Miten olet varautunut siihen, että julkisella ei enää pääse lääkäriin? Onko teillä laaja työterveys, vakuutus tai muuten rahaan yksityislääkäriä varten??
Loukkasin käteni tapaturmassa ja yllätyin kovasti, kun päivystykseen ei enää pääse kuin käymällä ensin yksityislääkärillä joka teki lähetteen.
Tuli kallis reissu yksityislääkäristä, mutta minkäs teet, kun käsi on luonnottomassa asennossa ja särky yltyy.
Ymmärrän kyllä hyvin, koska siellä julkisella ei ollut oikein ketään töissä, vain tyhjiä käytäviä. Pelottavan näköistä.
Kommentit (126)
Välttämällä sairastamista tottakai.
Eli kädet pesen 40 krt pv, siten välttää useat flunssat ja virukset.
Kaatuilla ei myöskään kannata. Eli häröily pois.
Olen jo eläkkeellä. Kotikaupungissani terveyskeskus ei edes vastaa soittoihin, joten kävin otattamassa Meikussa leikatun haavan tikitkin yksityisellä.
Ei ole asiat kunnossa, kun näin joutuu tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä julkiselle puolelle pääsee kun vaan marssii sisään
Minä olen soittanut ensin. Saanut ajan tunnin päähän. Mieheni sai 20 min. päähän. Mikä estää julkiselle pääsyn?
Meidän terkkariin ei ole numeroa mihin soittaa.
Kiireelliseen soittopyyntöön vastataan 48 tunnissa, kiireettömään 2-3 viikossa. Chatin kautta ohjeistetaan buranaa ja nenäkannua. Päivystyksessä joutuu kökkimään keuhkokuummeessakin 4-6 tuntia (varmaan pidempäänkin mutta lähdin kotiin kun en kestänyt odottaa enää hetkeäkään)
Ihmiset eivät vaan osaa lukea ohjeita ja noudattaa niitä. Itse otan yhteyden aina OmaOlon kautta ja se on toiminut hyvin. Mutta ei pidä sitten yrittää kiireettömällä vaival
Voi luoja - luuletko etten käynyt kysymässä n tunnin välein joko kohta pääsen sisään???
Meillä käytössä Lunna muttei siitäkään ole apua, chattiin joutuu eikä pääse eteenpäin.
Täällä kaikki on miehiä ja lapsettomia eivätkä synnytä lapsiaan sairaalassa? Itse käytän hybridinä kaikkea kolmea: julkinen (esim.hammashoito ja osa erikoissairaanhoitoa), työterveys ja yksityinen. Vakuutus on. Työterveyslääkärit eivät ole kovin häävejä (Terveystalo) mutta rokotteita sieltä saa hyvin ja helposti.
Vierailija kirjoitti:
Aina olen päässyt ihan kohtuuajoissa. Mitä te oikein höpötätte.
Yksityiselle pääsee 1 min tai 1 h jonolla.
Mätä julkiselle moni on jonossa 4 vk....6 kk.
Julkinen sote on täysin mätä, korruptoitunut, kallis ja tehoton. Koko sote tulisikin purkaa ja uudistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakuutus on nyt eläkeläisenä, onneksi sain muutama vuosi sitten.
Nyt vaan kiroan kun lähdin hoidattamaan yhtä vaivaani 1,5v sitten julkisella ja olen maksanut "ilmaisesta" terveydenhuollosta ainakin 1000e enkä vieläkään ole päässyt leikkaukseen. Yksityisellä olisi hoitunut varmaan halvemmalla 2 viikossa
Kerro ihmeessä tarkemmin. Mitä ihmeen hoitoa olet saanut julkisella 1 000 eurolla? Missä päin Suomea?
Pks. En ole saanut vielä mitään hoitoa. 1,5v aikana useampi terkkarikäynti, joulu-tammikuussakin 4 poliklinikkakäyntiä 66-71e, muutama maksullinen puhelu, labroja, testejä, röntgeneitä, kontrolleja yms ja yhä jonotan leikkaukseen.
Asun pk-seudulla ja ihmettelen noita juttujasi. Siis labroista, testeistä, ja röntegenistä ei julkisella tarvitse maksaa. Ja erikoislääkärilläkään ei saanut hoitoa? Jos kerran jonotat leikkaukseen, eikö se leikkaus ole se hoito? Mikä ihmeen vaiva kyseessä?
Työterveys ei kaikilla työpaikoilla sisällä yhtään mitään. Se on usein vain muodollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä mistään palvelunumeroista lääkärin lähetteitä saa. Sielläkin sanotaan, että seuraavana arkipäivänä sitten omalle terveysasemalle. Jos siis viikonloppuna vaikka telonut itsensä.
Päivystys on silloin oikea osoite, jos on akuutti tapaturma.
Vähän nyt epäilen näitä murtumien kanssa sieltä käännyttämistä, vai missä kaupungissa tällaista on tapahtunut?
No ei missään. Joku trollaa huolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakuutus on nyt eläkeläisenä, onneksi sain muutama vuosi sitten.
Nyt vaan kiroan kun lähdin hoidattamaan yhtä vaivaani 1,5v sitten julkisella ja olen maksanut "ilmaisesta" terveydenhuollosta ainakin 1000e enkä vieläkään ole päässyt leikkaukseen. Yksityisellä olisi hoitunut varmaan halvemmalla 2 viikossa
Kerro ihmeessä tarkemmin. Mitä ihmeen hoitoa olet saanut julkisella 1 000 eurolla? Missä päin Suomea?
Pks. En ole saanut vielä mitään hoitoa. 1,5v aikana useampi terkkarikäynti, joulu-tammikuussakin 4 poliklinikkakäyntiä 66-71e, muutama maksullinen puhelu, labroja, testejä, röntgeneitä, kontrolleja yms ja yhä jonotan leikkaukseen.
Mutta siis mihin leikk
Tai kaikki ohjeet on laitettu itsehoitoon mutta potilas ei osaa avata ja katsoa sieltä OmaKannasta.
Ei työttömillä ole työterveyshuoltoa.
Potkulaki on voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis mihin leikkaukseen? Mitä operaatiota varten tarvitaan tuollainen määrä ennakkokäyntejä? Onkohan nyt niin, että tässä on useampi sairaus, joiden hoitotasapaino on huono ja siksi leikkaukseen pääsy pitkittyy..?
Kiireellinen käsileikkaus, 1kk lähete annettu v 24.
Ei ole muita sairauksia. Varmaan odottavat että paranee itsekseen kun muutaman kk välein tarkistavat kaikki hermoraratutkimukset, kokeet ja kuvat uudelleen. No ei parane vaan pahenee. En tollakaan ymmärrä miksei leikkausta tehty ajallaan
Voi kuulostaa hurjalta ehdotukselta, mutta kannattaisiko ihan niinku kommunkoida asiasta niiden lääkärien kanssa?
/s
Vierailija kirjoitti:
Välttämällä sairastamista tottakai.
Eli kädet pesen 40 krt pv, siten välttää useat flunssat ja virukset.
Kaatuilla ei myöskään kannata. Eli häröily pois.
Jos mahdollista joo. Kun olin viimeksi päivystyksen vuodeosastolla olin ainoa, jolla oli sairaus syynä siellä oloon. Kaikki muut potilaat olivat iäkkäitä, jotka olivat kaatuneet kotonaan, ja yksi oli kehitysvammainen, joka oli kaatunut hoivakodissa. Aika silmiä avaavaa miten yleisiä nämä kaatumiset ovat.
Vierailija kirjoitti:
Naimalla lääkärin ja tekemällä lapset hänen kanssaan.
Tämähän se paras tapa on. Olen lapsillenikin neuvonut, että hankkiutukaa lääkikseen itse tai etsikää vähintään puolisoksi lääkäri :D. Ei täällä muuten enää tulevaisuudessa apua saa. Meillä mies on onneksi lääkäri ja kyllä niin pirusti helpompaa oli pikkulapsiaikanakin kun perustason hommat on aina hoitunut kotona, reseptit saa ilman soittelua jne.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kaikki on miehiä ja lapsettomia eivätkä synnytä lapsiaan sairaalassa? Itse käytän hybridinä kaikkea kolmea: julkinen (esim.hammashoito ja osa erikoissairaanhoitoa), työterveys ja yksityinen. Vakuutus on. Työterveyslääkärit eivät ole kovin häävejä (Terveystalo) mutta rokotteita sieltä saa hyvin ja helposti.
Sama homma, hybridillä mennään, tosin ilman työterveydenhuoltoa. Ei ole vakuutusta tosin, tällä määrällä esisairauksia kannattaa maksaa vain aina tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo eläkkeellä. Kotikaupungissani terveyskeskus ei edes vastaa soittoihin, joten kävin otattamassa Meikussa leikatun haavan tikitkin yksityisellä.
Ainakin meillä yhteyden olisi saanut OmaOlon tai Maisan kautta. Tarkista olisiko sun kotikaupungissasi nämä käytössä. Huomaa että kun viestejä lähettää, pitää itse valita minne ne menevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naimalla lääkärin ja tekemällä lapset hänen kanssaan.
Tämähän se paras tapa on. Olen lapsillenikin neuvonut, että hankkiutukaa lääkikseen itse tai etsikää vähintään puolisoksi lääkäri :D. Ei täällä muuten enää tulevaisuudessa apua saa. Meillä mies on onneksi lääkäri ja kyllä niin pirusti helpompaa oli pikkulapsiaikanakin kun perustason hommat on aina hoitunut kotona, reseptit saa ilman soittelua jne.
Muuten varmaan hyvä, mutta elämässä saattaa tarvita kaikenlaista muutakin apua. Kannattaakin kouluttaa tai naida perheeseen lääkäri, juristi, putkimies, varhaiskasvatuksen ammattilainen, psykologi, fysioterapeutti, hieroja sekä pappi.
Se on totta. Kukaan ei pääse enää koskaan Suomessa lääkäriin. Vain ensiapuun voi kärrätä väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin meillä yhteyden olisi saanut OmaOlon tai Maisan kautta. Tarkista olisiko sun kotikaupungissasi nämä käytössä. Huomaa että kun viestejä lähettää, pitää itse valita minne ne menevät.
Minä pääsen laittaman viestiä Maisan kautta vain johonkin synnytyssairaalaan, mitään muuta en saa valittua.
Vähän väärä osoite kun ikää on 65v, viimeisin synnytys v 2002 ja vaivat ihan muualla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis mihin leikkaukseen? Mitä operaatiota varten tarvitaan tuollainen määrä ennakkokäyntejä? Onkohan nyt niin, että tässä on useampi sairaus, joiden hoitotasapaino on huono ja siksi leikkaukseen pääsy pitkittyy..?
Ei ole muita sairauksia. Varmaan odottavat että paranee itsekseen kun muutaman kk välein tarkistavat kaikki hermoraratutkimukset, kokeet ja kuvat uudelleen. No ei parane vaan pahenee. En tollakaan ymmärrä miksei leikkausta tehty ajallaan
Voi kuulostaa hurjalta ehdotukselta, mutta kannattaisiko ihan niinku kommunkoida asiasta niiden lääkärien kanssa?
/s
🤣🤣 Meinaat että olen 1,5v istunut tyhmänä tuppisuuna vastaanotoilla?? Valitettavasti potilas on terkan armoilla.