Identtisten kaksosten äitejä?
Mä oon pohtinut, että miten identtiset kaksoset erottaa pienenä/vauvana toisistaan? Vai, oliko ihan helppoa?
Mä varmaan sekottaisin lapset...
Kommentit (7)
Sekoitin jopa ensiavussa kun toinen piti punnita.
On heissä myös eroja. Tarkoitan siis ulkonäössä.
Toisella on syntymämerkki oikeassa lapaluussa. Toisella ei ole syntymämerkkejä.
Alusta asti erotin kumpi oli kumpi. Ainoastaan joskus on mennyt sekaisin, kun vaikka päiväkodissa on puettu toistensa vaatteisiin olen pari kertaa huomannut vasta hetken päästä kumpi on kumpi.
Kyllä ne niin oman itsensä näköisiä ovat. Yksittäisiä tuntomerkkejäkin toki on, syntymämerkit eri paikoissa, hiuspyörteet eri suuntiin.
mutta ihmisen " ulkonäköön" vaikuttaa myös luonne ja eleet, vai mitä mieltä identtisten kaksosten äidit ovat?
Joo, luonteet on pojilla erilaiset. Samaten jo äänestäkin tunnistan, toinen on kovaääninen kailottaja ja toinen puhuu rauhallisemmin. Juoksutyylit ovat erilaiset (pojat vajaa 3v), toinen hyppii mielellään tasajalkaa kun toinen hyppää paljon raskaammin. Kiukkukohtauksessa toisen saa paljon helpommin höynäytettyä suuntaamaan huomio muualle, toinen on vasta hetken höyryjä purettuaan valmis lohdutettavaksi.
" mutta ihmisen " ulkonäköön" vaikuttaa myös luonne ja eleet, vai mitä mieltä identtisten kaksosten äidit ovat?
[/quote]
"
ja voin pian 4kymmenen vuoden kokemuksella sanoa, että jotkut ihmiset eivät edes halua oppia tuntemaan kaksosia toisistaan!!! He puhuttelevat kaksosista tyyliin tytöt / pojat.... kaksoisuus on sinällään upea juttu , minulla on parisielu, joka ymmärtää ja tukee minua, vaikka elämä miten murjoisi. samalla tavalla voin jakaa hänen kanssa elämäni ilot ja jaettu onnihan kaksinkertaisuu!! kaksoset ovat läheisiä koko loppuelämän!!
Heillä on ollut koko ikänsä erilainen luonne.
Toinen jaksoi vauvana odottaa ruokaa ties kuinka kauan, samaten vaipanvaihtoa jne. Kun taas toinen oli ja on vieläkin " Just-nyt-heti-paikalla" tyyppiä.