Juuri 18 vuotta täyttänyt tyttö on kuulemma lähdössä kaverin kanssa syyslomalla Miamiin
Näin minulle ilmoitti. Hotelli ja lennot jo varattu. Voitte kuvitella, että en ole asiasta innoissani, mutta onko mitään keinoja miten voisin estää lähdön? Huolettaa.
Kommentit (87)
Mistä tyttö saa rahaa matkustamiseen? Töissä???
Vierailija kirjoitti:
Onko jenkeissä kaikissa osavaltioissa sama 21 v ikäraja? T. Ohis
On kaikissa 50 osavaltiossa.
Osa osavaltioista on korottanut tupakka- ja nikotiinituotteiden ikärajan myös 21 v. Florida on yksi näistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä neuvoja tulikin jo. Itsellänikin on kokemusta jo nuorena yksin matkustelemisesta. Kannattaa kertoa että joissakin maissa huumeet ovat paljon avoimemmin saatavilla klubeissa kuin Suomessa. Niihin ei luonnollisesti kannata koskaan kajota. Pimeitä takseja on eli kannattaa tietää millä matkustaa. Nämä olivat ainakin itselleni asioita, jotka selvisi jo hyvin nuorena maailmalla. Eikä tietenkään kannata olla naivi miesten suhteen jos he huutelevat tai viheltelevät perään.
Miami tosin on oikein siisti paikka mutta kyllä sieltäkin kaikenlaista löytyy. Käyntiä key westissä suosittelen. Matkavakuutus tietenkin kunnossa. Kyllä maalaisjärjellä pärjää pitkälle. Itse tunnet lapsesi ja sen, voiko häneen luottaa.
En ole varma tunnenko lastani, kun tällaista meni tekemään keskustelematta. Ja tuo maalaisjärki... olisi lähtenyt edes jonnekin lähemmäs niin olisi kyllä ollut paljon järkevämpää.. Ap.
Mitäs sitten sanoisit jos olisi mennyt Ibizalle / Mykonokselle? Sama idea silti: seksi, bailaus aurinko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ainakaan voi kännätä, koska siellä alkoholin nauttimiseen ja ostamiseen alaikäraja on 21v.
Aivan. Suomessakin alkoholia käyttävät vain yli 18-vuotiaat ;)
USA:ssa turistina oleva suomalainen 18-v ei todellakaan saa helposti mahdollisuutta juomiseen, sama homma jos Suomeen tulisi vaikka 16-v lomalle tuntematta ketään. Ei se niin helppoa ole, jos ei tiedä paikan kulttuuria tai tunne ketään. USA:ssa myös valtaosa nuorista on ihan junnuja verrattuna suomalaisiin 18-vuotiaisiin ja kohdellaan myös lapsina.
Tyttö lähtee pano- ja huumelomalle.
Jos etsii paikkaa, jonne matkustaa 18-vuotiaana yksin, ei Miami todellakaan ole pahimmasta päästä. Ei pääse bilettämään, verrattain turvallisempaa kuin esim Bulgaria, Turkki, Bali tai esim. Magaluf, jotka ovat bilettävien nuorten suosiossa. Miamissa paljon eläkeläisiä, välimatkat pitkiä, eikä 18v usein saa vuokrattua autoa, eli siinähän pyörivät hotellin poolilla kun ei oikein muualle pääse. Itse päästäisin tyttäreni, jos vain olisi muuten fiksu ja vastuuntuntoinen nuori. Rillumarei-nuorta tai kovin naiivia en päästäisi yksin mihinkään, toki aika mahdoton enää tuossa iässä kieltäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, kuten joku yllä jo vastasikin niin kannattaa kertoa tytölle että 18v on alaikäinen Floridassa. Hotelliin ei edes pääse kirjautumaan sisään jos ei ole 21v. Baareihin ei pääse. Yökerhoihin ei pääse. Jne jne. Että hyvää matkaa van tytöille. Toivottavasti lennoista/hotelleista saa vielä rahat takaisin.
Onko tämä laki muuttunut? Olen ollut 20-vuotiaana Floridassa kahdestaan toisen saman ikäisen kanssa. Tästä tosin aikaa yli 10v. Yhdessäkään hotellissa ei ollut ongelmia kirjautua sisään. Baareihin ei toki päästy, mutta kumpaakaan ei sellainen kiinnostanutkaan.
Oma 18 v. nuori ei johonkin hotelliin päässyt, ikä oli esteenä. Seurueessa olisi pitänyt olla yksi 21 v. En tiedä johtuiko baarikaapista vai mistä. Toisen hotelliketjun kanssa ei ongelmaa, mutta luottokortti pitää olla.
Minäpä lähdin 18-vuotiaana Japaniin kaverin kanssa, ilmoitin vanhemmille vasta kun lentoliput oli ostettu. Eipä he siihen oikein mitään voineet enää sanoa ja tehdä, kun täysi-ikäinen olin jo. Rahaa oli kesätöistä kertynyt ja tietenkin opiskelijan etuudet. Ei siis opintotuki, vaan olin toiseen tukeen oikeutettu, eikä vanhemmilla asuminen estänyt sitä.
Hyvin meni reissu ja hengissä takaisin tultiin. Mukavasti avarsi maailmaa ja tuon reissun aikana itsenäisyyttä oli paljon, kun yksin piti pärjätä toisen 18-vuotiaan kanssa.
Japanissa oli vielä tuohon aikaan vasta 20-vuotias täysi-ikäinen, mutta se ei estänyt varaamasta hostellia tai kirjautumista sisään. Alkoholia myös saatiin ostettua, ei meiltä ikinä papereita kysytty.
Vierailija kirjoitti:
Jos etsii paikkaa, jonne matkustaa 18-vuotiaana yksin, ei Miami todellakaan ole pahimmasta päästä. Ei pääse bilettämään, verrattain turvallisempaa kuin esim Bulgaria, Turkki, Bali tai esim. Magaluf, jotka ovat bilettävien nuorten suosiossa. Miamissa paljon eläkeläisiä, välimatkat pitkiä, eikä 18v usein saa vuokrattua autoa, eli siinähän pyörivät hotellin poolilla kun ei oikein muualle pääse. Itse päästäisin tyttäreni, jos vain olisi muuten fiksu ja vastuuntuntoinen nuori. Rillumarei-nuorta tai kovin naiivia en päästäisi yksin mihinkään, toki aika mahdoton enää tuossa iässä kieltäkään.
Uber ja Lyft vie. Luottokortti pitää tosin appiin olla.
Vierailija kirjoitti:
Itse en paljoa luota 18v arvostelukykyyn tai harkintakykyyn. Kun itellä on tämä 40v järki niin auttamatta 18v on kuin lapsi minuun verrattuna. Mitäpä ne siellä kun bilettää ja harrastaa seksiä. Ellei ole ikäistään kypsempi ja harrasta kulttuuria esim arkkitehtuuria, museossa käyntiä. Taitaa olla hollywood kuvitelmien tulosta tuo miamiin meno.
Huh huh, kaikkia ei kiinnosta biletys eikä seksi, tuossakaan iässä. Eikä tartte liittyä mihinkään Hollywood-kuvitelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko tämä kaverin?
Päällisin puolin kyllä, on käynyt meillä. Lukiossa tutustuivat, joten vanhempiaan en tunne.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tyttö saa rahaa matkustamiseen? Töissä???
Niin, monet nuoret ovat esim. kesätöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, kuten joku yllä jo vastasikin niin kannattaa kertoa tytölle että 18v on alaikäinen Floridassa. Hotelliin ei edes pääse kirjautumaan sisään jos ei ole 21v. Baareihin ei pääse. Yökerhoihin ei pääse. Jne jne. Että hyvää matkaa van tytöille. Toivottavasti lennoista/hotelleista saa vielä rahat takaisin.
Sittenhän ne on menossa jonnekin muuhun majoitukseen kuin hotelliin, Äidille lisää syytä huoleen.
Ei kaikki majoitukset varmasti ole noin tiukkoja. Kyllä Euroopassakin monissa paikoissa on pykälä, ettei alle 18-vuotiaat saa majoittua yksin, mutta niin vain on tullut oltu 16-kesäisenä kiertelemässä pitkin ja poikin Eurooppa ja ihan tästä vuosituhannesta kyse. Usein olen saanut myös sen käsityksen, että joitain oikeuksia Jenkeissä saa jo 18-vuotiaanakin, tai ainakin sitä nimitetään joissain yhteyksissä myös sanoilla "legal age".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmiä kun menevät vanhusten Miamiin. Olisi pitänyt mennä Los Angelesiin jos halusivat juhlia kuin musiikkivideossa.
Florida on se eläkeläisten paikka. Miamissa on nuorien rantabileitä 24/7 ja yökerhoja.
Ja Miami ei ole Floridassa sun mielestä vai?
Niinkö olen kirjoittanut? Tietääkseni en.
Miamissa (floridan osasssa) on just ne nuorten biletyspaikat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmiä kun menevät vanhusten Miamiin. Olisi pitänyt mennä Los Angelesiin jos halusivat juhlia kuin musiikkivideossa.
Florida on se eläkeläisten paikka. Miamissa on nuorien rantabileitä 24/7 ja yökerhoja.
Ei ei ei. Biletyspaikat on Miami Beachilla, joka itse asiassa on eri kaupunki kuin Miami. Porukka sekoittaa nämä ymmärrettävästi helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miamissa (floridan osasssa) on just ne nuorten biletyspaikat.Ei ei ei. Biletyspaikat on Miami Beachilla, joka itse asiassa on eri kaupunki kuin Miami. Porukka sekoittaa nämä ymmärrettävästi helposti.
Ei nyt ihan eri kaupunkia sentään, mutta ihan eri alueella. Useimmat matkaavat sitä paitsi Palm Beachille, vaikka puhuvat silti Miamista. Väliin mahtuu vaikka mitä, esim Boca Raton ja Fort Lauderdale, joista Ft Lauderdale on etenkin sellainen vanhusten golfkohde. Miami kaupunkina tosiaan on iso ja alueita on paljon, nuo eri alueet ovat yllättävän kaukana toisistaan, ja vaikka Uber kulkee, se ei kuitenkaan ole aina luotettava viemään pidempiä matkoja, sillä harva kuski haluaa lähteä 3h ajomatkalle (esim Miamista Miami Beachille), sillä voi olla vaikeaa saada matkustajaa takaisinmenomatkalle, jolloin kuski häviää kallisarvoista aikaa. Ilman omaa autoa tuolla on vaikea liikkua, uskokaa pois.
Mikseivät mene sen sijaan Fuengirolaan Espanjaan jos mieli tekee niin kovasti aurinkolomalle bailaamaan eläkeläisten kanssa?
Moni asunto Miamissa tyhjä, kun venäläiset ostaneet sijoitusasunnoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitit: Florida on eläkeläisten paikka.
Ja Miami on Floridassa.
Tästä seuraa: Miami on eläkeläisten paikka.
Jotain on jäänyt muistiin lauselogiikan kurssista.
Kuka on kaveri?
Joku + 40 v "sponsori"?