Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juuri 18 vuotta täyttänyt tyttö on kuulemma lähdössä kaverin kanssa syyslomalla Miamiin

Vierailija
27.08.2022 |

Näin minulle ilmoitti. Hotelli ja lennot jo varattu. Voitte kuvitella, että en ole asiasta innoissani, mutta onko mitään keinoja miten voisin estää lähdön? Huolettaa.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ainakaan voi kännätä, koska siellä alkoholin nauttimiseen ja ostamiseen alaikäraja on 21v.

Aivan. Suomessakin alkoholia käyttävät vain yli 18-vuotiaat ;)

Vierailija
42/87 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aikoinaan Tsäksönsvillessä ja tykkäsin tosi paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä neuvoja tulikin jo. Itsellänikin on kokemusta jo nuorena yksin matkustelemisesta. Kannattaa kertoa että joissakin maissa huumeet ovat paljon avoimemmin saatavilla klubeissa kuin Suomessa. Niihin ei luonnollisesti kannata koskaan kajota. Pimeitä takseja on eli kannattaa tietää millä matkustaa. Nämä olivat ainakin itselleni asioita, jotka selvisi jo hyvin nuorena maailmalla. Eikä tietenkään kannata olla naivi miesten suhteen jos he huutelevat tai viheltelevät perään.

Miami tosin on oikein siisti paikka mutta kyllä sieltäkin kaikenlaista löytyy. Käyntiä key westissä suosittelen. Matkavakuutus tietenkin kunnossa. Kyllä maalaisjärjellä pärjää pitkälle. Itse tunnet lapsesi ja sen, voiko häneen luottaa.

Vierailija
44/87 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä neuvoja tulikin jo. Itsellänikin on kokemusta jo nuorena yksin matkustelemisesta. Kannattaa kertoa että joissakin maissa huumeet ovat paljon avoimemmin saatavilla klubeissa kuin Suomessa. Niihin ei luonnollisesti kannata koskaan kajota. Pimeitä takseja on eli kannattaa tietää millä matkustaa. Nämä olivat ainakin itselleni asioita, jotka selvisi jo hyvin nuorena maailmalla. Eikä tietenkään kannata olla naivi miesten suhteen jos he huutelevat tai viheltelevät perään.

Miami tosin on oikein siisti paikka mutta kyllä sieltäkin kaikenlaista löytyy. Käyntiä key westissä suosittelen. Matkavakuutus tietenkin kunnossa. Kyllä maalaisjärjellä pärjää pitkälle. Itse tunnet lapsesi ja sen, voiko häneen luottaa.

En ole varma tunnenko lastani, kun tällaista meni tekemään keskustelematta. Ja tuo maalaisjärki... olisi lähtenyt edes jonnekin lähemmäs niin olisi kyllä ollut paljon järkevämpää.. Ap.

Vierailija
45/87 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen vaa sitä, että miksi ei voisi muka matkustaa muulla periaatteella, kuin että sinne ollaan menossa yökerhoihin ja vetää viinaa?

Itse ainakin matkustin aikoinani 18 vuotiaana jenkkeihin siksi, että näin niitä matkailukohteita mitä siellä oli tarjota. Ja syömään pääse minkä ikäisenä tahansa. Ja yökerhoja on turisteille jossa ei paljoo katota passeja. Rupeet vaa selittä suomeksi, että ei ymmärää niin kyllä ne myy. Julkisella paikalla taas jenkeissä on melkein jokaisessa osavaltiossa kielletty.

Vierailija
46/87 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen vaa sitä, että miksi ei voisi muka matkustaa muulla periaatteella, kuin että sinne ollaan menossa yökerhoihin ja vetää viinaa?

Itse ainakin matkustin aikoinani 18 vuotiaana jenkkeihin siksi, että näin niitä matkailukohteita mitä siellä oli tarjota. Ja syömään pääse minkä ikäisenä tahansa. Ja yökerhoja on turisteille jossa ei paljoo katota passeja. Rupeet vaa selittä suomeksi, että ei ymmärää niin kyllä ne myy. Julkisella paikalla taas jenkeissä on melkein jokaisessa osavaltiossa kielletty.

Siis tuo alkoholin juominen on kielletty julkisilla paikoilla. Jäi tuosta pois.

Vierailija
47/87 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, kuten joku yllä jo vastasikin niin kannattaa kertoa tytölle että 18v on alaikäinen Floridassa. Hotelliin ei edes pääse kirjautumaan sisään jos ei ole 21v. Baareihin ei pääse. Yökerhoihin ei pääse. Jne jne. Että hyvää matkaa van tytöille. Toivottavasti lennoista/hotelleista saa vielä rahat takaisin.

Onko tämä laki muuttunut? Olen ollut 20-vuotiaana Floridassa kahdestaan toisen saman ikäisen kanssa. Tästä tosin aikaa yli 10v. Yhdessäkään hotellissa ei ollut ongelmia kirjautua sisään. Baareihin ei toki päästy, mutta kumpaakaan ei sellainen kiinnostanutkaan.

Vierailija
48/87 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmiä kun menevät vanhusten Miamiin. Olisi pitänyt mennä Los Angelesiin jos halusivat juhlia kuin musiikkivideossa.

Vierailija
49/87 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jenkeissä kaikissa osavaltioissa sama 21 v ikäraja? T. Ohis

Vierailija
50/87 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en paljoa luota 18v arvostelukykyyn tai harkintakykyyn. Kun itellä on tämä 40v järki niin auttamatta 18v on kuin lapsi minuun verrattuna. Mitäpä ne siellä kun bilettää ja harrastaa seksiä. Ellei ole ikäistään kypsempi ja harrasta kulttuuria esim arkkitehtuuria, museossa käyntiä. Taitaa olla hollywood kuvitelmien tulosta tuo miamiin meno.

Vierailija
51/87 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmiä kun menevät vanhusten Miamiin. Olisi pitänyt mennä Los Angelesiin jos halusivat juhlia kuin musiikkivideossa.

Florida on se eläkeläisten paikka. Miamissa on nuorien rantabileitä 24/7 ja yökerhoja.

Vierailija
52/87 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä heillä on siellä jotain (netti)tuttuja?

Vierailija
53/87 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeissä 18 vuotiaat ei pääse baareihin eivätkä voi osta alkoholia kaupoista. Tarkoittaa sitä että alle 21 vuotiailla siellä se yleisin päihde on k a n nabis. Onko tyttö hyvän näköinen? Siellä jenkeissä on ihan hyviä syitä miksi vanhemmat aina kuskaa nuoret kaikkialle ja ostavat 21 vuoden iässä niille auton. Ei siellä ole turvallista kulkea julkisilla ja eteenkään kaduilla missä makoilee tasaisin välimatkoin kodittomia narkkareita. Ja tosi iso riski tulla huumatuksi ja r a iskatuksi jossain pippaloissa.

Vierailija
54/87 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myös itse 19-vuotiaana tyttökaverini kanssa Miamissa. Valitettavasti et voi estää täysi-ikäistä lähtemästä. Myönnettäköön, että baarissa myös käytiin, vaikkakin alaikäisinä. Hyvin meni reissu joka tapauksessa

Vierailija
55/87 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Florida on se eläkeläisten paikka. Miamissa on nuorien rantabileitä 24/7 ja yökerhoja.

Ja Miami ei ole Floridassa sun mielestä vai?

Vierailija
56/87 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko tämä kaverin?

Vierailija
57/87 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin myös itse 19-vuotiaana tyttökaverini kanssa Miamissa. Valitettavasti et voi estää täysi-ikäistä lähtemästä. Myönnettäköön, että baarissa myös käytiin, vaikkakin alaikäisinä. Hyvin meni reissu joka tapauksessa

Lisäyksenä vielä, että ei häirinnyt ettei alkoholia saatu (paitsi tuona yhtenä iltana kun onnekkaasti satuttiin sinne baariin pääsemään). Käytiin konsertissa, oltiin rannalla, shoppailtiin. Oli tosi mukava loma ja tarpeeksi siistiä oli ekaa kertaa päästä omin päin noin kauas reissuun, niin ei niitä päihteitä edes tarvittu. Ps joku väitti ettei alle 21v pääse hotelliin. Majoituttiin johonkin aika vaatimattomaan mutta ihan ok motelliin / hotelliin, ei ongelmaa sisäänkirjautumisessa, mutta luottokortti täytyi olla.

Vierailija
58/87 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoita mustatuksi tulemisen vaaroista ja seurauksista.

Vierailija
59/87 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miamissa on vaan eläkeläisiä, turisteja, venäläisiä ja kuubalaisia.

Bad Boys -leffat silkkaa fantasiaa Miamista. L.A. ainoa paikka missä voi saavuttaa sen leffoista tutun glamourin, villin ja seksikkään bilettämisen. (Myös Atlanta mustille ja Las Vegas jossain määrin, ei yhtä tasokas kuin L.A.)

Floridassa biletys enemmän kaljan kittaamista muovimukista rannalla -tasoa.

Vierailija
60/87 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, kuten joku yllä jo vastasikin niin kannattaa kertoa tytölle että 18v on alaikäinen Floridassa. Hotelliin ei edes pääse kirjautumaan sisään jos ei ole 21v. Baareihin ei pääse. Yökerhoihin ei pääse. Jne jne. Että hyvää matkaa van tytöille. Toivottavasti lennoista/hotelleista saa vielä rahat takaisin.

18 vuotias on täyskikäinen.

Siellä on vaan alkoholin myynnin rajaa nostettu 21, samoin kuin Suomessakin on vahvat alkoholit 20.

Auton vuokraaminen saattaapi olla ongelma ja julkkarithan ei toimi kuin Suomessa, välimatkat on pitkiä. Uber tai Lyft puhelimeen, niin pääsee kulkemaan. Hotelli varmaan onnistuu, kun on ulkomaalainen ja jos tekee varauksen etukäteen. Jossain saatetaan olla vähän nihkeitä ja luottokortti pitä olla varaustietoihin.

Alkoholia ei saa kaupasta eikä ravintolasta, eikä tupakkaa. Mutta kiva matka, kun ei tarvitse ryypätä eikä polttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan