Mistä saan iltapuvun häihin?
Läheiseni menee kohta naimisiin ja järjestää hienot häät hienossa paikassa, pukukoodina iltapuku. Olen työtön ja rahaton, edes juhlakenkiä minulla ei ole eikä mitään juhlavaatteita. Lahjakin pitäisi ostaa, mutta läheiseni ymmärtää rahanpuutteeni eikä odota mitään hienoa ja kallista lahjan suhteen. Mutta tuo puku ja kengät. En voi mennä farkuissa iltapukujuhlaan. Ideoita kellään mistä voisi löytyä ratkaisu? Kävin alueemme kolmella kirpparilla, eikä niissä ollut mitään juhlavaatteiden tapaisiakaan, saati iltapukuja. Olen hieman ylipainoinen (15 kg) ja ompelutaidoton, niin mahtuva puku pitäisi saada.
Kommentit (111)
Reilusti kiertämään kirppiksiä. Eniten juhliin sopivia pukuja olen itse nähnyt Kontti/SPR, Frida tms tyyppisillä kirppiksillä.
Lisäksi sinuna laittaisin oman paikkakunnan face kirppikselle ostoilmoituksen (ja ilmoituksen halutaan lainata) puvusta ja selkeästi hintaluokka paljonko saa maksaa.
Tsemppiä etsimiseen!
Vierailija kirjoitti:
Ap, provossasi on virheitä:
- Häissä ei ole pukukoodeja. Ainakaan pukukoodi EI OLE iltapuku. Vihkiminen on nimittäin päivällä. Siksi sulholla on frakki tai shaketti, vierailla tumma puku.
- Häiden ajankohta ON AINA tiedossa kuukausia ennen vihkimistä. Kirkon/maistraatin ja juhlapaikan joutuu varaamaan jopa puoli vuotta etukäteen. Vieraille annetaan vähintään kuukausi aikaa varautua, yleensä kaksi.
PERHEENJÄSENET tietävät häistä vieläkin aiemmin.OLET SÄÄLITTÄVÄ TYPERÄ PROVOILIJA.
MENE KELLARIIN HÄPEÄMÄÄN JA SITTEN HANKI ELÄMÄ!!!!!!!!!!
ei kaikki ole kommunisteja, jotka tekevät 5 vuotissuunnitelman elämästään. juhlapaikan voi varata vaikka seuraavaksi viikonlopuksi ja kuka nykyään tarvitsee jotain taikauskoista pappia höpisemään outoja.
H&M, bonprix ja Cellbes, kaikista näyttää saavan kokoa 46 olevia maksimekkoja tai juhlamekkoja, eikä ole kalliita. Tuskin kukaan on kiinnostunut minkälaatuista kangasta se riepusi on kunhan on asiallisen mittainen eikä liian pieni kolttu. Tilaamalla uutiskirjeen saa yleensä alennusta ekasta tilauksesta.
Jos mietin itseäni niin yrittäisin käydä kaikki nettikaupat läpi ja keksiä jonkun kokonaisuuden. Joku siisti puolihamekin voisi minusta paremman puseron kanssa mennä. Kannattaa katsoa Hm, Ellos yms missä isojakin kokoja. Sieltä voisi joku löytyä. Kannattaa vaan olla nopea, koska toimitus kestää monesti. Eikö paikkakunnalla ole mitään kauppaa mistä voisi esim alella löytää mekon? Tietysti ymmärrän sen, että moni kesämekko on trikoota ja näin ei täytä iltapuku määritelmää. Toisaalta minusta tärkeintä on se, että saisi läheisensä paikalle. Jos siskollesi ei kelpaa asusi minkä olet pysynyt hankkimaan niin sitten hänessä on vikaa eikä sinussa. Näin itse mietin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle satasella saa iltapuvuiksi käyviä mekkoja. Katso vaikka Zalando.
Alle satanen (80 euroa?) pelkästä puvusta voi kuule olla liian iso raha jollekin. Se voi olla parin viikon ruoat. Missä todellisuudessa elää ihminen, joka ehdottaa rahattomalle, että osta vähän alle satasella mekko.
Alle satanen voi olla kuule vaikka parikymppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoisin tori.fi tarjonnan.
Lisäksi maksihame ja juhlava yläosa voisi olla tyylikäs.
Ei voi sovittaa. Aapeen rahat menee hukkaan jos ostaa torista jotain ja kun se saapuu postissa niin onkin ihan pieni.
Usein noissa on ilmoitettu mitat ja niitä voi kysyäkin.
H&Mllä saa ilmaisen kotiinkuljetuksen ja kokoja on hyvinkin 44 kokoiselle alkaen 10€. Itse olen kokoa 48-50 ja löydän edullisestikkin kauniita vaatteita.
Elloksella on nyt poistomyynti eli muistaakseni kaikista ale tuotteista saa vielä 40% pois hinnasta. Siellä myös isoja kokoja.
Zalandolta saa nykyään myös käytettyjä vaatteita. Vilkaisin nopeasti niin ap:n kokoa löytyy noin tuhat mekkoa, kyllä jokin niistä käy iltapuvusta. Palautuskäytäntöä en tiedä mutta ehkäpä ap selvittää.
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä nyt ihan iltapuku ole, mutta jos jonkun siistin yläosan tuohon hankit jostain vaikka lainaamalla (bolero tai huivi) niin menisi paremman puutteessa, erityisesti tuo harmaapohjainen vähän syksyisemmällä. 15 euroa. Väljä malli niin on anteeksiantavampi istuvuudenkin kanssa.
https://www.zizzi.fi/kukallinen-maksimekko-viskoosista-vihrea-V00036I07…
Tää on hyvä kommentti. Miksi ap ei ottanut koppia tästä, eli ei kommentoi?
Ja ihan oikeasti, jos ei ole varaa tuohon kokonaisuudessaan, niin eikö mukamas joku perheenjäsen voisi lainata rahoja tai osittain? Vaikka tämä sisko, joka pitää moiset iltapukujuhlat? Sen verran pitäisi ymmärtää ettei jätä heikommin voivaa (rahallisesti) siskoaan ulkopuoliseksi juhlissaan, vaan auttaa mukaan hääiltaansa, kun kerta ei ole antanut aikaa tarpeeksi valmistautumiseen.
Itse ainakin yrittäisin avustaa siskojani, jos olisi tarvetta. Ketään ei jätetä vähemmälle ja ulkopuoliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos mietin itseäni niin yrittäisin käydä kaikki nettikaupat läpi ja keksiä jonkun kokonaisuuden. Joku siisti puolihamekin voisi minusta paremman puseron kanssa mennä. Kannattaa katsoa Hm, Ellos yms missä isojakin kokoja. Sieltä voisi joku löytyä. Kannattaa vaan olla nopea, koska toimitus kestää monesti. Eikö paikkakunnalla ole mitään kauppaa mistä voisi esim alella löytää mekon? Tietysti ymmärrän sen, että moni kesämekko on trikoota ja näin ei täytä iltapuku määritelmää. Toisaalta minusta tärkeintä on se, että saisi läheisensä paikalle. Jos siskollesi ei kelpaa asusi minkä olet pysynyt hankkimaan niin sitten hänessä on vikaa eikä sinussa. Näin itse mietin.
Siskossa tuskin on mitään vikaa. Ap on vain lietsonut itsensä hysterian partaalle kun hän on mielestään liian köyhä ja liian ylipainoinen häävieraaksi. Toivottavasti hän kuitenkin muistaa että ne ovat siskonsa ja tämän puolison juhlat. Ei ole kyse ap:sta.
Ennen vihkimistä teidän täytyy pyytää avioliiton esteiden tutkintaa aikaisintaan 4 kk ennen vihkipäivää. Tutkinnalla varmistetaan, ettei avioliitolle ole Suomen avioliittolain mukaisia esteitä. Tällaisia esteitä ovat alaikäisyys, voimassa oleva avioliitto tai rekisteröity parisuhde sekä liian läheinen sukulaisuussuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokraamosta, jos sellaisia niillä seuduilla on.
On täällä yksi pukuvuokraamo, ja hinnat sitä luokkaa, että ei mitään mahdollisuutta. Ap
Mitä jos menisit töihin, ottaisit lainaa ja nauttisit elämästä. Tukien varassa kitkuttelu ei ole hauskaa. Pistää vihaksi vätystely kun nyt niitä töitä on tarjolla joka alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä nyt ihan iltapuku ole, mutta jos jonkun siistin yläosan tuohon hankit jostain vaikka lainaamalla (bolero tai huivi) niin menisi paremman puutteessa, erityisesti tuo harmaapohjainen vähän syksyisemmällä. 15 euroa. Väljä malli niin on anteeksiantavampi istuvuudenkin kanssa.
https://www.zizzi.fi/kukallinen-maksimekko-viskoosista-vihrea-V00036I07…Tää on hyvä kommentti. Miksi ap ei ottanut koppia tästä, eli ei kommentoi?
Ja ihan oikeasti, jos ei ole varaa tuohon kokonaisuudessaan, niin eikö mukamas joku perheenjäsen voisi lainata rahoja tai osittain? Vaikka tämä sisko, joka pitää moiset iltapukujuhlat? Sen verran pitäisi ymmärtää ettei jätä heikommin voivaa (rahallisesti) siskoaan ulkopuoliseksi juhlissaan, vaan auttaa mukaan hääiltaansa, kun kerta ei ole antanut aikaa tarpeeksi valmistautumiseen.
Itse ainakin yrittäisin avustaa siskojani, jos olisi tarvetta. Ketään ei jätetä vähemmälle ja ulkopuoliseksi.
Jos nyt yhtään kiinnitit huomiota ap:n tapaan hoitaa tai pikemminkin olla hoitamatta asiaa, ymmärrät että ei missään nimessä riittäisi että sisko maksaa puvun. Ap odottaisi siskon myös etsivän puvun missä ap näyttää 15 kiloa hoikemmalta, ap:n osallistuessa vain valittamalla ja tyrmäämällä kaikki ehdotukset. Ap:n puvusta tulisi siskolle isompi projekti kuin "moisista iltapukujuhlista".
Vierailija kirjoitti:
Shein.
Kertakäyttöistä ultrapikamuotia.
Sinuna ostaisin Zalando pre-ownedista mekon (eli jonkun vanhan, yleensä itse asiassa käyttämätön).
Kysy vanhemmilta jos suostuisivat antaa sinulle 30-50 euroa kun sinulla ei ole työpaikkaa ja kun kuitenkin on kyse toisen tyttären häästä.
Ap katso sellpy.fi sieltä vois löytyä, just nopeasti vilkasin niin L ja xl kokoisia mekkoja ainakin oli.