En ole kakannut kolmeen päivään - milloin soittaa lääkärille?
Kuitenkin tavaraa menee suusta sisään normaalisti
Kommentit (32)
Hohhoijjaa. Sinulla ei ole mitään hätää. Minä kakkaan joka neljäs päivä ja olen täysin terve.
Terveyskeskukseenko ajattelin mennä pskalle.
Kyllä se paska aikanaan sieltä rysähtää.
Miksi pitäisi lääkärille soittaa, etkö osaa itse hakea apteekista vatsanpehmikettä/laksatiivia?
Jos maha ei oo kipee ei oo hätää. Ai niin, eihän sulla ookkaan. Liiku juo vettä ja syö kuituja, sokeri pois.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on käynyt noin silloin kun matkustan mökille. Ehkä neljäntenä päivänä on alkanut toimimaan.
1,5 viikkoa on ennätys - olo oli kuin muumilla.
Onko sulla kuivattuja luumuja? Laita likoamaan lämpimään veteen yön yli. Aamulla muussaa sotkuksi ja lisää liemineen kattilaan. Lisää kaurahiutaleita ja vielä lisää vettä ja keitä puuroksi. Mausta suolalla ja hunajalla oman maun mukaan. Tämä auttaa ummetukseen.
Käy lisäksi huomenna hakemassa apteekista makrogolia. Se on jauhetta, jota sekoitetaan veteen ja juodaan kerran, pari päivässä. Sä sitoo nestettä ja pehmentää ulostetta.
Sen lisäksi ota vessaan mennessä jokin koroke jalkojen alle, jotta peräsuoli on paremmassa asennossa ja uloste tulee helpommin ulos.
Pitäisi auttaa. Jatka ainakin pari viikkoa ja pyri menemään samoihin kellon aikoihin aamulla vessaan, jotta suoli tottuu tyhjentymään.
Aikoinaan armeijassa olin viikon metsässä paskantamatta kertaakaan. Tosin vatsa oli sekaisin sitä ennen lomilla. Ei siihen kuollut, eikä ollut edes paha olo.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla kuivattuja luumuja? Laita likoamaan lämpimään veteen yön yli. Aamulla muussaa sotkuksi ja lisää liemineen kattilaan. Lisää kaurahiutaleita ja vielä lisää vettä ja keitä puuroksi. Mausta suolalla ja hunajalla oman maun mukaan. Tämä auttaa ummetukseen.
Käy lisäksi huomenna hakemassa apteekista makrogolia. Se on jauhetta, jota sekoitetaan veteen ja juodaan kerran, pari päivässä. Sä sitoo nestettä ja pehmentää ulostetta.
Sen lisäksi ota vessaan mennessä jokin koroke jalkojen alle, jotta peräsuoli on paremmassa asennossa ja uloste tulee helpommin ulos.
Pitäisi auttaa. Jatka ainakin pari viikkoa ja pyri menemään samoihin kellon aikoihin aamulla vessaan, jotta suoli tottuu tyhjentymään.
6-7 kpl
Muista juoda riittävästi nestettä, koska muuten tulee olemaan melko kivuliasta puuhaa se tulostaminen. Apteekista saa myös käsikaupasta ihan perushyviä tuotteita näihin vaivoihin.
Minä en ole kakannut ikinä, eikä mulla ole edes persereikääkään.
Mao
Minä en ole oksentanut kuuteen vuoteen - soitanko Jauhojengille?
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijjaa. Sinulla ei ole mitään hätää. Minä kakkaan joka neljäs päivä ja olen täysin terve.
No sinä kakkaat noin harvoin. Minulle taas on tyypillistä ulostaa kerran päivässä. Ja kyllä kolmen päivän kakkapaussi on siis tehnyt tosi pahan ja kivuliaan olon. jos ap:lla sama juttu, niin hän tarvitsee helpotusta oloon nyt.
Apteekista Levolac, Laxoberon ja Microlax. Kyllä rupeaa pelittämään.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole kakannut ikinä, eikä mulla ole edes persereikääkään.
Mao
Sähän oot muumi!
Sörki jollain porkkanalla tai HK-sinisellä reikää.
Kun juo kaljaa riittävästi, niin se auttaa ummetukseen. Seuraavana aamuna kyllä vatsa toimii mukavasti.
Vaihda tavara kaurapuuroon ja vettä tietysti.
Hae apeekista Movicolia tai Pecorionia (eivät pieretä tai aiheuta vatsanväänteitä ym.) ja Microlax-peräruiske. Peräruiske ensiapuun ja sitten syöt Movicolia ohjeen mukaan muutaman päivän tai vaikka viikon.
Mulla on käynyt noin silloin kun matkustan mökille. Ehkä neljäntenä päivänä on alkanut toimimaan.