Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vapaaehtoistyötä autoton voisi lapsen kanssa tehdä?

Vierailija
26.08.2022 |

Haluaisin opettaa lapselleni, että muita ihmisiä täytyy auttaa, vieraitakin. Olemme kuitenkin autottomia, joten emme pysty viemään vaikkapa isoa määrää vanhoja vaatteita johonkin hyväntekeväisyyspaikkaan ja muutenkin liikumme vain sinne minne bussit kohtuudella vie. Olen työtön ja rahaa on vähän, eli vapaaehtoistyö ei saisi maksaa paljon. Ja lapsi täyttää vasta neljä, niin se asettaa joitain rajoitteita. Olisiko kellään mitään ideoita tähän?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään sellaista.

Vierailija
2/59 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko oman paikkakuntasi seurakunnalla tarjota jotain sopivaa?

Tai ainahan voi ryhtyä ulkoilukaveriksi vanhukselle, se oiskin hauskaa kun monta sukupolvea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai ainahan voi ryhtyä ulkoilukaveriksi vanhukselle, se oiskin hauskaa kun monta sukupolvea.

Ei pienen lapsen kanssa voi mennä ulkoiluttamaan vanhuksia.

Vierailija
4/59 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vahvasti ateisti enkä pidä uskonnoista. Katsoin niin, meidän alueella seurakunnan kautta tehtävä vapaaehtoistyö näyttäisi olevan esim. jossain messuissa tai vastaavissa avustamista eli aika uskontoon tai kirkkoon liittyvää. Enkä ole varma voisiko siihen ottaa leikki-ikäisen mukaan tekemään, ehkä ei. Kiitos kuitenkin vinkistä. Ap

Vierailija
5/59 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhojen vaatteiden ja muun vanhan tavaran lahjoittaminen on sellainen hyväntekeväisyysmuoto, johon teillä olisi mahdollisuuksia ja joka tuntuisi sopivalta, niin kyllähän niitä aika läjä bussillakin kulkee. Ikea-kassillinen tai pari suhteellisen kevyttä tavaraa ei pitäisi olla mahdoton rasti. Isoilla lahjoituskirppistahoilla (Fida, Pelastusarmeija, UFF yms) on usein toimipisteitä isojen kaupunkien keskustoissa, eli hyvinkin helppojen kulkuyhteyksien päässä sieltä missä busseja nyt ylipäätään kulkee. Kierrätyskeskukset ja SPR:n Kontit taas ovat tyypillisesti kauempana.

Vierailija
6/59 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskolla  ( joka on lievästi kehitysvammainen ) on ystävätoiminnasta ihana nuori nainen, joka käy häntä tapaamassa lapsensa kanssa. 

Siskoni on todella hyväluontoine, ja siksi hyvä tällaiseen ystävätoimintaan missä pienilapsi saa   kokemuksen vammaisesta ihmisestä. ei aiheuta traumaa

Mutta on mahdollista olla esim. vanhukselle ystävänä jos vammaiset arvelluttaa ( tiedän, että kaikki eivät ole yhtä kilttejä kuin siskoni, tosin eivät vanhuksistakaan)

Vierailija
7/59 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinsuojeluyhdistyksen ihmisystävätoimintaa voi tehdä lapsenkin kanssa. Lapselle se on mielekästä. Onko paikkakunnallasi? 

Vierailija
8/59 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitöitä hyväntekeväisyyteen. Pipoihin ei mene paljon lankaa, sekä niihin käy halpakin lanka. Nopeita tehdäkin.

Vierailija
9/59 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsitöitä hyväntekeväisyyteen. Pipoihin ei mene paljon lankaa, sekä niihin käy halpakin lanka. Nopeita tehdäkin.

Osaako siis neljävuotias neuloa pipon?

Vierailija
10/59 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi? Jos lapsi on kasvanut rattaista yli, mutta rattaat/vaunut ovat vielä tallella, voi lapsen vanhoja vaatteita tai tavaroita viedä niillä rattailla/vaunuilla esim. Turvakodille (Helsingissä kaksi) tai Hope ry:lle. Näin olen itse tehnyt. Varsinkin vaunuihin mahtuu aika paljonkin, kun hyvin pakkaa.

Vierailija
11/59 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä osallistuin paikalliseen urheilutoimintaan lapseni kanssa vapaaehtoisena. Siitä jäi lapselleni todella hyvä kuva yhteisöllisyydestä

Vierailija
12/59 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläinsuojeluyhdistyksen ihmisystävätoimintaa voi tehdä lapsenkin kanssa. Lapselle se on mielekästä. Onko paikkakunnallasi? 

Meidän paikkakunnalla eläinsuojeluyhdistys näyttää toivovan rahalahjoituksia, kuljetusapua autolla, mahdollisesti sijaiskoteja ja sellaista. Ei ollut mitään mainintaa mistään ihmisystävätoiminnasta. Pidämme kyllä eläimistä, oma koira meillä onkin. Ap

Vierailija
13/59 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsi? Jos lapsi on kasvanut rattaista yli, mutta rattaat/vaunut ovat vielä tallella, voi lapsen vanhoja vaatteita tai tavaroita viedä niillä rattailla/vaunuilla esim. Turvakodille (Helsingissä kaksi) tai Hope ry:lle. Näin olen itse tehnyt. Varsinkin vaunuihin mahtuu aika paljonkin, kun hyvin pakkaa.

Täyttää neljä.

Onkohan Hopella ja sellaisilla laatuvaatimuksia vanhoissa lastenvaatteissa? Ei ole ollut rahaa ostaa hienoja merkkivaatteita vaan lähinnä jotain H&M:ää tai Lindexiä ja kunto on tietenkin käytetty. Haluaakohan nuo sellaisia?

Ap

Vierailija
14/59 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä osallistuin paikalliseen urheilutoimintaan lapseni kanssa vapaaehtoisena. Siitä jäi lapselleni todella hyvä kuva yhteisöllisyydestä

Osaatko vinkata miten tällaiseen siis pääsee osallistumaan? Asumme Pk-seudun laitamilla ja onhan täällä urheiluseuroja paljonkin, mutta siis ymmärtääkseni niissä on mukana vain vanhemmat, joiden lapsi itse pelaa vaikkapa sitä fudista siinä seurassa.

Ap

Vierailija
15/59 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko vinkata miten tällaiseen siis pääsee osallistumaan? Asumme Pk-seudun laitamilla ja onhan täällä urheiluseuroja paljonkin, mutta siis ymmärtääkseni niissä on mukana vain vanhemmat, joiden lapsi itse pelaa vaikkapa sitä fudista siinä seurassa.

Ap

Me olemme olleet Jyp Jyväskylän ja Kirin toiminnassa. Sinne vain laitoin viestiä, kun halusin aloittaa. Silloin lapseni ei vielä pelannyt vaan olimme Liigapeleissä ja Superpesiksen kioskitoiminnoissa. 

Vierailija
16/59 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös seurakunnilla on hyväntekeväisyystoimintaa ja -tapahtumia. Tsekkaa lähiseurakuntiesi sivuilta.

Vierailija
17/59 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Me olemme olleet Jyp Jyväskylän ja Kirin toiminnassa. Sinne vain laitoin viestiä, kun halusin aloittaa. Silloin lapseni ei vielä pelannyt vaan olimme Liigapeleissä ja Superpesiksen kioskitoiminnoissa. 

Minun lapsi pelaa ja mitä on tullut sen vuoksi pyörittyä noissa kioskeissa ja vastaavissa auttamassa, niin aika vaikea niissä olisi ap:n 3-4-vuotiaan olla jaloissa mukana. Muut ei oikein tykkää.

-ohis

Vierailija
18/59 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku vanhempi ihminen ilahtuisikaan, jos kävisitte vaikka kerran viikossa häntä katsomassa.

Vierailija
19/59 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku vanhempi ihminen ilahtuisikaan, jos kävisitte vaikka kerran viikossa häntä katsomassa.

Noihin pitää sitoutua. Kun ap saa töitä niin pienen lapsen äiti ei ehdi enää kerran viikossa vanhusten luo. Ei kannata ryhtyä jos ei voi sitoutua.

Vierailija
20/59 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täyttää neljä.

Onkohan Hopella ja sellaisilla laatuvaatimuksia vanhoissa lastenvaatteissa? Ei ole ollut rahaa ostaa hienoja merkkivaatteita vaan lähinnä jotain H&M:ää tai Lindexiä ja kunto on tietenkin käytetty. Haluaakohan nuo sellaisia?

Ap

Kyllähän nuo ovat aivan ok, ei sinne nyt mitään merkkivaatteita vaadita. Laatuvaatimus on varmaan se, että ei lumppua, risoja ja likaisia, haisevia, täysin muodista menneitä (silleen huonolla tavalla) etteivät ihmiset käytä sitä kaatopaikkana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi