Muistaako kukaan woodpecker-siideriä?
Muistelin juuri, että woodpecker siideriä sai isossa, litran pullossa 1996 vuoden paikkeilla. Puolisoni, joka on samaa ikäluokkaa, ei muista kyseistä tuotetta. Googlen kuvahaku on selattu, mutta todistetta en löydä. Onko arvon palstalaisilla muistikuvaa 1l woodpecker-siideristä?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan. Muistan samalta vuodelta myös Bora Bora -persikkaoluen, joka taisi jäädä sen yhden kesän hitiksi. Sitä ei taidettu enää seuraavana vuonna valmistaa.
Tuo Bora Bora-olut oli todella hyvää, oma lempiolueni tuolloin. Oli Koffin tuotantoa ja tuli myyntiin huhtikuussa 1996, eikä tainnut nähdä enää tuotteena seuraavaa kesää.
Muistan lasiset 1,5 litran siideripullot maksoi jotain 10 euroa.
Eihän tuo ole koskaan edes kadonnutkaan.
Juu, samaa esanssipaskaa kuin muutkin Suomisiiderit.
Westonssia, kiitos.
Ysärin loppupuolella juotiin paljon siideriä. Ei ollut sukupuolisidonnainen asia. En muista enää merkkiä, mutta sitä meni korikaupalla 0.3 lasipulloissa. Ei ollut mikään Golden Cap tai Fizz.
Vierailija kirjoitti:
Muistan woodpeckerin, mutta en litran pulloa. Kaikki suomessa myytävät siiderit oli ihan liian makeita tuohon aikaan. Myös karhua sai litran pullossa.
Olin tuohon aikaan juomaosaston hoitajana K- ryhmän kaupassa ja en muista litran Woodpeckeriä. Litran Karhun kyllä ja monta muuta jo pois jäänyttä tuotetta.
Siiderit oli tuohon aikaan paljon nykyistä vähemmän suosittuja ja suhteellisesti vielä kalliimpia kuin nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Ysärin loppupuolella juotiin paljon siideriä. Ei ollut sukupuolisidonnainen asia. En muista enää merkkiä, mutta sitä meni korikaupalla 0.3 lasipulloissa. Ei ollut mikään Golden Cap tai Fizz.
Golden Cap Perry saattoi olla kumminkin.
Woodpecker ja Fizz tulivat samaan aikaan markkinoille. Elettiin markka-aikaa ja veikkaan että vuosi oli 1994 tai 1995.
Mulla on puoli tusinaa tuoppia Woodpeckerin logolla.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä muista mitään tässä mainittuja, mutta silloin olin kyllä teini ja kittasin karhua litran pullosta, koska 1 litran karhussa oli paras hinta/känni suhde.
😂 Niin suomalaista... Itsellänihän oli sama kokemus siitä karseasta Alkon Red (Pink?) Catista kun piti kännikokeiluja tehdä nuorena. Ajatelkaa, mun mieli oli valmiiksi niin alkoholistinen että ennen juomista söin aina paljon näkkileipää jotta turnajaiskestävyys olisi mahdollisimman hyvä (ajattelin jotenkin että näkkärin kuidun takia verensokeri ei laskisi ryypätessä niin pahasti ja että suola on myös hyvä juttu.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä muista mitään tässä mainittuja, mutta silloin olin kyllä teini ja kittasin karhua litran pullosta, koska 1 litran karhussa oli paras hinta/känni suhde.
😂 Niin suomalaista... Itsellänihän oli sama kokemus siitä karseasta Alkon Red (Pink?) Catista kun piti kännikokeiluja tehdä nuorena. Ajatelkaa, mun mieli oli valmiiksi niin alkoholistinen että ennen juomista söin aina paljon näkkileipää jotta turnajaiskestävyys olisi mahdollisimman hyvä (ajattelin jotenkin että näkkärin kuidun takia verensokeri ei laskisi ryypätessä niin pahasti ja että suola on myös hyvä juttu.)
Mun suosikkini oli Green Cat. Toinen teinivuosien takuuvarma oli Golden Vodka.
Vierailija kirjoitti:
Siihen aikaan myytiin myös tavallista suomalaista kaljaa litran lasipulloissa. Semmoisissa kuin limsaakin. Näytti aivan hirveältä.
Joo, myytiin. Mutta miksi se sinusta näytti litran pullossa hirveämmältä kuin pienessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö niitä ollut Green, Red, ja vielä Black Cat? Muistan kun jotenkin jäi harmittamaan etten ikinä maistanut kuin sitä punaista 😅 Jäinköhän paljosta paitsi
Ysärin siidereistä puheenollen, kuka muistaa sen vaniljanmakuisen Golden Capin? Omasta mielestä aika ällö, mutta yksi kaveri tykkäsi hurjasti. Samoihin aikoihin oli kanssa se sparkling dry- golden cap omppusiideri joka oli taas minusta hyvää mutta kaverit inhosi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan woodpeckerin, mutta en litran pulloa. Kaikki suomessa myytävät siiderit oli ihan liian makeita tuohon aikaan. Myös karhua sai litran pullossa.
Olin tuohon aikaan juomaosaston hoitajana K- ryhmän kaupassa ja en muista litran Woodpeckeriä. Litran Karhun kyllä ja monta muuta jo pois jäänyttä tuotetta.
Siiderit oli tuohon aikaan paljon nykyistä vähemmän suosittuja ja suhteellisesti vielä kalliimpia kuin nykyisin.
Sitten muistat varmaan googlettamatta milloin siiderit siirtyivät Alkosta kaupan puolelelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen aikaan myytiin myös tavallista suomalaista kaljaa litran lasipulloissa. Semmoisissa kuin limsaakin. Näytti aivan hirveältä.
Joo, myytiin. Mutta miksi se sinusta näytti litran pullossa hirveämmältä kuin pienessä?
Venäjällä myydään vieläkin litran pulloissa. Melko humalahakuiselta se näyttää varsinkin jos suoraan pullosta juodaan.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö niitä ollut Green, Red, ja vielä
Punainen oli Pink cat.
Vierailija kirjoitti:
Muistan lasiset 1,5 litran siideripullot maksoi jotain 10 euroa.
Maksoi 10 euroa ysärillä.. :)
Muistan.