Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua vanhuksen asioissa

Vierailija
28.08.2022 |

Olen iäkkään isäni työssäkäyvä omaishoitaja.
Isä asuu yksin, eikä tähän asti ole tarvinnut muita tukimuotoja kuin minut, koska olen hoitanut kaiken.
Isän kunto huononee kuitenkin koko ajan.
Mistä saisin apua ja tietoa vanhusten tukimuodoista ja asumisvaihtoehdoista etukäteen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin/kunnan sosiaaliyksiköstä tai vanhuspuolelta ehkä

Vierailija
2/7 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi netistä isäsi kotikunnan vanhuspalvelut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käänny kaupunkisi vanhuspalvelun puoleen, sieltä se lähtee, tehdään ensin palveluntarpeenkartoitus. Saat ensin (tai isäsi saa) palvelusetelin, jolla osin ostat kotihoidon palvelun tarpeen mukaan (yksi/kaksi käyntiä päivässä). Muut kodinhoito ostetaan itse siivoojilta jne. siinä on kotitalousvähennys, ruokaa voi tilata kaupungin ruokajakelusta.

Jos itse osittainkin hoidat isäsi asioita, hae omaishoitajan tukea (vaatii lääkärinlausunnon), sitä on 3 eri tasoa, ehkä alimman saisit. Isäsi voi myös hakea hoitotukea, jos vaatii hoitoa (lääkärinlausunto). Lääkkeet saa pussituspalveluna Anja-jakelusta (lääkärinlausunto)

Vierailija
4/7 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No luulisi jokaisen osaavan mennä kunnan/kaupungin nettisivulle ja tutkia asiaa sieltä, eikä kysellä täältä.

Vierailija
5/7 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös varata ajan työntekijältä ja ehkä laatia itsellesi valmiin kysymyslistan ja saada sillä tavalla infoa jo etukäteen. Tämä voi toki olla kuntakohtaista, miten tämmöinen asia hoidetaan.

Vierailija
6/7 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono tilanne on saada vanhukselle hoitopaikkaa, kunnallisia paikkoja suljetaan koko ajan, yksityisiä hoitokoteja ajetaan alas ja jopa pakotetaan lopettamaan toiminta ja vaan tämän hullun vasemistolaisen yrittäjävihamielisyyden vuoksi.

Jaksamista ap:lle, helppoa ei tule olemaan.

Terv. ex-omaishoitaja

Vierailija
7/7 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa vielä.

Kauniita lupauksia kyllä saat miten apua annetaan, mutta kun tulee se päivä vastaan että sitä apua olet pyytämässä, kaikki pesee kätensä ja apua ei saa mistään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän