Posti nostaa TAAS postimerkin hintaa, nyt jo 2,15
Vasta keväällä nousi edellisen kerran.
Hirveän hintainen postimerkki nykyään, olen lähettänyt onnittelukortteja ja pääsiäistervehdyksiä iäkkäille sukulaisille enkä haluaisi lopettaa mutta onhan tuo merkin hinta ihan liikaa.
Kommentit (102)
Aika vaikeaa kun ei osaa suomea.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en enää lähetä juuri mitään postitse. Postimerkki maksaa älyttömiä ja kirje tai kortti on ehkä viikon tai kahden päästä perillä, ihan naurettavaa.
Viikko kaksi on nykyään vielä lyhyt aika postin kulkuun. Saa olla tyytyväinen jos edes kuukausissa löytää perille.
Sitten posti ihmettelee miksi kansalaiset eivät enää postita kirjeitä ja kortteja.
Vierailija kirjoitti:
Sitten posti ihmettelee miksi kansalaiset eivät enää postita kirjeitä ja kortteja.
No tuskin postittaisi muutenkaan. En minä ainakaan lähettäisi yhtään enempää kirjeitä tai kortteja, vaikka postimerkki maksaisi 0,2 euroa.
Kirjeiden lähetys ei ole enää nykypäivää. Liki kaikki hoituu sähköisesti.
Onpa sikahinta. Esimerkiksi Saksassa kirjeen postimaksu on 80 snt. Pakettien hinnoissa erot ovat vielä suuremmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuskin postittaisi muutenkaan. En minä ainakaan lähettäisi yhtään enempää kirjeitä tai kortteja, vaikka postimerkki maksaisi 0,2 euroa.
Mä taas lähettäisin kirjeitä ihan mielellään. Ja kortteja. Jos postimerkki maksaisi 20snt niin suosisin ehdottomasti kirjeitä kommunikointivälineenä. Ja olen 30v eli en edes muutosvastainen ikäloppu.
Kiittää voi tuosta krääsän tilaajia Kiinasta.
Pitääkin ostaa muutama ikimerkki jemmaan ennen hinnankorotusta. Posti nostaa kuluttajahintojaan jatkuvasti, mutta toimittaa kirjeet ja kortit perille hiiiitaasti jos ollenkaan. Esim. 150km päähän lähettämäni onnittelukortti seilasi jossakin postilaitoksen syövereissä kaksi ja puoli viikkoa. Wanhoina hyvinä aikoina se meni perille 1-2 arkipäivässä... Firma on ottanut termin etanaposti aivan liian kirjaimellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä soittaminen olisi halvempaa. Onnittelisi jatkossa niin.
Muistisairas täti ei tunnin päästä muista soittoa, mutta postikortti pöydällä ilahduttaa toistuvasti.
Suosittelen kyllä sekä soittoa että korttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun myyn kolmen euron pokemon kortin niin miten lähetän sen sähköisesti ostajalle?
Vierailija kirjoitti:
Ostin noin 50 postimerkkiä kun hinta oli vielä 1,85. Riittää vuosiksi.
Minä ostin 200kpl entisten lisäksi, koska ajattelin tarvitsevani niitä muutaman vuoden sisään. Noh, on nyt tuo reilu 200kpl jäljellä vieläkin, kun joulukortteihin ei olekaan mennyt kuin parit vuoteen ja siinä kaikki merkkimenot. tällä menolla ne kestää elämän loppuun saakka.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ostin tuhatkunta ikimerkkiä silloin, kun ne maksoivat vielä 0,65 € kappale.
Minä en ole noin paljon ostellut, mutta minulla on vielä jäljellä lähes rullallinen 0,60€ maksaneita 2 lk:n merkkejä eli niiden arvo on moninkertaistanut. Täytyy lähetellä niillä joulun muutama pakollinen joulukortti. Sen lisäksi on 0,70€ maksaneita merkkejä rullalla.
Ei noita olisi varmaan jäljellä, jos posti ei olisi maksikirjeitä lopettanut.
Mä lähetän yhden kirjeen ehkä viidessä vuodessa
Sulla menee hyvin jos postimerkin hinta on ongelma
Posti on muutenkin ikävä laitos. Asun Ruotsissa eikä täältä niin vain saa suomalaisia kirjoja. Siispä yritin tilata haluamani eräästä tunnetusta kirjafirmasta Suomessa. Mutta sepä ei onnistunutkaan — eivät halunneet lähettää ulkomaille koska postitus tulisi niin kalliiksi (lähetyshinta suurempi kuin itse tavara).
Sama koski erästä isokokoista mutta kevyttä esinettä eräästä toisesta firmasta.
Näin Posti estää tavaran liikkumisen vaikkapa nyt kahden naapureina sijaitsevan EU-maan välillä. Vähän traagista.
Kuka lähettää enää mitään kortteja ja kirjeitä? No ap tietty, mutta on kyllä aivan turhaa hommaa kaikin puolin. Eihän ne usein mene edes perille.
Postikortteja ja kirjeitä on ihana saada. Olihan ne joskus tosihalpoja lähettää. Siihen nähden postimerkki tuntuu kalliilta. Muuten oikeastaan ei, että joku vie parilla eurolla kortin toisen ovelle, toiselle puolelle Suomea, tai Eurooppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Whaaatt? Siis kirjeen lähetys maksaa nykyään yli 2 euroa? Viimeksi kun olen lähettänyt, oli varmaan noin 0.8e
Jep. Pikakirje taisi olla tuon 2 euroa ja se oli siis oikeasti vastaanottajalla pikana.
Pikakirje maksaa netistä ostetuna nykyään jo 9,50. Olen käyttänyt paljon koska on halvempi kuin kirjattu kirje. Hinta nousee lähes puolen vuoden välein.
Sit kun pitääostaa 10 e kaljatuoppiniin eiolla köyhiä ja kipeitä.
Pelkkää iloa ja valoa.
Kuka enää postia käyttää yhtään mihinkään