Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa kauheasti kun mies painostaa lapsentekoon!

Vierailija
26.08.2022 |

Ollaan kyllä puhuttu, että lapset kiinnostaa molempia tulevaisuudessa mutta mies haluaa niitä tässä ja nyt! Itse olen 28 ja mies tasan kymmenen vuotta vanhempi, eli 38. Kuulemma kaikilla kavereillansa on jo perhe ja lapsia ja näin paljon parempi elämä.

Itse voisi kuvitella lapsia parin vuoden pääsä, mutta juuri nyt molemmilla on selvästi vielä menovaihe päällä ja pelkään että lapsesta tulisi vain kiistakapula välillemme. Suhdettakin takana kolmisen vuotta, joten vielä haluaisin nauttia ihan kahdenkeskisestäkin elämästä.

Mies kuitenkin vaatii lasta koko ajan ja asettelee aikarajoja, esimerkiksi jouluun mennessä pitää alkaa yrittämään viimeistään ettei ole liian vanha kun lapsi syntyy. Jos olen buukannut itselleni vaikka jonkun kaveriporukan matkan tulevaisuuteen, hän suuttuu koska näkee että vitkuttelen asiaa. Olen yrittänyt olla selkosanainen ja pyytänyt odottaa, mutta mies vaan hokee kuinka vanha on ja kuinka on jo kiire.

Kommentit (193)

Vierailija
161/193 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tässä olisi päinvastainen asetelma, eli nainen vanhempi ja haluaa lapsen ja mies nuorempi, tai edes vaikka niinkin, että lapsia haluava osapuoli on nainen, sanottaisiin, että joko se lapsen teko aloitetaan joulukuussa tai sitten jätä se sika. Miksi naiselle on enemmän ok vitkutella kuin miehelle?

Kysytkö tätä tosissasi? Raskaus tapahtuu naisen kehossa. Nainen päättää milloin on valmis uhraamaan terveytensä raskaudelle.

Vierailija
162/193 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et sinäkään ala olla kohta enää nuori. Monelle ajatus ikuisesta lapsuudesta, Peter Pan -aikuisuus, on se juttu. Suosittelen keskustelemaan miehen kanssa.

Ahaa,  on luettu Väestöliiton mielipideautomaatin kommentteja...

Ensinnäkin, kaikki eivät halua lapsia koskaan. Se on ok, se ei tarkoita nuoruudessa elämistä eikä sitä että olisi vähemmän aikuinen. Toisekseen, lapsia ei ikinä pidä tehdä toisen painostuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/193 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanin minuun kohdistava painostus ihan mistä tahansa asiasta olisi itselleni syy erota. Omista tarpeista ja toiveista keskusteleminen on eri asia, ja niitä saa ja pitää tuoda esille. En kuitenkaan ikinä olisi ihmisen kanssa, joka ajattelisi minun tarpeideni ja toiveideni olevan omilleen jotenkin alisteisia. Toimiva rakkaussuhde on sellainen, jossa kumpikin haluaa toisen voivan elää omannäköistä, tyydyttävää elämää, ja pyrkii mahdollistamaan se toiselle.

Vierailija
164/193 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se Sika!

Vierailija
165/193 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

T#pa se p#ska

Vierailija
166/193 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 38-vuotias nainen, enkä kyllä voisi tässä elämänvaiheessa kuvitella seurustelevani 28-vuotiaan kanssa - sori vaan. Onko ap:n mies ylipäätään pidennettyä nuoruutta elävä, kun on hakeutunut kolmekymppisenä kaksikymppisen kumppaniksi? Ainakin nuo typerät kommentit siitä, että lapsi olisi enemmän naisen projekti, kuulostavat teini-ikäisen Uuno Turhapuron aivoituksilta. Jssap ja ota seuraavaksi ikäisesi kumppani. Ei tuollainen ukko ole ikätoverinaistensa silmissä mikään saalis. Meistä valtaosalla on ikäisemme miehet, jotka on lisääntyneet ajallaan ja kantavat vastuunsa asiallisesti.

Vierailija
167/193 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies sanoo sulle suoraan että ei aio hoitaa lasta kun se on vauva tai pikkulapsi ja sä vielä mietit?? Onko sulle ok hoitaa yksin kaikki yöheräämiset yksin ja jäädä aina sairaan lapsen kanssa kotiin jne jne? Pystytkö kestämään sen epäreiluuden?

Vierailija
168/193 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies mennä porskuttaa entiseen malliin ja ap kykkii kotona vauvan kanssa. Saa synnyttääkin yksin kun miesvauva on jossain varpajaisissa. Yäk!

Vierailija
169/193 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mies sanoo sulle suoraan että ei aio hoitaa lasta kun se on vauva tai pikkulapsi ja sä vielä mietit?? Onko sulle ok hoitaa yksin kaikki yöheräämiset yksin ja jäädä aina sairaan lapsen kanssa kotiin jne jne? Pystytkö kestämään sen epäreiluuden?

AP on hyvä esimerkki siitä, että maailmassa riittää epätoivoisia nuoria naisia.

Vierailija
170/193 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta kuultaa selvästi, että kolmen vuoden seurustelusuhteen jälkeenkin ap on vielä epävarma parisuhteestaan. Siksi mahdollinen raskaus ja lapsi ei kiinnosta. Sanon "mahdollinen" koska ei voi tietää mitä ja millä aikataululla tapahtuisikaan, kun ehkäisy jätetään pois.

Vierailija
171/193 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle tuo halu hankkia lapsia on helppo. Jos se perhe-elämä ei olekaan kivaa, niin aina voi erota. Sellainen etä-pesue on kätevä, kun selviää vain maksamalla elarit ja olemalla se kiva vanhempi.

Jos aloittaja ei halua lapsia vielä, niin niitä ei pidä ryhtyä puuhaamaan. Tiukka ei on tässä kohdassa paikallaan. Ei mitään ehkä joskus parin vuoden päästä, vaan tiukka ei ja asiasta ei keskustella.

Nyt keskustelu jää ilmeisesti auki ja mielipide jää siksi kuulematta.

Vierailija
172/193 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap pysy lujana.. tuollainen painostus voi saada teidät eroamaan

Ero on ollut usein mielessä, koska ahdistus on niin suuri asiasta. Ei saada koskaan oikein edes kunnollista keskustelua aikaiseksi vaikkapa käytännönasioihin liittyen. Mies on sitä mieltä että on niitä lapsia ennenkin tehty ja saatu, turhaan mietin etukäteen miten vanhempainvapaat jaetaan tai miltä arki näyttäisi vuoden tai parin päästä.

-ap-

Huono merkki! Huono merkki! Jos mies haluaa perheen, niin kai hän myös haluaa suunnitella miten käytännön asiat hoidetaan!! Taitaa haluta vain sitoa sinut itseensä lapsen kautta. Kannattaa miettiä tosi tarkkaan kenet haluaa lastensa isäksi. Kun lapsen jonkun kanssa tekee, niin silloin on sidottu lapsen kautta tähän ihmiseen ikuisesti. Ja valitettavasti se on niin, että hyvin usein se päävastuu lapsesta kaatuu naisen niskaan. Ja sen myös haluaa kantaa, jos mies osoittautuu vastuuttomaksi, koska sitä haluaa parasta omalle lapselleen.

Vierailija
173/193 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesta kuultaa selvästi, että kolmen vuoden seurustelusuhteen jälkeenkin ap on vielä epävarma parisuhteestaan. Siksi mahdollinen raskaus ja lapsi ei kiinnosta. Sanon "mahdollinen" koska ei voi tietää mitä ja millä aikataululla tapahtuisikaan, kun ehkäisy jätetään pois.

Mulle tuli sama vaikutelma. Oma kokemukseni on, että kun kohtaa miehen josta tulee oikea fiilis, voisi lastentekoon ryhtyä vaikka heti - ihan riippumatta siitä onko se just sillä hetkellä järkevää. Niinpä tuntuu erikoiselta että asiaa haluaa vitkuttaa tuolla tavalla. Toki ihmiset on erilaisia ja ehkä joku ei koskaan mene kunnolla sekaisin kenestäkään.

Vierailija
174/193 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käyttää argumenttina tuota, että no kun kavereillakin on? Kun kyse on lapsista. Mitä elvettiä.

Vierailija
175/193 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua lasta lapsen itsensä takia. Mies haluaa näyttää muille. Olisin erittäin varovainen sinuna ap. Älä lisäänny tuon miehen kanssa.

Vierailija
176/193 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

28v on jo aika vanha hankkimaan lapsia, varsinkin jos haluaa useamman. 30v jälkeen hedelmällisyys laskee jyrkästi. Kannattaisi hankkiutua aika pian raskaaksi jos niitä lapsia haluaa. Toisekseen mitä nuorempi on niin sitä paremmin sen vauva-arjen jaksaa.

Höoönpöppöä. 28-30-vuotiaana naimisiin menevät lestadiolaisnaiset saavat usein 6-7 lasta.

Heistä näkee hyvin tuota naisen hedelmällisyyttä, kun eivät käytä ehkäisyä.

Molemmat isoäitini saivat esikoisensa kolmikymppisenä, ja toisella 7 lasta ja toisella 6.

Setäni ja vaimonsa menivät naimisiin 37v, ja ovat nyt viiskymppisiä neljän alakoululaisen vanhempia.

OT kävin 38-vuotiaana gynellä. Munasarjojen tarkastuksesta gyne totesi, että näyttävät sille, mille kuuluukin hedelmällisessä iässä olevalla naisella näyttää ja toimivat moitteetta. Vapaaehtoisesti lapsettomana vähän turha uutinen, mutta ei hedelmällisyys romahda naisilla kuin lehmän häntä 25-vuotiaana kun taas mystisesti miehellä se pysyisi upeana kuolemaan saakka. Yksilöllisiä vaihtelueroja on, muutoinhan meillä ei olisi lapsettomuudesta kärsiviä ihmisiä lainkaan.

Eli ovuloit, limakalvo kehittyy, eikä kystiä tms. näy. Sitähän ei gyne ultralla näe, että millaista huttua munasolun sisällä enää tuossa iässä on.

Vierailija
177/193 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo ympärille ja tätä maailman tilannetta niin kuka HULLU haluaa enää lapsia tänne kärsimään?!?!

Ei minun lapseni ainakaan mitenkään kärsi siitä että on tullut syntyneeksi. Suurimman osan aikaa on oikein iloinen ja tyytyväinen tyttö.

Vierailija
178/193 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 38-vuotias nainen, enkä kyllä voisi tässä elämänvaiheessa kuvitella seurustelevani 28-vuotiaan kanssa - sori vaan. Onko ap:n mies ylipäätään pidennettyä nuoruutta elävä, kun on hakeutunut kolmekymppisenä kaksikymppisen kumppaniksi? Ainakin nuo typerät kommentit siitä, että lapsi olisi enemmän naisen projekti, kuulostavat teini-ikäisen Uuno Turhapuron aivoituksilta. Jssap ja ota seuraavaksi ikäisesi kumppani. Ei tuollainen ukko ole ikätoverinaistensa silmissä mikään saalis. Meistä valtaosalla on ikäisemme miehet, jotka on lisääntyneet ajallaan ja kantavat vastuunsa asiallisesti.

No en kyllä sanois että tässä on iästäkään kysymys. Mulla on 10 vuotta itseäni nuorempi mies, ja se on kypsempi kuin mä. Lienee vain kyse siitä että AP:n mies on ajattelematon mulkku.

Vierailija
179/193 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ole vielä vanha isäksi, mutta ymmärrän kyllä, että hän kaipaa perhettä. Hänen pitäisi kunnioittaa sinun toiveita. Ehditte kyllä parin vuoden päästä hankkia lapsen sitten kun aika on sinullekin sopivampi.

Totta. Miehellehän aika on näissä asioissa huomattavasti armollisempi, niinkuin hyvin tiedetään.

Näinpä. 50-vuotias isä ei ole harvinaisuus, kun taas 40+ synnyttävä nainen (lapset luomuna) on.

50-vuotiaana isäksi tuleva on harvinaisuus. Julkisuus antaa ihan väärän kuvan ilmiön yleisyydestä. Ja jos mies on 40-vuotiaana lapseton, lapsen saamisen todennäköisyys on enää muutaman prosentin luokkaa. Lapsettomalla 50-vuotiaalla puhutaan varmaan promilleista.

Mitäh? Eihän sillä ole mitään merkitystä onko jo saanut lapsia vai ei, noin niinkuin hedelmällisyyden kannalta. 😀 Mistäs se hedelmällisyys tietää onko käytetty esim. ehkäisyä aiemmin. Vai missasinko nyt jotain?

Vierailija
180/193 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen usein koittanut udella, mutta mies aina hermostuu. Epäilen kuulemma hänen tarkoitusperiään. Silti itse usein heittää kommentteja, kuinka lapset on aina enemmän naisen projekti. Ja kuinka häntä kiinnostaa lapsen kanssa puuhailu sitten kun se on vähän vanhempi ja osaa jotain. Jonku se kasvatus on hoidettava silti siihenkin asti ja en haluaisi tehdä yksin.. muunmuassa nämä epäilyttää :(

-ap-[/quote]

Vaadi sitä ukkoasi pöydän ääreen vakavasti keskustelemaan siitä, mitä lapsen saanti tarkoittaisi. Ja mitä ei. Sano, ettei asia etene ennen perusteellista keskustelua. Mainitse myös, että pelkäät koko touhun rysähtävän omaan niskaasi. Miehen tulee pystyä asialliseen keskusteluun aiheesta ja kantaa vastuuta alusta alkaen. Muuten ei kyllä hyvältä näytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi