Onnistuuko pumpkin spice ja chai lattejen ja frappejen tekeminen kotona ilman kahvikonetta?
Onko joku tehnyt jotain "erikoiskahvia" kotona? :)
Kommentit (9)
No ei Kai se pumpkinspicelatte oo muuta kun ne joulumausteet kahviin
(Tosin ne on ällöjä mun makuun, minun kahviin ei laiteta sokereita eikä mausteita)
Vierailija kirjoitti:
Itse rakastan erikoiskahveja ja olen opetellut tekemään niitä kotona, vaikkakin joku alan ammattilainen saattaisi kyseenalaistaa tapani valmistaa ne, mutta pääasia, että minulle maistuu ne eikös :) Eli tosiaan monesti keitän tavallista kahvia ja vaahdotan maitoa jne ja maustan kahvijuoman haluamallani mausteella ja käytän myös joskus makusiirappeja ja kermavaahtoa, hyvää on. Ei se sen kummempia vaadi.
Ei ole aitoa oikeaa erikoiskahvia, siihen tarvitsee sen nimenomaisen koneen niiden tekemiseen. Toki jokainen voi tehdä minkälaista tykkää kotona, mutta kahvilatason kahviin et tavallisella pannukahvilla ja maidolla pääse.
Chai latte ei ole kahvia vaan teetä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse rakastan erikoiskahveja ja olen opetellut tekemään niitä kotona, vaikkakin joku alan ammattilainen saattaisi kyseenalaistaa tapani valmistaa ne, mutta pääasia, että minulle maistuu ne eikös :) Eli tosiaan monesti keitän tavallista kahvia ja vaahdotan maitoa jne ja maustan kahvijuoman haluamallani mausteella ja käytän myös joskus makusiirappeja ja kermavaahtoa, hyvää on. Ei se sen kummempia vaadi.
Ei ole aitoa oikeaa erikoiskahvia, siihen tarvitsee sen nimenomaisen koneen niiden tekemiseen. Toki jokainen voi tehdä minkälaista tykkää kotona, mutta kahvilatason kahviin et tavallisella pannukahvilla ja maidolla pääse.
Mutta tätähän ap ei kysynyt eikä tämä vastaaja vastannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kuin kirjoitin: Pääasia, että itselleni maistuu. Ja tiedostan, ettei ole "kahvila" tason tekeleitä, mutta hyvää silti. Tykkään tuunata kahvini ja kaakaoni itse.
Itse suosin maustekahvia, joita tilaan netistä mokkamaa nimiseltä sivulta
Netistä löytyy ohje kurpitsamausteseoksen tekemiseen, tein jokunen syksy sitten, koska olen koukussa siihen ja ajattelin varmaan tänäkin syksynä tehdä ja maustan sillä kuumat juomani :)
Vierailija kirjoitti:
Itse suosin maustekahvia, joita tilaan netistä mokkamaa nimiseltä sivulta
Tilaa suoraan Mokkamestarilta sillä niiden kahveja sä ostat. Saat tuoreempaa kahvia.