Miten olet varautunut siihen, että julkisella ei enää pääse lääkäriin? Onko teillä laaja työterveys, vakuutus tai muuten rahaan yksityislääkäriä varten??
Loukkasin käteni tapaturmassa ja yllätyin kovasti, kun päivystykseen ei enää pääse kuin käymällä ensin yksityislääkärillä joka teki lähetteen.
Tuli kallis reissu yksityislääkäristä, mutta minkäs teet, kun käsi on luonnottomassa asennossa ja särky yltyy.
Ymmärrän kyllä hyvin, koska siellä julkisella ei ollut oikein ketään töissä, vain tyhjiä käytäviä. Pelottavan näköistä.
Kommentit (126)
Sairaskulu- ja tapaturmavakuutukset olleet jo noin 25 vuotta, joten yksityisellä käydään niiden turvin. Olisi molemmilla työterveyskin, mutta määräaikaisuuksien, työpaikan vaihtojen, yyteiden ja mahdollisen joskus eteen tulevien potkujen välissä ei ole niiden varaan jättäydytty, saati vakuutuksista luovuttu.
Viimeksi viikko sitten tuli hyvään tarpeeseen, kun mieheltä murtui varvas ja pääsi tunnin sisällä ortopedille ja röntgeniin. Useampi tuttu sanoi, että päivystyksessä olisi istunut vielä seuraavana aamunakin.
Itse en ole käynyt lääkärissä kymmeneen vuoteen, mutaa vanhemmat ovat kyllä hyvin saaneet palveluja julkiselta, ihan Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Työterveys, sekä minulla että puolisolla. Lapset aikusia , he myös työterveyden ja opiskelijaterveydenhuollon piirissä. puolisolla mehiläinen ja terveystalo minulla. Hyvin on toiminut jo vuosia. Julkisella en ole käynyt moneen vuoteen.
Joo onneksi oli työterveys vaikka sitäkin heikennetään koko ajan.
Mutta lapset, eläkeläiset, työttömät, työkyvyttömät yms ovat tässäkin väliinputoajia - meillä Suomessa on lakisääteinen oikeus julkiseen terveydenhuoltoon jota on mahdoton saada. Tämähän on väärin ja ihmisarvon vastaista
Jos jotain akuuttia tulee menen sinne päivystykseen istumaan enkä ole omalla paikkakunnalla kuullut kenenkään sanovan etteikö olisi mitään apua päivystyksestä saanut. Vähän pitkään kestäneeseen flunssaan tai liikkellä olevaan mahatautiin en lähtisi edes päivystyksestä hakemaan apua ellei sitten hengittäminen ole vaarassa pysähtyä tai korkea kuume ei hellitä ja voimat alkavat uupua. Apteekistakin saa hyviä neuvoja ja ohjeita pitkittyneen flunssan tai mahataudin hoitoon ja jos on epävarma pitäisikö vai ei lähteä lääkäriin voi sinne päivystykseen kait myös soittaa ja kysyä neuvoa. Olen 70 v. ja itse asiassa en ole päivystyksessä omien vaivojen takia käynyt kuin kerran pari kymmentä vuotta sitten ja silloin oli tosi kysymyksessä ja käynti johti viikon hoitojaksolle vuodeosastolle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä julkiselle puolelle pääsee kun vaan marssii sisään
Meillä ainakin soitettava ensin.
Työterveys, sekä minulla että puolisolla. Lapset aikusia , he myös työterveyden ja opiskelijaterveydenhuollon piirissä. puolisolla mehiläinen ja terveystalo minulla. Hyvin on toiminut jo vuosia. Julkisella en ole käynyt moneen vuoteen.