi ihan hyvin jättää menemättä.
Eli jos ei ole kovin läheinen siskon kanssa niin ei tarvitse mennä häihin 😮 ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle satasella saa iltapuvuiksi käyviä mekkoja. Katso vaikka Zalando.
Alle satanen (80 euroa?) pelkästä puvusta voi kuule olla liian iso raha jollekin. Se voi olla parin viikon ruoat. Missä todellisuudessa elää ihminen, joka ehdottaa rahattomalle, että osta vähän alle satasella mekko.
no osta 300e mekko. sellainen kestävä, jota voi käyttää muulloinkin. kyllä ihmisellä pitää juhlavaatteet olla. mieluiten kestävät, jotta ei tarvitse joka kerta itkeä jonkun satasen kertakäyttävaatteen perään. ei tiedostava ihminen osta joka tapahtumaan uutta halpaa kertakäyttövaatetta vaan sijoittaa vähät rahansa kestävämpään laatuun. saattaa tulla pidemmänpäälle jopa halvemmaksi.
300e irtoaa helposti, kun vähennät siiderin ja tupakan kulutusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos ei ole kovin läheinen siskon kanssa niin ei tarvitse mennä häihin 😮 ?
No tehkööt mitä lystää. Vi++uako kyselee, kun mikään ei kelpaa.
Jotkut ihmettelee selvästi toimintaani. Yritän selittää. Olen ahdistunut tilanteesta. Rahat on aivan loppu, laskut kaatuu niskaan. Hään tulee olemaan hienot ja minua ahdistaa ylipainoni siinä hienossa seurassa. Ahdistaa kaikki iltapuvut, koska luultavasti ne näyttää makkarankuorilta päälläni, läski vyötärö ja läskit reidet paistaa törkeästi ohuen kankaan läpi. Inhoan muutenkin lihonutta ulkonäköäni. En ehdi laihduttaa juhliin. Olen lihonut, koska rahatilanteeni ahdistaa ja stressaa. Häpeän lihonutta ulkonäköäni ja rahanpuutettani. Olen kyllä etsinyt pukua, paljonkin, mutta ahdistus vain pahenee koko ajan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos siskolla on varaa järjestää hienot häät, niin eikö hän voisi auttaa antamalla tai lainaamalla rahaa iltapukuun? Onhan hän sentään siskosi. Hänkin varmasti haluaa, että pääset kauniina juhlaan.
en lainaa. haluan näyttää kaikille olevani kauniimpi sisko
Ei tämä nyt ihan iltapuku ole, mutta jos jonkun siistin yläosan tuohon hankit jostain vaikka lainaamalla (bolero tai huivi) niin menisi paremman puutteessa, erityisesti tuo harmaapohjainen vähän syksyisemmällä. 15 euroa. Väljä malli niin on anteeksiantavampi istuvuudenkin kanssa.
https://www.zizzi.fi/kukallinen-maksimekko-viskoosista-vihrea-V00036I07…
Ap, provossasi on virheitä:
- Häissä ei ole pukukoodeja. Ainakaan pukukoodi EI OLE iltapuku. Vihkiminen on nimittäin päivällä. Siksi sulholla on frakki tai shaketti, vierailla tumma puku.
- Häiden ajankohta ON AINA tiedossa kuukausia ennen vihkimistä. Kirkon/maistraatin ja juhlapaikan joutuu varaamaan jopa puoli vuotta etukäteen. Vieraille annetaan vähintään kuukausi aikaa varautua, yleensä kaksi.
PERHEENJÄSENET tietävät häistä vieläkin aiemmin.
OLET SÄÄLITTÄVÄ TYPERÄ PROVOILIJA.
MENE KELLARIIN HÄPEÄMÄÄN JA SITTEN HANKI ELÄMÄ!!!!!!!!!!
Mikään kun ei kelpaa, niin ei auta muu kuin odottaa juhlapäivään saakka jos silloin joku hyvä haltiatar tulee ja heilauttaa taiksauvaa ja tsadaa sulla on puku, kampaus ja kaikki. Muista poistua juhlista ennen puoltayötä, taika raukeaa silloin.
Älä, ap suotta häpeile vartaloasi. 15 kiloa ei ole paljon mitään, kun puku on sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Ap, provossasi on virheitä:
- Häissä ei ole pukukoodeja. Ainakaan pukukoodi EI OLE iltapuku. Vihkiminen on nimittäin päivällä. Siksi sulholla on frakki tai shaketti, vierailla tumma puku.
- Häiden ajankohta ON AINA tiedossa kuukausia ennen vihkimistä. Kirkon/maistraatin ja juhlapaikan joutuu varaamaan jopa puoli vuotta etukäteen. Vieraille annetaan vähintään kuukausi aikaa varautua, yleensä kaksi.
PERHEENJÄSENET tietävät häistä vieläkin aiemmin.OLET SÄÄLITTÄVÄ TYPERÄ PROVOILIJA.
MENE KELLARIIN HÄPEÄMÄÄN JA SITTEN HANKI ELÄMÄ!!!!!!!!!!
Mitä kummaa? Vihkiminen on juhlapaikalla klo 17. Ei ole kirkkohäät. Vihkijä on tuttava, niin onnistui lyhyellä varoitusajalla. Ja niin vain saivat syyskuulle hienon juhlapaikan lyhyellä varoitusajalla. Siskoni on ollut pitkään avomiehensä kanssa ja he päättivät aika ex tempore mennä naimisiin, eli tavallaan tuli yllätyksenä vaikka ollaan toki vuosia tiedetty, että joskus aikovat mennä. Ap
Miten et ole tiennyt siskosi järjestämistä iltapukuhäistä kuin vasta kaksi viikkoa? Yleensä noihin iltapukujuhliin lähtee kutsut muutama kk etukäteen vastauspyyntöineen ja ruokalajikyselyineen
Tee lakanasta tooga. Kvg löytyy ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Miten et ole tiennyt siskosi järjestämistä iltapukuhäistä kuin vasta kaksi viikkoa? Yleensä noihin iltapukujuhliin lähtee kutsut muutama kk etukäteen vastauspyyntöineen ja ruokalajikyselyineen
Porvoossa tällaiset bileet järjestetään hetken mielijohteesta 🤭
Ehkä Torista voisi löytää. Moni myy vanhoja menojaan siellä. Tosin jos ei paikkakunnaltasi löydy niin postikulut maksavat.
Nettikirppikset, joku tyylikkäämpi maximekko.. Jos ei kelpaa, niin jätä bileet väliin tai mee vaikka alasti.
Vierailija kirjoitti:
Alle satasella saa iltapuvuiksi käyviä mekkoja. Katso vaikka Zalando.
Se alle satanenkin on iso raha jos raha on vähissä. Kaikilla ei ole laittaa niin paljon asuun. Harmi ettei kirppiksillä ollut. Itse olen löytänyt monesti sopivia. Tosin budjetti ollut maksimissaan 30 euroa mekkoon. Ei monestikaan löydy niin halvella. Sivusta.
Mitähän aloittaja mahtaa haluta, kun mikään ei tunnu kelpaavan?
Miksi kirjoitat ilkeästi? Johan olen kertonut, että häistä ilmoitettiin kaksi viikkoa sitten ja olen jo paikkakuntamme kirpparit kiertänyt pukua etsien. Ap