Ahdistaa kauheasti kun mies painostaa lapsentekoon!
Ollaan kyllä puhuttu, että lapset kiinnostaa molempia tulevaisuudessa mutta mies haluaa niitä tässä ja nyt! Itse olen 28 ja mies tasan kymmenen vuotta vanhempi, eli 38. Kuulemma kaikilla kavereillansa on jo perhe ja lapsia ja näin paljon parempi elämä.
Itse voisi kuvitella lapsia parin vuoden pääsä, mutta juuri nyt molemmilla on selvästi vielä menovaihe päällä ja pelkään että lapsesta tulisi vain kiistakapula välillemme. Suhdettakin takana kolmisen vuotta, joten vielä haluaisin nauttia ihan kahdenkeskisestäkin elämästä.
Mies kuitenkin vaatii lasta koko ajan ja asettelee aikarajoja, esimerkiksi jouluun mennessä pitää alkaa yrittämään viimeistään ettei ole liian vanha kun lapsi syntyy. Jos olen buukannut itselleni vaikka jonkun kaveriporukan matkan tulevaisuuteen, hän suuttuu koska näkee että vitkuttelen asiaa. Olen yrittänyt olla selkosanainen ja pyytänyt odottaa, mutta mies vaan hokee kuinka vanha on ja kuinka on jo kiire.
Kommentit (193)
Vaikuttaa siltä että miehen todelliset tarkoitusperät ovat jo paljastuneet. Pahoittelut ap, itse en edes jatkaisi keskustelua tuon miehen kanssa.
Hankit oman ikäisen kumppanin jonka kanssa et koe painostusta. Se on aina väärin!
Oonkin jo raskaana. Plussaa näyttää testi.
Ei tarvii miettiä enää
Ap
Suomessa syntyvyys in muutenkin liian alhainen! Joten lapsentekoon vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 38-vuotias nainen, enkä kyllä voisi tässä elämänvaiheessa kuvitella seurustelevani 28-vuotiaan kanssa - sori vaan. Onko ap:n mies ylipäätään pidennettyä nuoruutta elävä, kun on hakeutunut kolmekymppisenä kaksikymppisen kumppaniksi? Ainakin nuo typerät kommentit siitä, että lapsi olisi enemmän naisen projekti, kuulostavat teini-ikäisen Uuno Turhapuron aivoituksilta. Jssap ja ota seuraavaksi ikäisesi kumppani. Ei tuollainen ukko ole ikätoverinaistensa silmissä mikään saalis. Meistä valtaosalla on ikäisemme miehet, jotka on lisääntyneet ajallaan ja kantavat vastuunsa asiallisesti.
No en kyllä sanois että tässä on iästäkään kysymys. Mulla on 10 vuotta itseäni nuorempi mies, ja se on kypsempi kuin mä. Lienee vain kyse siitä että AP:n mies on ajattelematon mulkku.
Minulla on 7 vuotta nuorempi puoliso, joka on myös lapseni isä.
Hän on monissa asioissa kypsempi ja kärsivällisempi kuin minä.
Hän ei käytä alkoholia ja osallistuu täysillä ja mielellään lapsen hoitoon.
Ei ikä kerro kaikkea.
Ap:n mies taitaa olla vain mieslapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap pysy lujana.. tuollainen painostus voi saada teidät eroamaan
Ero on ollut usein mielessä, koska ahdistus on niin suuri asiasta. Ei saada koskaan oikein edes kunnollista keskustelua aikaiseksi vaikkapa käytännönasioihin liittyen. Mies on sitä mieltä että on niitä lapsia ennenkin tehty ja saatu, turhaan mietin etukäteen miten vanhempainvapaat jaetaan tai miltä arki näyttäisi vuoden tai parin päästä.
-ap-Jos hän ei nyt pysty keskustelemaan, kun teillä on vielä rauhallista, miten pystytte keskustelemaan sitten, kun on pieni lapsi, josta pitää koko ajan huolehtia. Tuo jakaminen ja järjestelyhän koskee vanhempainvapaan lisäksi ihan jokapäiväisiä asioita, kuka hakee hoidosta, minä päivinä kuka voi käydä harrastuksessa ja kuka hoitaa lasta, että tulee edes vähän tasapuolista yms. kyllä siinä riittää puhuttavaa ja suunniteltavaa. On tärkeää pystyä jo etukäteen vähän kuvittelemaan, miten lapsi muuttaa elämää.
Lisäksi on otettava huomioon se, että lapsi voi syntyä sairaana tai vaativana. Voi olla allergiaa, koliikkia, astmaa, neurokirjon häiriöitä ADHD:sta autismiin, voi olla jokin muu vamma jne. Ei voi odottaa, eikä koskaan pitäisi odottaa, että lapsi syntyy helppona ja pysytään pariskuntana yhdessä. Lasten tekemisessä kannattaa olla raatorehellinen; selviänkö yksinhuoltajana sairaan lapsen kanssa, jos cacca osuu tuulettimeen? Joillekin nämäkin tilanteet elämässä osuvat ja kenelläkään ei ole taikakristallipalloa, josta nähtäisiin, että se ei osu sinulle.
Mitä sinun taikakristallipallostasi näkyy? Tyhjyyttä? Kun ei koskaan tee mitään, niin mikään ei muutu?
Nyt taikapallossa on sen verran paljon lumisadetta, että ei oikein avaudu tämä sinun kysymys. Että lapsia pitää hankkia lottamalla miehen kanssa, joka on jo melko suoraan ilmoittanut, ettei sitä lasta aio hoitaa millään tavalla, eikä osallistua isän rooliin kuin potkimalla vähän palloa lapsen kanssa, kun se on 8-vuotias? Ja lotota, että tuleeko sieltä vanhan miehen spermalla terve lapsi vai sairas? Kun tuota koliikkia ilmenee melko helposti jo ilman vanhan sperman tukeakin. Ja lotoa sekin vielä, että mitä suuremalla todennäköisyydellä jää yksinhuoltajaksi, joko yksin tai 40-vuotiaan miesvauvan kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
28v on jo aika vanha hankkimaan lapsia, varsinkin jos haluaa useamman. 30v jälkeen hedelmällisyys laskee jyrkästi. Kannattaisi hankkiutua aika pian raskaaksi jos niitä lapsia haluaa. Toisekseen mitä nuorempi on niin sitä paremmin sen vauva-arjen jaksaa.
Höoönpöppöä. 28-30-vuotiaana naimisiin menevät lestadiolaisnaiset saavat usein 6-7 lasta.
Heistä näkee hyvin tuota naisen hedelmällisyyttä, kun eivät käytä ehkäisyä.Molemmat isoäitini saivat esikoisensa kolmikymppisenä, ja toisella 7 lasta ja toisella 6.
Setäni ja vaimonsa menivät naimisiin 37v, ja ovat nyt viiskymppisiä neljän alakoululaisen vanhempia.OT kävin 38-vuotiaana gynellä. Munasarjojen tarkastuksesta gyne totesi, että näyttävät sille, mille kuuluukin hedelmällisessä iässä olevalla naisella näyttää ja toimivat moitteetta. Vapaaehtoisesti lapsettomana vähän turha uutinen, mutta ei hedelmällisyys romahda naisilla kuin lehmän häntä 25-vuotiaana kun taas mystisesti miehellä se pysyisi upeana kuolemaan saakka. Yksilöllisiä vaihtelueroja on, muutoinhan meillä ei olisi lapsettomuudesta kärsiviä ihmisiä lainkaan.
Eli ovuloit, limakalvo kehittyy, eikä kystiä tms. näy. Sitähän ei gyne ultralla näe, että millaista huttua munasolun sisällä enää tuossa iässä on.
Miksihän alapeukut? On totta kai hyvä, että munasarjat ovat terveet, ja niiden ultraaminen on osa hedelmällisyyden arviointia. En kuitenkaan usko, että FSH- tai AMH-testiä tehtiin, ja niilläkin voi arvioida vain munasolujen määrää. Niiden kunnon näkee vain solutason tutkimuksella. En tätä siis pahalla sano, olihan minullakin hyvännäköiset ja terveet ja toimivat munasarjat, kun menin 28-vuotiaana lapsettomuushoitoihin (syy: selittämätön lapsettomuus).
Kiitos kommenteista, sain ihan valtavan paljon ajateltavaa. Kuten joku tuolla sanoikin, ei minulla ole koskaan ollut fiilis tämän miehen kanssa että wau, hänet haluan lasteni isäksi. Enemmänkin suhde on ollut riitelyä ja vääntämistä siitä, että saadaat perusasiat toimimaan ja arkikin rullaamaan yhdessä.
Ehkä olen myös sitten lopulta hieman epätoivoinen, kun yritän mielessäni tehdä miehestä sitä isää lapsilleni jota tahtoisin hänen olevan. Mies on aika selkeäsanaisesti kertonut jo ettei sitä ole. Ehkä meille molemmille löytyisi muualta parempi puolisko.
-ap-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vaan anna periksi.
Pääset miehestäkin eroon kun se etsii jonkun toisen jonka kanssa perustaa perhe.
Jos nyt eroatte niin oletko valmis etsimään uuden isäehdokkaan jonka kanssa alat tekemään lapsia lyhemmän seurustelun jälkeen?Ai AP:n pitäisi tehdä lapsi ettei menetä miestä??
Painostus --> ahdistaa = aika suora merkki siitä että ei ole valmis.Ap voi kysyä mieheltään, että miten olisi itse 28-vuotiaana reagoinut painostukseen..
Ai että ap.n miehen pitäisi tyytyä roikkumaan ap.ssa jos vaikla joskus sitten haluaakin niitä lapsia kun nyt jo kokee olevansa vanha.
Tää on just mammapalstan ihanaa naiset edellä ajattelua että nainen päättää kaikesta ja mies elää sen mukaan mitä nainen haluaa.Jos tää aloitus olis miehen kirjoittama niin täällä kehotettaisiin lopettamaan ehkäisy ja tulemaan "vahingossa" raskaaksi... tekopyhät kakkapäät.
Tämä. Ap:n miehen pitäisi erota äkkiä ja etsiä nainen, joka haluaa lapsia. Aika kuluu nopeasti.
On miehelläkin oikeus tavoitella isyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vaan anna periksi.
Pääset miehestäkin eroon kun se etsii jonkun toisen jonka kanssa perustaa perhe.
Jos nyt eroatte niin oletko valmis etsimään uuden isäehdokkaan jonka kanssa alat tekemään lapsia lyhemmän seurustelun jälkeen?Ai AP:n pitäisi tehdä lapsi ettei menetä miestä??
Painostus --> ahdistaa = aika suora merkki siitä että ei ole valmis.Ap voi kysyä mieheltään, että miten olisi itse 28-vuotiaana reagoinut painostukseen..
Ai että ap.n miehen pitäisi tyytyä roikkumaan ap.ssa jos vaikla joskus sitten haluaakin niitä lapsia kun nyt jo kokee olevansa vanha.
Tää on just mammapalstan ihanaa naiset edellä ajattelua että nainen päättää kaikesta ja mies elää sen mukaan mitä nainen haluaa.Jos tää aloitus olis miehen kirjoittama niin täällä kehotettaisiin lopettamaan ehkäisy ja tulemaan "vahingossa" raskaaksi... tekopyhät kakkapäät.
Tämä. Ap:n miehen pitäisi erota äkkiä ja etsiä nainen, joka haluaa lapsia. Aika kuluu nopeasti.
On miehelläkin oikeus tavoitella isyyttä.
Onko joku estellyt? Lopettaisi ap:n kiristämisen ja painostamisen ja etsisi sellaisen naisen, joka haluaa niitä lapsia NYT HETI. Ap:n mukaan mies on ihan vapaa lähtemään, mutta siinä se vaan roikkuu kiukuttelemassa ja vertailemassa muihin "kun muillakin on". Ei ap:n pitäisi myöskään jäädä kuuntelemaan tuollaista.
Hei ap, miten teidän tilanne on nykyään? Ketju osui kohdalle ja jöin miettimään, oikeastaan toivomaan, että toivottavasti olet löytänyt itsellesi ja tulevalle lapsellesi paremman isän tai isäkadidaatin!
Parempi totella. Sunkin kello tikittää kovaa vauhtia. Kohta et lapsia saa vaikka haluaisit.
Mitä sinun taikakristallipallostasi näkyy? Tyhjyyttä? Kun ei koskaan tee mitään, niin mikään ei muutu?