Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Netissä ei voi varata hotellihuonetta ollenkaan, jos on vain Visa Electron?? Voiko muutenkaan?

Vierailija
27.08.2022 |

Törmäsinpä tällaiseen ongelmaan.

Olin lähdössä ystäväni kanssa reussuun (ihan täällä Suomessa) ja yritin netistä varata huoneen. Ei onnistunut, olisi pitänyt syöttää luottokortin numero. Mulla vain Electron debit-ominaisuudella.

Mukaan lähtenyt kaveri varasi sitten huoneemme puolestani.

Vastaanotossa tuli eteen toinenkin ongelma, tiskillä kysyttiin luottokorttia, joka piti lukea "jos teemme ostoksia huoneestamme".

Kysyimme onko se pakollista, emme ole ostamassa mitään, mutta vähän kiertäen ilmoitettiin että kyllä on pakollista.

Mites jos ei ole luottokorttia, kuten mulla ei ole? Olen kyllä ihan maksukykyinen työssäkäyvä nelikymppinen, ei ole mitään maksuhäiriöitä eikä rahaongelmia, eikä ole koskaan ollutkaan.

Mutta hotelliin en vissiin yksinäni pääse...? :D

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketöän hotellin respassa työskenteleviä paikalla?

Vierailija
2/74 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin vuosia sitten riitti Visa Electron mutta tilillä piti olla riittävästi rahaa, että pystyi maksamaan huoneen varatuilta päiviltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaa muu kuin electron. Vaikka olis luottokortti niin ei se tarkoita että se pitää välittömästi höylätä tappiin..

No tuntuisi todella typerältä lähteä hankkimaan uutta korttia, kun Electronilla olen pärjännyt aivan loistavasti tähän ikään saakka. Lukuunottamatta nyt tätä hotellijuttua. Plus tuleeko luottokortista jotain kuukausikuluja? Electron debit on mulle täysin ilmainen.

Käsittämätöntä, ettei ilman luottokorttia onnistu huoneen varaus...

Ap

Vierailija
4/74 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa perus Debit, sillä voi maksaa.. myös lentokoneissa missä Electron ei käy. Ja Visa lopettaa Electronit vuonna 2024.

Vierailija
5/74 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hommaa muu kuin electron. Vaikka olis luottokortti niin ei se tarkoita että se pitää välittömästi höylätä tappiin..

No tuntuisi todella typerältä lähteä hankkimaan uutta korttia, kun Electronilla olen pärjännyt aivan loistavasti tähän ikään saakka. Lukuunottamatta nyt tätä hotellijuttua. Plus tuleeko luottokortista jotain kuukausikuluja? Electron debit on mulle täysin ilmainen.

Ap

Mulle on yhdistetty Debit/Credit eikä ole lisämaksuja. Lisäksi tuoteturvavakuutus, omistaja-asiakkaana, eli ilmainen vakuutus ostetuille tuotteille. Toimii.

Vierailija
6/74 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käy kaikki debit kortit kun maksaa etukäteen. Myös varaus onnistuu.

Ilmeisesti luottokorttia vaadittiin kun maksu oli avoin.

Vierailija
7/74 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaa perus Debit, sillä voi maksaa.. myös lentokoneissa missä Electron ei käy. Ja Visa lopettaa Electronit vuonna 2024.

Mikä ihmeen perus debit...?

Ja okei, enpä edes tiennyt että electronit lopetetaan, voi hitto.

Ap

Vierailija
8/74 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä käy kaikki debit kortit kun maksaa etukäteen. Myös varaus onnistuu.

Ilmeisesti luottokorttia vaadittiin kun maksu oli avoin.

Ei, vaan netissä ENNEN kuin pääsit maksamaan, tai olit siis juuri aikeissa maksaa, kysyttiin luottokortin numero ja visa electronia ei voinut laittaa.

Ap

Vierailija
9/74 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilitko Scandicia? Minä varasin kesällä Tanskasta hotellin eikä varaus vaatinut mitään maksutietoja. Missään muualla en ole tällaiseen käytäntöön törmännyt. Ihan pashka huone oli, mutta ainakin tuo kortitta varaaminen onnistui. (Ja syy kortitta varaamiseen oli sen rikkoutuminen. En ollut saanut uutta korttia ja matka lähestyi. Luulin jo, että pitää perua koko homma.)

Vierailija
10/74 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilitko Scandicia? Minä varasin kesällä Tanskasta hotellin eikä varaus vaatinut mitään maksutietoja. Missään muualla en ole tällaiseen käytäntöön törmännyt. Ihan pashka huone oli, mutta ainakin tuo kortitta varaaminen onnistui. (Ja syy kortitta varaamiseen oli sen rikkoutuminen. En ollut saanut uutta korttia ja matka lähestyi. Luulin jo, että pitää perua koko homma.)

Oli juuri Scandic-ketjun hotellista kyse.

Ap

Vierailija
11/74 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänä kesänä törmäsin suomalaisessa hotellissa käytäntöön, että varaustilanteessa vaadittiin luottokortin numero. Naputtelin siihen tavallisen pankkikortin (S-pankki), ja se onnistui sillä. Tililtä ei edes otettu katevarausta, en tiedä miksi. Sisäänkirjautuessa ei kyllä kysytty enää mitään, eikä tarvittu katevarausta.

Ulkomailla jotkut hotlat pyytää sen kortin numeron respassa, kai jos hajottaa huoneessa jotain tai jättää jotain maksamatta. Tällöin olen maksanut vakuuden käteisellä, viimeksi se oli Teneriffalla 100e.

Vierailija
12/74 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä tulee tilalle elecronin käyttäjille?

Vierailija
13/74 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma taitaa olla autonvuokrauksen kanssa. Mulla on vaan debit kortti, mutta joka paikassa vaativat luottokorttia, niin jäi auto vuokraamatta.

Vierailija
14/74 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/kortit/visa-electron-ko…

Vierailija
15/74 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli juuri Scandic-ketjun hotellista kyse.

Ap

Merkillistä. Kokeilin äsken varata Scandic Laajavuoresta (Jkl) huoneen eikä korttia kysytty. Otin siis vaihtoehdon "maksa hotellissa". Näin varasin sen Tanskan hotellinkin ja korttia kysyttiin vasta saapuessa. Olen kyllä jäsen, että en tiedä onko siitä etua tällaisessa. Nyt en kuitenkaan kirjautunut jäsentiedoilla, kun en oikeasti varausta tee.

Vierailija
16/74 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/kortit/visa-electron-ko…

Ok, kiitos tiedosta. Yritin jo vuosi sitten googlailla mutten löytänyt tietoa.

Vierailija
17/74 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen saanut hotellit, autonvuokrauksen ja lennotkin tehtyä ihan visa elektronilla.

No lennot piti maksaa heti mutta auton vuokraus ja hotelli vasta perillä.

Auton vuokraus ennen ajoa ja hotelli kun kirjautui ulos.

Sekä Suomessa että ulkomailla

Vierailija
18/74 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mä kyllä varasin ja maksoin saman tien sen, ei ongelmaa!

Vierailija
19/74 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen soittamalla/meilaamalla suoraan hotelliin varannut huoneen. Usein hotellilta suoraan varaamalla saa edullisimman hinnankin.

Huoneen olen maksanut joskus jo sisäänkirjautuessa. Sitten heti aamupalan jälkeen pääsi lähtemään ilman jonotusta ruuhkaisessa respassa. Pienten lasten kanssa liikkuessa aikoinaan minibaari lukittiin huoneesta, en halunnut että vahingossakaan ottavat kalliita pikkulimuja minibaarista. Omat eväät haettiin hotellin viereisestä kaupasta.

Vierailija
20/74 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi varata Electronillakin. Kun kysytään luottokortin numeroa niin valitset luottokortiksi Visan ja laitat Electronin numeron ja varaus onnistuu kunhan sinulla on tilillä sen verran rahaa kuin mitä maksu on.

Ihan turha pelätä sanaa luottokortti, rohkeasti vain Electronin numero luottokortin paikalle. Sama hotellissa, jos kysyvät luottokorttia niin annat Electronin ja tekevät katevarauksen kortilta. Taas vain varmistat että kortilla on rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme