K-market. kiusaamisvapaa kauppa?
Onko K-market kauppa vai sosiaalitoimisto.
Miksi K-Marketin mainoksessa myyjä istuu luokassa opettajan pöydällä?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
En usko tuohon "kiusaamisvapaaseen" kauppaan.
Senkö verran paljon olet niissä kassoja kiusannut aasiakkaana?
Ärsyttää tuo mainos. Ei koululaisten tarvitsisi muutenkaan käydä kaupassa.
Kiusaamisvapaa lol. Ainakin Helsingin Konalassa on K-Market jossa eräs työntekijä on veemäinen niin työkavereitaan kuin asiakkaita kohtaan.
Jotenkin ällöttää tollanen "kiusaamisvapaa" ihan kuin sillä jotenkin ylpeiltäisiin, että meillä ei kiusata, no shit, tosi mahtavaa, oottepa hyviä ihmisiä 😅 pelkkää noloa sanahelinää. Kiusaaminen ei lopu ikinä, ihmisten välinen vinoutunut vallankäyttö. Ja se on ihan kaikkien velvollisuus puuttua jos näkee että toista ihmistä vaikka pahoinpidellään ja nöyryytetään (kiusataan) joten siksi inhottaa tällainen kiusaamisvapaan mainostaminen. Ehkä vähän sama kuin että joku haluaa näyttää muille olevansa hyvä ihminen liehuttamalla lippua jossa lukee "homotkin on ihmisiä ja niil oikeus elää" 😅
Niin BSää, että naurattaa. Mua on kiusattu 2 krt meidän pienessä lähiK:ssa, ei koskaan Äss-marketis! K:ssa myyjä dissasi mun persoonaa kauppiaalle kuuluvaan ääneen ja toisen kerran humala- tai huumehörhö dissasi mun habitusta seuralaiselleen... Ei puuttunut kukaan myyjän tai ventovieraan asiakkaan kommentointiin.
Vierailija kirjoitti:
Tää koko juttu on malliesimerkki jakkukalkkunakerhon vienerinsyöntitalkoissaan saamasta kuningasideasta, jonka toteuttamista heidän ei tarvitse itse olla tekemästä siellä kentällä. Helppoo hei ja ihanan fantsuu!!1
Niin nolosti näkyy läpi juuri tällainen tyhjää kumiseva kotkotus.
Kuka kiusaa kaupassa? Liikaa todistajia ja kamerat. Tosin en tarkota saa muutenkaan kiusata missään
Kyllä mua mulkoiltiin myyjien toimesta K-kaupassa. Pukeudun mustaan, ja mulla on useita lävistyksiä. Ilmiselvä rikollinen siis. Ja olipa vielä takissa bändimerkkejä.
Kiusaaminen ei ole joku yksittäinen hetki jossain kaupassa vaan ryhmäilmiö, johon puuttuminen on pitkäjänteistä työtä, eikä aina todellakaan helppoa ja yksinkertaista. Minusta tuo on todellisen kiusaamisen vastaisen työn vähättelyä.
Itse olen eri kaupparyhmässä töissä, mutta näin myyjänä arvostaisin että multa erikseen kysyttäisiin onko ok olla riitapukarien välienselvittelijä kaiken sen yhden ja tuhannen muun asian päälle.
On kyllä harvinaisen tekopyhää ja imelää.
On viherpesua, pinkkipesua ja mitäköhän pesua tämä nyt sitten on sädekehäpesua?
Hyvin sanoi edellinen, k-kaupan mainoskampanja on oikean kiusaamisen vastaamisen työn vähättelyä. Voi toimia jopa haitallisesti, kun ihmiset itseään selkään taputellen kannattavat kiusaamisvapaita k-kauppoja ja hei sittenhän homma on hoidettu! Eli oikeasti ei tarvitse tehdä mitään.
Kiusaaminen on niin monimuotoista ryhmädynamiikka ja usein esimerkiksi ulos sulkemista. Eihän se yksinäinen kiusattu edes uskalla mennä kauppaan kun siellä on koulun menestyjäkaveriporukka heittämässä läpyjä k-kauppiaan kanssa.
Ei voisi tekopyhempää olla. Meillä teinitkin näkee tuon mainosmuovin läpi ja kommentoi et juujuu kiusaamisvapaata aluetta.
Tää koko juttu on malliesimerkki jakkukalkkunakerhon vienerinsyöntitalkoissaan saamasta kuningasideasta, jonka toteuttamista heidän ei tarvitse itse olla tekemästä siellä kentällä. Helppoo hei ja ihanan fantsuu!!1