Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olet varautunut siihen, että julkisella ei enää pääse lääkäriin? Onko teillä laaja työterveys, vakuutus tai muuten rahaan yksityislääkäriä varten??

Käsi paketissa
26.08.2022 |

Loukkasin käteni tapaturmassa ja yllätyin kovasti, kun päivystykseen ei enää pääse kuin käymällä ensin yksityislääkärillä joka teki lähetteen.

Tuli kallis reissu yksityislääkäristä, mutta minkäs teet, kun käsi on luonnottomassa asennossa ja särky yltyy.

Ymmärrän kyllä hyvin, koska siellä julkisella ei ollut oikein ketään töissä, vain tyhjiä käytäviä. Pelottavan näköistä.

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan varha-alueella ei julkisellekaan pääse enää kuin rahalla jota täytyy olla reilusti. Etkä silti saisi aikaa seuraavaan kuukauteen-kahteen.

Vierailija
22/126 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän aika hyvin mistä onnettomuudet syntyvät - en ole elämässäni loukkaantunut muussa kuin miesten tai muun vihamielisen yleisön seurassa. Joten en pelkää onnettomuuksia, sillä osaan välttää niiden aiheuttajia. Toisekseen pharma eli lääketiede ei edusta terveyttä, joten välttelen sitä ihan senkin vuoksi. Ja olen terve, ja tulen myös pysymään terveenä

Terveys ei tule lääkäristä vaan terveellisistä elintavoista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei terveydenhuolto ole mikään ihmisoikeus. Koitetaan elää sairastumatta eikä telota itteämme. Kuolema tulee ennen pitkää kumminkin.

Vierailija
24/126 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystykseenkään ei pääse ilman lääkärin lähetettä. Että jos loukkaat kätesi tai jalkasi viikonloppuna, ensin on haettava se lähete lääkäriltä omasta terveyskeskuksesta seuraavana arkipäivänä ja vasta sitten pääset päivystykseen. Ihan sama onko tapaturma tai joku sairaus kyseessä.

Vierailija
25/126 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päässyt aina julkiselle kun olen halunnut ja vain aiheesta varaillut aikoja. Ongelma on lähinnä ollut se että kun sinne on mennyt, niin on ollut ihan puoskarointia. Vääriä diagnooseja ja vääriä lääkityksiä.

Toki olisin voinut mennä vaikka 20 kertaa saman silmävaivan takia (menin vain 10) mutta en viitsinyt. Odotellaan silmän parantumista neljättä vuotta. On kyllä merkillistä toimintaa. 
Toivottavssti moraalinsa kestää niillä, jotka mukana touhussa. 

Heillä on vastuu vääristä diagnosoinnissa ja se on muuten rikollisesta. Jopa se että tahalleen juoksutetaan esim. väliä sh, tk, sairaala   tai evätään asialliset  tutkimukset on rikollista. Jopa lapsia juoksutettu terveydenhuollossa. Yök! 

Vierailija
26/126 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä julkiselle puolelle pääsee kun vaan marssii sisään

Antti Lindtman SDP,n puheenjohtaja alue-ja kuntavaalien voittajan lupaus päivässä lääkäriin onko totta,ellei ole Antti on valehteleva paska.

Vierailija
27/126 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitenkään. Julkiselta puolelta ei ole saanut hoitoa enää vuosikausiin. Työterveys on suppein mahdollinen, mutta sillä mennään ja yksityisellä sitten loput jos on rahaa. Jos ei ole, niin sitten ei hoideta.

ja ajatteleppa, mihin ne julkiseen terveydenhoitoon kipatut rahat sitten menevät?

Itse pyrin pitämään itseni kunnossa, lääkärillä käyn todella harvoin. Työterveyshuolto on kyllä minulla todella kattava. voin käydä yksityiselläkin jos tilanne vaatisi. Ymmärrän, että jos terveydenhuoltoa rasitetaan joka flunssan ja ripulin takia, se ruuhkautuu eikä aikoja riitä sitten hoitamaan todellisia sairauksia. Meillä saa olla töistä pois omalla ilmoituksella viikon. 

Ai mihinköhän? ainakin viisikerroksisen johtoportaan palkkoihin, joista kukaan ei tee asiakastyötä.Ja näiden jättipalkkoihin.Lisäksi hyvinvointialueen hallituksen ja valtuuston kokouskuluihin.

Vierailija
28/126 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroja pitää laskea rajusti koska veromaksuille ei saa enää kohta mitään katetta suomessa hyvinvointi tarkoittaa julkisen sektorin hyvinvointia tavallinen kansaa maksumiehenä.

Vierailija
29/126 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaankin alueesta? Itse olin työterveyshuollon asiakas yli 40 vuotta aina eläkeikään saakka. Ja hyvä työterveys olikin, sai käydä myös erikoislääkäreillä mm. silmälääkärissä.

Eniten eläkkeelle jäädessä pelotti miten julkinen hoito toimii kun sitä aina moititaan. Voin sanoa, että ainakin Omahäme toimii. Olen saanut lääkäriajan tarvittaessa,  hammaslääkäriin oli useamman kk jono kiireettömänä mutta sinnekin pääsi. Reseptit on saanut uusittua, olen käynyt tutkimuksissa ja saanut pyydettäessä lähetteitä labraan ja polille. 

Vierailija
30/126 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai hammaslääkärinkin päivystykseen pitää särkypotilaalla olla lääkärin lähete. 

Vierailija
31/126 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivystykseenkään ei pääse ilman lääkärin lähetettä. Että jos loukkaat kätesi tai jalkasi viikonloppuna, ensin on haettava se lähete lääkäriltä omasta terveyskeskuksesta seuraavana arkipäivänä ja vasta sitten pääset päivystykseen. Ihan sama onko tapaturma tai joku sairaus kyseessä.

Mina kun soitin sinne hoitajalle, hän konsultoi lääkäriä ja lääkäri laittoi saman tien lähetteen päivystykseen. Menin siis suoraan päivystykseen ja siellä oli jo lähetteeni valmiina. Samoin kävi siskolleni. Soitto hoitajalle ja sitten päivystykseen. Lähete oli siellä jo koneella.

Vierailija
32/126 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä julkiselle pääsee. Ei ehkä silloin jos soitat että on pari päivää ollut flunssaa mutta muuten kyllä. 

Vierailija
33/126 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut yksityinen sairausvakuutus 8-vuotiaasta lähtien ja täytän tänä vuonna 48 vuotta. Työterveys on tietysti myös niin kauan kuin on työpaikka.

En ole juurikaan käyttänyt julkisia terveyspalveluja elämäni aikana. Tällöin muut ovat saaneet lääkäriajan nopeammin.

Vierailija
34/126 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päässyt aina julkiselle kun olen halunnut ja vain aiheesta varaillut aikoja. Ongelma on lähinnä ollut se että kun sinne on mennyt, niin on ollut ihan puoskarointia. Vääriä diagnooseja ja vääriä lääkityksiä.

Toki olisin voinut mennä vaikka 20 kertaa saman silmävaivan takia (menin vain 10) mutta en viitsinyt. Odotellaan silmän parantumista neljättä vuotta. On kyllä merkillistä toimintaa. 
Toivottavssti moraalinsa kestää niillä, jotka mukana touhussa. 

Heillä on vastuu vääristä diagnosoinnissa ja se on muuten rikollisesta. Jopa se että tahalleen juoksutetaan esim. väliä sh, tk, sairaala   tai evätään asialliset  tutkimukset on rikollista. Jopa lapsia juoksutettu terveydenhuollossa. Yök! 

Kyllä ne sitten uskovat, kun sokeudut ensin.

Kävin 15 vuotta saman vaivan vuoksi lääkärissä. Ei mitään heidän mielestään. "Ei mitään" siinäkään vaiheessa, kun työkyky loppui alle viisikymppiseltä. Nyt on romahtanut toimintakykykin, en pääse edes ovesta ulos. Nähtäväksi jää, ovatko edelleen sitä mieltä, että "kaikkia väsyttää ja labrat on ok".

Vierailija
35/126 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mina kun soitin sinne hoitajalle, hän konsultoi lääkäriä ja lääkäri laittoi saman tien lähetteen päivystykseen. Menin siis suoraan päivystykseen ja siellä oli jo lähetteeni valmiina. Samoin kävi siskolleni. Soitto hoitajalle ja sitten päivystykseen. Lähete oli siellä jo koneella.

Minulla oli ihan vähän aikaa sitten murtuma ranteessa (on edelleen) niin lääkäriltä kesti puolitoista viikkoa katsoa se hemmetin röntgenkuva. Sitten se laittoi viestin että suosittelen menemään tapaturmapolille, todettu murtuma kädessä. Suositteli, eli ei lähetettä.

Vierailija
36/126 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varautunut kuusinumeroisella summalla sijoituksia.

Vierailija
37/126 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet suomalainenmies niin et ole päässyt enää 15 vuoteen. Sellainen valikoiva tasa-arvo on tässä maassa.

Vierailija
38/126 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kerran menin viikonloppuna sairaalan päivystykseen rappusissa kaaduttuani ja nilkkahan siinä meni pskaksi. Niin kyynärsauvojen kanssa menin siis päivystykseen, hoitaja oli vihainen ja ajoi pois, että seuraavana arkipäivänä haet lääkäriltä lähetteen, ei tänne niin vain tulla!

Vierailija
39/126 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suppein mahdollinen työterveyshuolto oli, ja sekin loppui nyt kun työtkin loppui. Julkisella inhottaa se jonotuttaminen ja monelle luukulle juoksuttaminen. Olen käynyt yksityisellä sen mitä on tarvinnut ja maksanut itse. Toistaiseksi on vielä säästöjä. Ei ole vakuutusta, enkä enää saa, koska olen sairastanut syövän. Yrittivät myydä, mutta myyntipuhe loppui siihen, kun sanoin että syöpä on ollut 10 vuotta sitten, leikattu ja parantunut. Ei.  Ei tule vakuutusta. Mutta sanon vaan, että osaa ne tehdä vääriä diagnooseja yksityiselläkin, ja usein oikein huomaa, miten on lisämyynti tavoitteena. Ei se ehkä niitä haittaa, joille vakuutus maksaa, mutta itse maksavana ei haluaisi maksaa turhista.

Vierailija
40/126 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli hetken terveysvakuutus, ja jäin vähän ihmettelemään tämän vakuutuksen hehkutusta.

Ensinnäkin kallis, ja itselläni oli muistaakseni 300e omavastuu per vakuutuskausi. Eli jos yksityistä tarvitsen, niin veikkaan saavani riittävän ajan ihan tuolla omavastuun hinnallakin ilman vakuutusmaksuja.

Riittävän vakavissa sairausepäilyissä kun sitten kuitenkin laitetaan lähetettä erikoissairaanhoidon puolelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi