Poika oli kutsunnoissa
Poikamme oli kutsunnoissa, koko tilaisuus kesti 3 tuntia, jos ei olisi jäänyt syömään ja kahville, olisi selvinnyt 2 tunnissa. Oli kuulemma monta kertaa kehoitettu syömään ja vielä perusteltu, että syökää nyt, että ei sitten tarvitse äitien soittaa ja valittaa, että lapsensa on ollut koko päivän syömättä.
Oliko tuo vitsi, vai oikeastiko jotkut äidit soittaisivat ja valittaisivat, jos kutsuntaikäinen lapsensa syömisistä ei huolehdita? Kun tosiaan pois pääsi jo 11 aikoihin, joten moni varmaan söi mieluummin vaikka kotona tai koulullaan. Tai oli muuten syömättä.
Itse sanoin pojalle, että jos tuolla kestää kauan, niin varmaan on ruokaa tarjolla. Jos kuitenkin olisi itse jättänyt syömättä, niin omapa olisi ongelmansa.
Kommentit (4)
Kiusasin poikaani, että olisin voinut valittaa jonnekin, kun poika joutui syömään kutsunnoissa sekaruokaa, kun kasvisruokaa ei ollut ainakaan helposti saatavilla. En siis todellakaan oikeasti olisi soittnut.
Sinänsä tuntui kyllä hassulta, kun kasvisruokaa suorastaan tuputetaan joka paikassa, niin tuolla sitä ei kuulemma ollut näkyvillä.
Vierailija kirjoitti:
Kutsunnoissa ei aterioita tarjota.
Tottakai tarjotaan. Niissähän voi mennä koko päivä. Luuletko että sadat nuoret odottelisivat ilman ruokaa tuntitolkulla. Eihän tuolta saa lähteä kesken kaiken minnekään.
Armeijan 10 vuotta sitten käyneenä voin sanoa, että kyllä sinne vaan vähän väliä soittelivat varusmiesten äidit milloin mistäkin. Poika ei saanut nukkua riittävästi ja on nyt väsynyt, pojalla ei ollut riittävästi vaatetta metsässä (vaikka oli itse pakannut tavaransa mukaan), ruoka oli pojan mielestä pahaa ja nyt hänellä on nälkä, ja se kaikista järkyttävin asia että pojalle oli huudettu. Ja näiden puheluiden seurauksena sitä inttiä muokataan jatkuvasti sellaiseksi, että äidinpojatkin selviävät siellä sen 180, anteeksi siis 165 vuorokautta.
Ihan varmasti soittaisivat kutsuntojenkin jälkeen jos pojalla olisi nälkä, kun olisi joutunut istumaan 3 tuntia ilman ruokaa.