Onko ok vaatia tonnin palkankorotusta?
Kommentit (26)
Ainahan voi vaatia mutta se on sitten eri asia että myönnetäänkö sitä. Luultavasti ei myönnetä.
Mietin just tänään että vaikka saisin tonnin korotuksen palkkaani, en jäisi nykyiseen työpaikkaani.
Vierailija kirjoitti:
Mietin just tänään että vaikka saisin tonnin korotuksen palkkaani, en jäisi nykyiseen työpaikkaani.
Itsellä oli sama fiilis edellisessä työpaikassa. Mikä parasta, kun olin irtisanoutunut niin he kyllä pyysivät jäämään. Mulla vaan ei ollut yhtään kiinnostusta jäädä niin en viitsinyt edes kysyä kuinka paljon he olisivat valmiita maksamaan. Itse asiassa, en olisi jäänyt vaikka olisivat triplanneet palkkani.
Itse mietin tänään, että palkka alenisi tonnilla, jäisin silti nykyiseen työpaikkaani.
Monesti täysin perusteltua, mutta harvoin menee samassa firmassa läpi. Firman vaihdolla voi tulla vaikka enemmänkin, koska siellä ei tiedetä entistä liksaa.
Vierailija kirjoitti:
Monesti täysin perusteltua, mutta harvoin menee samassa firmassa läpi. Firman vaihdolla voi tulla vaikka enemmänkin, koska siellä ei tiedetä entistä liksaa.
Jos tonnin palkankorotus on perusteltu kenellekään keskituloiselle (alle 6000e/kk) niin sitten on jo sössinyt palkkaneuvottelut heti alussa tai työnkuva on äkillisesti muuttunut hyvin radikaalisti.
Itse olen ollut DI:nä nykyisessä yrityksessä jo viisi vuotta ja yhtään palkankorotusta en ole saanut, eikä niihin ole ollut perusteluita. Palkkani on noin 5700e.
Riippuu varmaan paljon myös siitä paljonko tuo on prosenteissa ja säilyykö vanhat hommat. Kaveri neuvotteli itselleen 3000 euron korotuksen muutama vuosi sitten tosin samalla se siirtyi uuteen positioon.
Tienaan lähihoitajana 1800e. Raskasta työtä jonka aion lopettaa jos en saa vähintää 5000e palkankorotusta kk palkaan.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan paljon myös siitä paljonko tuo on prosenteissa ja säilyykö vanhat hommat. Kaveri neuvotteli itselleen 3000 euron korotuksen muutama vuosi sitten tosin samalla se siirtyi uuteen positioon.
Näkyykö nettopalkassa yhtään? Kuinka moninkertaiseksi nousi työmäärä?
Olen DI ja tienaan 5500e/kk. Tuntipalkka n. 10€.
Vierailija kirjoitti:
Kerropa mikä positio oli ensin ja jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaista positionvaihdosta olekaan, turhaan trollilta tiedustelet.
Kannattaa varmaan saada ekaks toinen tarjous ennen kun lämäsee sen ultimatumin pöydälle. Vähän noloa kun se pomo sanoo ei.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmaan saada ekaks toinen tarjous ennen kun lämäsee sen ultimatumin pöydälle. Vähän noloa kun se pomo sanoo ei.
Itse en ole koskaan tarvinnut mitään toista tarjousta. Kun olen ajatellut palkankorotuksen olevan aiheellinen, olen yksinkertaisesti todennut tietäväni alan yleisen palkkatason X tällä kokemuksella ja näillä työtehtävillä. En ole edes vihjannut vaihtavani työpaikkaa, ja aina on palkankorotus onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole koskaan tarvinnut mitään toista tarjousta. Kun olen ajatellut palkankorotuksen olevan aiheellinen, olen yksinkertaisesti todennut tietäväni alan yleisen palkkatason X tällä kokemuksella ja näillä työtehtävillä. En ole edes vihjannut vaihtavani työpaikkaa, ja aina on palkankorotus onnistunut.
Jep, uhkailu tai kiristys harvoin tuottaa mitään hyvää. Jos firma oikeasti kaipaa työpanostasi, osaavat he kyllä lukea rivien välistä ilman mitään uhkailuja tai esittelyjä toisen firman tarjouksesta.
Kukaan ei anna palkankorotusta ilman pyytämistä.
Ja mielellään pitää olla vipuvartta.
Ei onnistu kuin lähtemällä.
Olet tullut liian halvalla töihin, eikä siitä valitettavasti palkita. Ajatellaan, että se on niin tyhmä, että tekee tämän työn alennuksella. Tekee sen vähän paremman työnkuvankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa toimiva erittäin iso kansainvälinen it-firma ja alkuperäinen positio liittyi firman suomalaisten asiakasyritysten tukeen ja uusi positio oli sitten suomalaisten asiakasyritysten it-ammattilaisten joku evankelistahomma.
Mutta siis jo aikaisemman position palkka oli reilu satku vuodessa. Ja muistan kun kaveri kyseli, että kuinka paljon ilkee pyytää lisää. Läpi tuntui menevän.
On jos sinulla on siihen asialliset perusteet.