Käytättekö pöytäliinaa ruokapöydällä?
Siis arjessa, onko teillä pöytäliina? Juhlakattaus on asia erikseen.
Jos käytätte, millaisia liinoja teillä on?
Kommentit (21)
En käytä. En edes syö ruokapöydän ääressä, enkä laita ruokaa.
En vielä, mutta aattelin ottaa käyttöön. On niin kivoja liinoja. Ärsyttää vaan se jatkuva (?)
pesu ja silitys
Minulla on valkoiseksi käsitelty puupöytätaso, ja haluaisin suojata sen liinalla.
Millainen liina sopisi kokovalkoiselle pöydälle? Keittiö melko mustavalkoinen, matto pöydän alla on monivärinen.
Ap
Käytän muovipintaista. Ei mikään mattamuovi vaan hieman kohokuviollinen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on valkoiseksi käsitelty puupöytätaso, ja haluaisin suojata sen liinalla.
Millainen liina sopisi kokovalkoiselle pöydälle? Keittiö melko mustavalkoinen, matto pöydän alla on monivärinen.
Ap
Joku väri matosta!?
Vierailija kirjoitti:
En vielä, mutta aattelin ottaa käyttöön. On niin kivoja liinoja. Ärsyttää vaan se jatkuva (?)
pesu ja silitys
Sähköä kuluu jatkuvaan pesuun. Kannattaa siirtyä vanhanaikaiseen vakstuukiin, sitä ei tarvitse pestä ja silittää.
Etsin netistä pöytäliinoja, mutta ne näyttävät tosi tylsiltä. Useimmat ovat liian suuria pöytääni, joka on 120 cm pitkä. Missä olisi kivoja liinoja? Kohtuuhintaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mikä idea on suojella pöydän pintaa liinalla, joka estää koko pöydän näkymisen? Yhtä älytöntä kuin ostaa hienot sohvat ja pitää niiden päällä jatkuvasti jotain räsyjä. Vähän sama kuin ostaisi television ja peittäisi sen kankaalla, kuuluuhan siitä ääni kuitenkin niin se riittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJoku väri matosta!?
Hyvä idea! Kiitos! 🙂👌🏼
Ap
Vierailija kirjoitti:
Käytän muovipintaista. Ei mikään mattamuovi vaan hieman kohokuviollinen.
Käyttäisin muoviliinaa korkeintaan askartelujen suojana..
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mulla on kaksi isoruutuista musta-valkoista pöytätuukia isolle ruokapöydälleni. Hyvännäköisiä ovat ja jotain materiaalia, siis kangasta kuitenkin, että silitys on minimaalista pesun jälkeen.
Ei pöytäliina suojaa sitä tasoa jos siihen jotain nestemäistä tippuu. Kannattaa teettää lasi siihen pöydän päälle (ei ole erityisen kallis) ja sinne alle sitten aina laittaa haluamansa liina
En käytä. Pöytä on helpompi pitää puhtaana kuin pöytäliina ja en halua peittää pöydän kaunista pintaa liinalla. En käytä edes juhlissa.
SAellasta muovipintaista, jota myydään rullatavarana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMikä idea on suojella pöydän pintaa liinalla, joka estää koko pöydän näkymisen? Yhtä älytöntä kuin ostaa hienot sohvat ja pitää niiden päällä jatkuvasti jotain räsyjä. Vähän sama kuin ostaisi television ja peittäisi sen kankaalla, kuuluuhan siitä ääni kuitenkin niin se riittää?
Pöytä on hankittu käyttöä varten, ruokailu- ja työtasoksi. Haluan, että se säilyy pitkään sileänä ja hyväkuntoisena. Lepuutan pöydällä kyynärvarsia, kun olen esim. tabletilla. Kova pinta ei tunnu mukavalta kyynärpäissä. Myös tabletti (mobiililaite) pysyy paremmin paikoillaan liinan päällä. Nyt tarvin kaksi huovutettua pöytätablettia: toisen laitteen alle, toisen käteni alle.
Lapset myös tekevät pöydällä yhtä sun toista, mistä jää jälkiä pintaan.
Mitä ihmettä siinä pöydällä oikein teette, kun se menee pilalle ilman suojaa? Itse en ainakaan ole saanut ainuttakaan pöytää tuhottua vaikka liinoja en ole koskaan käyttänyt.
Käytän aina kankaista pöytäliinaa. Minulla on niitä kymmeniä, se on valitettavasti heikkouteni. Yksivärisiä, kirjavia, eri tyylisiä. Olen ostanut niitä vuosien varrella eri maista, kaikista mahdollisista kaupoista, kirppareilta, kavereilta. Pöytäliina on oivallinen tapa piristää sisustusta, ilahduttaa ruokailijoita. Oma tapani kohottaa arkea.