Kasvissyöjät, mitä mieltä,voiko juhlissa kasvispiirakkaa ja kinkkupiirakkaa leikata samalla veitsellä?
Mitä mieltä kasvissyöjät on , onko se niin tarkkaa? Olin meinaa juhlissa joissa ensin leikattiin kinkkupiirakkaa tarjolle ja sitten samalla veitsellä kasvispiirakkaa.. mietin haittaako kasvissyöjiä tuollainen?
Kommentit (55)
Ei ole mulle mitään väliä vaikka kasvissyöjä olenkin. Haittaisi sitten jos toisessa piirakassa olisi kalaa koska sille olen allerginen.
Mutta siitä olen samaa mieltä olen kuin moni muukin, on noloa jos ei joka tarjottavalle ole omia ottimia.
Rehellisesti sanottuna minua haittaisi enkä ehkä maistaisi tämän takia koko kasvispiirakkaa. Ja tosiaan vaikka olisi 2 eri kasvispiirakkaakin, niin en leikkaisi samalla veitsellä.
Kas kun näitä vegakkeja ei ällötä se että punkkeja tapetaan!
Veistä upottaessa vieraaseen piirakkaan pitää huutaa kolmasti apua pimeyden herralta, heittää suolaa olan yli ja ripotella mustan kissan täysikuun aikana tiputtamia karvoja lattialle niitä polkien. Sitten voi leikata vierasta piirakkaa eikä vegaanipyhimykselle tule paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mulle mitään väliä vaikka kasvissyöjä olenkin. Haittaisi sitten jos toisessa piirakassa olisi kalaa koska sille olen allerginen.
Mutta siitä olen samaa mieltä olen kuin moni muukin, on noloa jos ei joka tarjottavalle ole omia ottimia.
Koittakaa ymmärtää että paloittelu veitsi ja otin on ihan eri asia. Ottimesta ei ole kukaan puhunut aloituksesta mitään, ainoastaan paloitteluveitsestä. Veitseä ei ei ole tapana jättää ottimeksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni voi leikata. Olen itse absolutisti, mutta voin juoda mieheni kuoharilasista limpparia lasillisen aivan hyvin.
Tiesitkö, että jo se pieni jäännösmäärä lasin pohjalla olevaa kuohuviiniä minkä juot limsan mukana voi aiheuttaa retkahduksen?
Minkä "retkahduksen"? Eivät kaikki absolutistit ole entisiä juoppoja.
Haittaa se, lantunmaku tarttuu veitsestä kinkkupiirakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Toi on noita seikkoja missä tarjoilun taso näkyy. Eri ottimet eri tuotteille on normi.
Ja sun kommentista näkyy lukutaidon taso. Ei ollut ottimista puhe ollenkaan.
Siis oli eri ottimet olemassa, mutta sinä leikkasit samalla? Vähän tyhmästi tehty, mutta eipä nyt mitenkään vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koittakaa ymmärtää että paloittelu veitsi ja otin on ihan eri asia. Ottimesta ei ole kukaan puhunut aloituksesta mitään, ainoastaan paloitteluveitsestä. Veitseä ei ei ole tapana jättää ottimeksi
Ei ole mitään väliä jollei kukaan vieras ole allerginen millekään kummankaan piirakan ainesosalle. Minä varmuuden vuoksi pesisin veitsen välillä.
En itse ole tarkka vaikka kasvisruokaa syön.
Mutta lähtökohtaisesti jos teet juhliin erikoisruokavalioita varten eri ruoat niin ota niille eri ottimet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on noita seikkoja missä tarjoilun taso näkyy. Eri ottimet eri tuotteille on normi.
Ja sun kommentista näkyy lukutaidon taso. Ei ollut ottimista puhe ollenkaan.
Kappas vaan, olet tosiaan oikeassa. Ymmärsin väärin että kyse oli ottimesta. Hyvä huomio.
sama
Pitäisi olla eri veitset. Ei sekään kivaa ole, jos joutuu syömään esim. sipulinmakuisia vesimelonipaloja, kun keittiössä on ajateltu, että "mitä väliä".
Joskus ihmisten allergioita tai rajoitteita selviää vasta myöhemminkin juhlien aikaan niin hyvä että eri välineet eri ruokalajeille.
Kyllähän aromitkin tarttuu. Huomaa kun vaikka sipulia ensin leikannut ja sitten jotain muuta samalla veitsellä niin ne jälkimmäiset maistuu myös sipulilta.
Jossain paikoissa ei piirakoita ole leikattukaan valmiiksi vaan jokainen vieras saa leikata haluamansa kokoisen palan. Minä ymmärsin aloituksesta että tässä oli sellaisesta tilanteesta kyse.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut siis mun juhlat kyseessä, yhden sukulaisen. Ka ottomet oli kyllä omat, se vain kun niitä leikattiin samalla veitsellä isoilta pelleiltä paloiksi tarjolle laitettavaksi. Varmasti olisi toinenkin veitsi löytynyt, emäntä ei vaan tajua tuollaisia juttuja. Kerran se leikkasi gluteenitonta tarjottavaa samalla tavalla, samalla veitsellä ja leikkuulaudalla muiden kanssa.
Gluteeniton onkin ihan eri juttu, siinä kun on kyse sairaudesta eikä pelkistä mieltymyksistä.
No on kyllä köyhät juhlat, jos ei eri piirakoille voi käyttää kahta eri veitseä. Ja kyllä ällöttäisi kasvissyöjänä syödä kasvispiirakkaa, joka maistuu kinkulle. Kun on ollut kauan kasvissyöjä, niin tuollaiset maistaa heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni voi leikata. Olen itse absolutisti, mutta voin juoda mieheni kuoharilasista limpparia lasillisen aivan hyvin.
Tiesitkö, että jo se pieni jäännösmäärä lasin pohjalla olevaa kuohuviiniä minkä juot limsan mukana voi aiheuttaa retkahduksen?
Mihin minä retkahtaisin, kun koko elämäni olen ollut absolutisti.
Vierailija kirjoitti:
Aika noloa jollei jokaiselle tarjottavalle ole omia ottimia.
Sanottiinko tässä niin? Kysymys on selkeä.
Ei ollut siis mun juhlat kyseessä, yhden sukulaisen. Ka ottomet oli kyllä omat, se vain kun niitä leikattiin samalla veitsellä isoilta pelleiltä paloiksi tarjolle laitettavaksi. Varmasti olisi toinenkin veitsi löytynyt, emäntä ei vaan tajua tuollaisia juttuja. Kerran se leikkasi gluteenitonta tarjottavaa samalla tavalla, samalla veitsellä ja leikkuulaudalla muiden kanssa.