Netissä ei voi varata hotellihuonetta ollenkaan, jos on vain Visa Electron?? Voiko muutenkaan?
Törmäsinpä tällaiseen ongelmaan.
Olin lähdössä ystäväni kanssa reussuun (ihan täällä Suomessa) ja yritin netistä varata huoneen. Ei onnistunut, olisi pitänyt syöttää luottokortin numero. Mulla vain Electron debit-ominaisuudella.
Mukaan lähtenyt kaveri varasi sitten huoneemme puolestani.
Vastaanotossa tuli eteen toinenkin ongelma, tiskillä kysyttiin luottokorttia, joka piti lukea "jos teemme ostoksia huoneestamme".
Kysyimme onko se pakollista, emme ole ostamassa mitään, mutta vähän kiertäen ilmoitettiin että kyllä on pakollista.
Mites jos ei ole luottokorttia, kuten mulla ei ole? Olen kyllä ihan maksukykyinen työssäkäyvä nelikymppinen, ei ole mitään maksuhäiriöitä eikä rahaongelmia, eikä ole koskaan ollutkaan.
Mutta hotelliin en vissiin yksinäni pääse...? :D
Kommentit (74)
Autoa ei kyllä pysty ilman luottokorttia varaamaan, varatessa kortilta varataan rahaa vahingon varalle.
Vierailija kirjoitti:
Autoa ei kyllä pysty ilman luottokorttia varaamaan, varatessa kortilta varataan rahaa vahingon varalle.
Onnistuu myös ilman luottokorttia:
https://www.sixt.com/help-center/articles/car-rental-without-credit-car…
Luottokortti kannattaa hommata, varmuuden vuoksi kaksikin, esim Visa ja Mastercard, jotta ei tule vaikeuksia toimimattoman kortin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilitko Scandicia? Minä varasin kesällä Tanskasta hotellin eikä varaus vaatinut mitään maksutietoja. Missään muualla en ole tällaiseen käytäntöön törmännyt. Ihan pashka huone oli, mutta ainakin tuo kortitta varaaminen onnistui. (Ja syy kortitta varaamiseen oli sen rikkoutuminen. En ollut saanut uutta korttia ja matka lähestyi. Luulin jo, että pitää perua koko homma.)
Oli juuri Scandic-ketjun hotellista kyse.
Ap
Varasin Scandiciin huoneen netistä ja maksoin samantein varauksen yhteydessä. Respassa huomasin, ettei luottokortti ollut mukana niin Debit (eli tavallinen pankkikortti) kortin tiedot otti respan henkilö vastaan ja pyysi käymään alhaalla huoneen luovutuksen jälkeen uudestaan, jos huonelaskuun on majoituksen aikana tullut jo netissä maksetun huoneen lisäksi kuluja.
Tämä tapahtui ihan Helsingissä uutena vuotena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hommaa muu kuin electron. Vaikka olis luottokortti niin ei se tarkoita että se pitää välittömästi höylätä tappiin..
No tuntuisi todella typerältä lähteä hankkimaan uutta korttia, kun Electronilla olen pärjännyt aivan loistavasti tähän ikään saakka. Lukuunottamatta nyt tätä hotellijuttua. Plus tuleeko luottokortista jotain kuukausikuluja? Electron debit on mulle täysin ilmainen.
Käsittämätöntä, ettei ilman luottokorttia onnistu huoneen varaus...
Ap
Anteeksi nyt vaan mutta missä perunakellarissa sä asut ja elät? Etkö matkusta koskaan, käy missään ulkomailla, etkö tilaa mitään netistä, etkö poistu kotiläänin alueelta koskaan?
Sinulla ei ole siis luottohäiruöitä, ja käyt töissä, eikä mitään luottokorttia?
En tunne ketään edes 30 v täyttänyttä, jolla ei olisi jotain luottokorttia.
Vaikka sitä ei käytäkään missään päivittäistavaroiden ostossa, niin ongan se ihan nykyaikaa ja kaiken varalta hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hommaa muu kuin electron. Vaikka olis luottokortti niin ei se tarkoita että se pitää välittömästi höylätä tappiin..
No tuntuisi todella typerältä lähteä hankkimaan uutta korttia, kun Electronilla olen pärjännyt aivan loistavasti tähän ikään saakka. Lukuunottamatta nyt tätä hotellijuttua. Plus tuleeko luottokortista jotain kuukausikuluja? Electron debit on mulle täysin ilmainen.
Ap
Et sitten maksanut samantein, niin minä teen eikä ole ongelmaa!
Se ei ole enää sitäpaitsi mikään "electron" se on Visa Debit!
"Visa Electron -korttien myöntäminen on päättynyt 13.4.2021"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Anteeksi nyt vaan mutta missä perunakellarissa sä asut ja elät? Etkö matkusta koskaan, käy missään ulkomailla, etkö tilaa mitään netistä, etkö poistu kotiläänin alueelta koskaan?
Vaikka sitä ei käytäkään missään päivittäistavaroiden ostossa, niin ongan se ihan nykyaikaa ja kaiken varalta hyvä olla.
Hommasin luottokortin yli 20 vuotta sitten. Mutta en ole käyttänyt sitä noin 15 vuoteen. Muutaman vuoden välein tulee uusi ja tuntuu jotenkin hölmöltä. Kuljetan kyllä sitä lompakossa, ihan vain kaiken varalta.
Ei ap, enkä asu perunakellarissa.
Jaaha, saa nähdä peruuntuuko varaus taas - Electronilla.
Näin kävi juuri minulle scandic In kanssa (suomi hotelli kys).
Nyt uusi yritys ja:
Kokeilin myöhäisen saapumisen varalle varmistaa Electronilla. (vaatimus kortti tiedoista, jos haluaa pitää huoneen varauksen siis klo 18 jälkeenkin)
Jos tulee taas heiltä peruutus, niin yritän 3. Kerran vielä, mut pitää vaan ehtiä paikalle ennen 18.00 ja silloin ei tarvita mitään kortteja.
Ei electronia eikä muita.
Hauskaa tosiaan, kun ei raha meinaa kelvata =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vaikka sitä ei käytäkään missään päivittäistavaroiden ostossa, niin ongan se ihan nykyaikaa ja kaiken varalta hyvä olla.Hommasin luottokortin yli 20 vuotta sitten. Mutta en ole käyttänyt sitä noin 15 vuoteen. Muutaman vuoden välein tulee uusi ja tuntuu jotenkin hölmöltä. Kuljetan kyllä sitä lompakossa, ihan vain kaiken varalta.
Ei ap, enkä asu perunakellarissa.
Eiköhän useimmilla ole se luottokortti siinä samassa pankkikortissa kuin mitä käyttää päivittäin. Jos on vain yksi luottokortti niin ei sitä kannata erillisenä ottaa vaan sen oman pankkikortin yhteyteen.
Matkustelin ympäri Eurooppaa Visa Electronin kanssa eikä koskaan tullut tuollaisia ongelmia. Pystyi maksamaan lennot ja varaamaan hotellihuoneet.
Ihan depit puolen korttinumeroilla onnistuu tilaus maalle, merelle ja ilmaan. S-pankin kortti on suomalainen.
^^
Sama mulla, Euroopassa toimii kaikki, netissä Eurooppalainen Hotelli saa veloitettua muutaman sadan €:n laskunkin etukäteen. No problem.
Suomessa kova hässäkkä /terv 30
=)
Credit eli luotto on periaatteessa köyhille joilla ei ole varaa maksaa kulutusta heti.
Vierailija kirjoitti:
Credit eli luotto on periaatteessa köyhille joilla ei ole varaa maksaa kulutusta heti.
Ei vaan luotto tarkoittaa sitä että kortin myöntäjä luottaa siihen että sinä maksat ostokset myöhemmin. Köyhän ollessa kyseessä sellaista luottoa maksukykyyn ja haluun ei ole.
Ap[/quote]
Vaikka sitä ei käytäkään missään päivittäistavaroiden ostossa, niin ongan se ihan nykyaikaa ja kaiken varalta hyvä olla.[/quote]
Hah, naurattaa nämä ikuiset ihmettelijät. Kyllä sitä voi tehdä asioita toisin, kuin "kaikki ketä sinä tunnet" asumatta perunakellarissa.
Itse olen nelikymppinen, ja minulla on aina ollut vain se visa electron, tai mikä nykyään onkaan. Olen matkustellut aivan sujuvasti, myös vähän erikoisemmissa maissa, myös asunut parissa eri maassa useita vuosia. Hyvin olen pärjännyt.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilitko Scandicia? Minä varasin kesällä Tanskasta hotellin eikä varaus vaatinut mitään maksutietoja. Missään muualla en ole tällaiseen käytäntöön törmännyt. Ihan pashka huone oli, mutta ainakin tuo kortitta varaaminen onnistui. (Ja syy kortitta varaamiseen oli sen rikkoutuminen. En ollut saanut uutta korttia ja matka lähestyi. Luulin jo, että pitää perua koko homma.)
Oli juuri Scandic-ketjun hotellista kyse.
Ap
Merkillistä. Kokeilin äsken varata Scandic Laajavuoresta (Jkl) huoneen eikä korttia kysytty. Otin siis vaihtoehdon "maksa hotellissa". Näin varasin sen Tanskan hotellinkin ja korttia kysyttiin vasta saapuessa. Olen kyllä jäsen, että en tiedä onko siitä etua tällaisessa. Nyt en kuitenkaan kirjautunut jäsentiedoilla, kun en oikeasti varausta tee.
Varausvaiheessa luottokortti tarvitaan kahdesta mahdollisesta syystä:
joko maksaa huoneen etukäteen
tai varmentaa sen luottokortillaan myöhäistä sisäänkirjautumista varten
Samaten se, miksi kortti luetaan jo sisäänkirjautumisvaiheessa johtuu siitä, että tällä halutaan välttää tilanteita, joissa yöpyjä katoaa maksamatta. Samoin kuin tosiaan ne minibar-ostokset saadaan veloitettua myös jälkikäteen, jos huoneen on maksanut etukäteen tai jos maksaessa ei sano mitään minibar-ostoksistaan.
Vierailija kirjoitti:
Jokaista ostosta ei edes ole mahdollista maksaa heti. Esim. hotellin minibaarista otetut tuotteet maksetaan vasta lähdettäessä, samoin vaikka huonepalvelun veloitukset. Luottokortti kertoo sen että sinulla on luottoa maksaa tällaiset asiat myöhemminkin.
Expedia ottaa paypalin kautta maksun. Kokeile sitä.
Paypalia pitäisi voida käyttää ilman luottokorttia jos siirrät pankkitilitäsi saldoa.
Mutta hommaa nyt ihmeessä luottokortti.
Varaa suoraan hotellista on monestikin edullisempaa. Joskus on saanut maksaa vasta kun saapunut hotelliin. Electron toimi hyvin reissun päällä Euroopassa. Oli kyllä luottokortti mukana, sillä hoitui muutama ostos koneessa.
Olen parhaillaan Sokos-hotellissa. Varasin soittamalla, koska matkustan koiran kanssa. Saavuin eilen ennen klo 18 (myöhäisempi saapuminen olisi pitänyt vahvistaa luottokortilla,), respassa kysyttiin, maksanko heti vai aamulla. Missään vaiheessa ei vaadittu luottokorttia.