Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ammattikoulun aikuislinjalla ei saa pitää kesälomia?

Vierailija
27.08.2022 |

Vaan 180 ov pitää suorittaa kahdessa vuodessa ja kesät pitää olla harjoittelussa? Voisiko joku selittää miksi näin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN KÄY KOULUA ,EN TIEDÄ?

Vierailija
2/12 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö ne opinnot ole itsessään jo aika lomaa normaalille aikuiselle? Opetin nuorisopuolella ja tahti oli sellainen, että koko päivä meni aiheeseen, johon lukiossa olisi käytetty vartti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, minä opiskelen aikuispuolella ja olen pitänyt kesät(3kpl) vapaata. Nyt olen valmistumassa.

Vierailija
4/12 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö ne opinnot ole itsessään jo aika lomaa normaalille aikuiselle? Opetin nuorisopuolella ja tahti oli sellainen, että koko päivä meni aiheeseen, johon lukiossa olisi käytetty vartti.

Totta varmaan, mutta sitä ihmettelen miksi harkassa pitää olla koko kesä. Onko joku lakipykälä velvoittamaan tällaisen vai mitä ihmettä?

Vierailija
5/12 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, minä opiskelen aikuispuolella ja olen pitänyt kesät(3kpl) vapaata. Nyt olen valmistumassa.

Oliko teillä puhetta että kesä olisi pitänyt olla harjoittelussa?

Vierailija
6/12 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä harjoittelut oli kouluaikaan, ei kesälomilla. Keväällä ja syksyllä omat pätkänsä. 

Vierailija
7/12 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko teillä puhetta että kesä olisi pitänyt olla harjoittelussa?

Meillä ei ollut. Kesät sai halutessaan lomailla tai olla missä töissä tahtoi. Koulun puolelta ei ollut mitään velvotteita. Harjoittelut hoidettiin kouluaikana. 

Vierailija
8/12 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisopiskelijan rahoitus voi vaikuttaa, saako pitää lomia vai ei.

Nykyäänhän jokainen etenee omaa opintopolkuaan, joten neuvottele opesi kanssa.

Sitäpaitsi amiksessa ei ole ov( opintoviikkoja), vaan osp ( osaamispiste)

Vierailija
9/12 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei aikuispuolella ollut minkäänlaista harjoittelua missään vaiheessa. Kesälomat ja muut lomat oli samanlailla kuin muillakin opiskelijoilla/koululaisilla. Kävin tekniikan alan (maalari) tutkinnon 2 vuodessa. Oletko varma ettei tuo ole vain joku kehotus, kyllä se 180op on laskettu suoritettavaksi lukukausien aikana ja kesät ei kuulu siihen.

Vierailija
10/12 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu alastakin mutta näinhän se yleensä on. Vaatii normaaliälyisiltä kovan turhautumisensietokyvyn ettei tule bore outia.

Vierailija
11/12 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä noin menee? Aloitin juuri lähihoitajan opinnot, harjoittelut on ihan kouluaikaan ja pitkä kesäloma on.

Vierailija
12/12 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän opiskelet? Itse opiskelin työn ohessa työpaikalla ja kesät oli taukoa, kun oltiin lomilla.