Tinder ja deittikulttuuri
Olen nyt kokeillut tinderia muutaman kuukauden ja treffeillä käynyt kahdesti ja saanut kahdet oharit(!?)
Suoraan sanottuna ihmetyttää miten vaikeaa treffeille pääseminen onkaan! Ajattelin että olisi mukavaa kokeilla tavata vaikka ihan vain vaivattomasti kahvikupposen merkeissä tai jotain muuta todella simppeliä, mutta ei...ilmeisesti kaikki etsivät vain seksiseuraa, josta on biossani maininta etten hae ensisijaisesti sellaista.
Niin ja koska tämä tulee varmasti esiin jos keskustelua aiheesta syntyy, niin olen hoikka ja moni on kehunut ulkonäköäni, joten en usko että tällä tasolla olisi kyse siitä että olisin niin epäviehättävä että kaikki johtuisi siitä.
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kalju ja ruma mies ja Tinderissä on kyllä riittänyt treffejä enemmän kuin jaksaisi käydä. En ole maailman komein, mutta kuitenkin ihan kiltti ja harmittoman oloinen, niin ehkä kanssani on sen vuoksi helppoa käydä kokeilemassa treffailua. Usein naiset tavatessa kertovatkin, että ovat käyneet vain vähän Tinder-treffeillä, ja näistä jää sellainen olo, että he haluavat vain kokemusta treffeillä käymisestä. Se taas on omalta kannaltani ollut ajanhaaskausta, kun olen ollut kiinnostunut ihan oikean suhteen löytämisestä enkä pelkkänä harjoitusvastustajana olemisesta.
Nykyään en oikein jaksa enää tavata ketään. Jos joskus sattuu jotain naista tapaamaan, ei oikeastaan huvita pyytää enää jatkotreffeille. Syynä lähinnä kyllästyminen yllämainittuun ja pari huonoa kokemusta valehtelevista ja petkuttavista naisista, joista jäi pysyvät traumat. Ei vaan oikein enää pysty kiinnostumaan kenestäkään, niin tuntuu turhalta yrittää teeskennellä mielenkiintoa jatkotreffeillä. En minä ketään ghostaa tai ole ilkeä, mutta hommat hiipuvat aktiivisuuden puutteessa itsestään. Ehkä tämä vaivaa muitakin miehiä.
Pystyn samaistumaan tähän, että kun on treffaillut ahkerasti ja mistään ei ole tullut mitään niin kyllä se kyllästyttää suuresti.
Helposti voi mennä kuukausia, että mikään keskustelu ei johda treffeihin. Naiset tulevat kipeäksi tai eivät yhtäkkiä tiedä milloin heidän työpäivä loppuu kun kysyt heitä treffeille...
Jos on käynyt kymmenillä treffeillä eikä ole päässyt edes seksi/tapailuasteelle niin mikä on todnäk sille että se tapahtuisi jatkossakaan. Raskasta aina innostua ja pettyä.
Tämän takia lopetin parisuhteen ettimisen tinderistä, ei jaksa tuhlata aikaa kuukausitolkulla. Nyt kun haen pelkkää panoseuraa niin naisia tuleekin moninkertaisesti enemmän mätseiksi. Ja siis aikaisemmin hyvä jos sain edes yhden mätsin viikossa, nyt niitä tulee yksi tai kaks per päivä, viikonloppuna useita. Nyt ongelma taas on rankata ne ketä tapaa, enkä todellakaan viestittele kovin pitkään vaan ehdotan tapaamista melkein heti, ja usein saan osoitteen johon mennä. Vähän ihmetyttää kyllä naisten varomattomuus tuossa osoitteen antamisessa, itse naisena näkisin alkuun jossain kahvilassa tai edes yleisellä paikalla. Keho on aika hyvässä kunnossa ja naama keskitasoa, ehkä jopa rumanpuoleinen.
Voisiko olla niin, että annat itsestäsi riittävästi tietoa siihen, että naiset pystyy googlettamaan sut ja löytämään sitä kautta riittävästi todisteita sun identiteetistä (esim. urheilutuloksia, sun kontaktit työnantajan sivuilla, julkaisuja tms. uskottavaa)? Muussa tapauksessa on kyllä erikoista, jos lyhyen tinder-chatin jälkeen saat kotiosoitteen.
Todennäköisempää, että valehtelee.
Ja kyllä, ensitreffit aina julkiselle paikalle!
Sitä mieltä minäkin olen, enkä todellakaan valehtele. Miksi edes valehtelisin tälläisestä asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pari huonoa kokemusta valehtelevista ja petkuttavista naisista, joista jäi pysyvät traumat.
Mitä ovat tehneet, jos kävitte vain kahvitreffeillä?
No nämä oli pidempiä tapailuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kalju ja ruma mies ja Tinderissä on kyllä riittänyt treffejä enemmän kuin jaksaisi käydä. En ole maailman komein, mutta kuitenkin ihan kiltti ja harmittoman oloinen, niin ehkä kanssani on sen vuoksi helppoa käydä kokeilemassa treffailua. Usein naiset tavatessa kertovatkin, että ovat käyneet vain vähän Tinder-treffeillä, ja näistä jää sellainen olo, että he haluavat vain kokemusta treffeillä käymisestä. Se taas on omalta kannaltani ollut ajanhaaskausta, kun olen ollut kiinnostunut ihan oikean suhteen löytämisestä enkä pelkkänä harjoitusvastustajana olemisesta.
Nykyään en oikein jaksa enää tavata ketään. Jos joskus sattuu jotain naista tapaamaan, ei oikeastaan huvita pyytää enää jatkotreffeille. Syynä lähinnä kyllästyminen yllämainittuun ja pari huonoa kokemusta valehtelevista ja petkuttavista naisista, joista jäi pysyvät traumat. Ei vaan oikein enää pysty kiinnostumaan kenestäkään, niin tuntuu turhalta yrittää teeskennellä mielenkiintoa jatkotreffeillä. En minä ketään ghostaa tai ole ilkeä, mutta hommat hiipuvat aktiivisuuden puutteessa itsestään. Ehkä tämä vaivaa muitakin miehiä.
Pystyn samaistumaan tähän, että kun on treffaillut ahkerasti ja mistään ei ole tullut mitään niin kyllä se kyllästyttää suuresti.
Helposti voi mennä kuukausia, että mikään keskustelu ei johda treffeihin. Naiset tulevat kipeäksi tai eivät yhtäkkiä tiedä milloin heidän työpäivä loppuu kun kysyt heitä treffeille...
Jos on käynyt kymmenillä treffeillä eikä ole päässyt edes seksi/tapailuasteelle niin mikä on todnäk sille että se tapahtuisi jatkossakaan. Raskasta aina innostua ja pettyä.
Tämän takia lopetin parisuhteen ettimisen tinderistä, ei jaksa tuhlata aikaa kuukausitolkulla. Nyt kun haen pelkkää panoseuraa niin naisia tuleekin moninkertaisesti enemmän mätseiksi. Ja siis aikaisemmin hyvä jos sain edes yhden mätsin viikossa, nyt niitä tulee yksi tai kaks per päivä, viikonloppuna useita. Nyt ongelma taas on rankata ne ketä tapaa, enkä todellakaan viestittele kovin pitkään vaan ehdotan tapaamista melkein heti, ja usein saan osoitteen johon mennä. Vähän ihmetyttää kyllä naisten varomattomuus tuossa osoitteen antamisessa, itse naisena näkisin alkuun jossain kahvilassa tai edes yleisellä paikalla. Keho on aika hyvässä kunnossa ja naama keskitasoa, ehkä jopa rumanpuoleinen.
Kokeilin nyt itsekin, että kun parisuhdetta on lähes mahdotonta löytää ja oli pitkä keskustelu söpön naisen kanssa (jonka kanssa ei ollut tarpeeksi yhteistä) niin kysyin että etsiikö muutakin kuin vain parisuhdetta.
Ja taas oli mies, joka oli vähän nuorentanut itseään. Oli kivat treffit muutoin, mutta kun valehtelu tuli ilmi, niin en halunnutkaan enää toisille treffeille. Onneksi ei edes pussailtu. Kuka typerys valehtelee iästään?!?
Mikä siinä on, että miehet (olen nainen ja deittailen miehiä) laittavat virheellisiä tietoja profiiliin? Esim se väärä ikä tulee ilmi hyvin äkkiä ja se tapailu päättyy siihen.
Mulla on todella selkeät kuvat. Näkyy kroppa ja näkyy naama ilman filttereitä. Silti miehet kerjää instaa ja lisäkuvia. Ei heru. Miksi ruinaatte lisäkuvia? Lähden mieluummin treffeille katsomaan löytyykö kemiaa. Mutta ruinaajien kanssa en lähde mihinkään. Hermot menee tuollaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun viimeisin tinderkokemus oli niin järkyttävä, etten jaksa enää uskoa mihinkään. naimisissa oleva mies joka siis esiintyi vapaana ja mukavana etsien normaalia treffiseuraa. Sanoi vaan että täässä on ollut vähän säätöä ja en ole valmis muuttamaan yhteen. Mutta muuten siis ok. Kesti pitkään chattailua ennen kuin aloin epäilemään. Profiiliteksti oli siis erittäin mukava ja järkevä. MIIISSÄÄÄN vaiheessa ei vilahtaneet lyhenteet kuten fwb, bdsm, ons.
Selvisi lopuksi, että haluaa vain "ilmaista seksiä". Tottakai kun saman ikäiset samalta paikkakunnalta, niin tinderöinnin päätyttyä sain kuulla, että on muuten naimisissa edelleen. Esiintyi siis "lempinimellään", vähän sillai että Ville vaan, kavereiden kesken. Ennen kun heitin ulkoavaruuten sanoin, että tiedän muuten kuka olet.
Ei siinä mitään, olisin voinut olla kiinnostunutkin seksisuhteesta - ongelma on vaan se että kun ensin aloittaa jutellen kaikesta muusta ja tuntuu että, jes nyt on hyvä ja fiksu tyyppi. Sit on vaikea ikään kuin muuttaa suuntaa, koska ajatusmaailma on lähtenyt toiseen suuntaan ja eräänlainen tinderkaveruus on jo syntynyt. Ei sit voi enää yhtäkkiä sanoa, että mä haluun että tuut hotelliin paikkakunnalle X panemaan. Naiselle jonka oikean suhteen hakua on ensin ollut ymmärtävinään.
Nämä varatut miehet ovat kyllä ihan huikeita tuossa peen jauhamisessa. Työkaveri oli tuollaisen pellen nostanut Tinderistä ja mies oli onnistunut huijaamaan häntä. Harmi vaan, että paljastui mun kotikadun varressa asuvaksi perheenisäksi, jonka tunnistin heti kun työkaveri näytti kuvaa.
Tein feikkiprofiilin Tinderiin ja olen nyt viikon verran jallittanut tuota ukkoa. En tiedä vielä mitä teen, mutta huvittavaahan tuo on seurata kuinka uskomatonta soopaa valehtelee.
Tulostat ukon profiilin ja viestittelyt paperille ja viet postilaatikkoon, kirjoitat päälle että perheen äidille
En pysty naisena tykkäämään profiileista, jotka aiheuttavat minussa myötähäpeää.
Tällaisia ovat esim. paljastuskuvat(ilman paitaa vaikkapa), helikopteri/venekuvat(hohhoi..), kuvat jossa on talo/auto eikä muuta, monistuskuvat(sama naama, samasta kuvakulmasta eri ympäristössä, tuhat kertaa,), tai profiilit joissa ei ole esittelytekstiä kuin pari lausetta. Se teksti on tärkein.
Lisäksi en vain tykkää miehistä, jotka vaikuttavat liian ulkonäkökeskeisiltä, tämän kyllä vaatteet kertovat. Parhaat vaatteet ovat eräily/urheiluvaatteet, en jaksa pönötystä eikä muoti kiinnosta vähääkään.
Onneksi siellä on jokaiselle jotakin.
Vierailija kirjoitti:
En pysty naisena tykkäämään profiileista, jotka aiheuttavat minussa myötähäpeää.
Tällaisia ovat esim. paljastuskuvat(ilman paitaa vaikkapa), helikopteri/venekuvat(hohhoi..), kuvat jossa on talo/auto eikä muuta, monistuskuvat(sama naama, samasta kuvakulmasta eri ympäristössä, tuhat kertaa,), tai profiilit joissa ei ole esittelytekstiä kuin pari lausetta. Se teksti on tärkein.
Lisäksi en vain tykkää miehistä, jotka vaikuttavat liian ulkonäkökeskeisiltä, tämän kyllä vaatteet kertovat. Parhaat vaatteet ovat eräily/urheiluvaatteet, en jaksa pönötystä eikä muoti kiinnosta vähääkään.
Älä nyt liikaa suosittele urheiluvaatteita. Kaikkihan nyt urheillessa käyttävät urheiluvaatteita. Tarvitaan vain tieto, että urheilee (ja toki nyt joku kuva voi olla urheilutilanteesta). Kaverilleni kävi siten, että meni tapaamaan vähän alle 40v miestä, jolla kaikki kuvat oli urheiluvaatteissa. Tuli sitten yllätyksenä, että miehen tyyli oli sellainen wannabe-teini, lippa vinossa ja housut lököttää. Joku varmasti tykkää sellaisestakin, mutta olis se tyylikin hyvä käydä ilmi kuvista, siis urheilutilanteiden ulkopuolinen tyyli. :D
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä tykkäsin myös miehistä, joilta teksti puuttui (puuttui itseltänikin, oli tarkoitus lisätä, mut jäi tekemättä, kun ihan hyviä matchejä tuli ilmankin).
Ymmärrän sen, että sellaisen henkilökohtaisen kuvauksen laittaminen julkiseen jakoon on aika paljon vaadittu (en itsekään halua, että kaiken maailman työtutut näkee, millaista miestä ja suhdetta etsin, ja miten kuvailen itseäni parisuhdemarkkinoilla). Sen sijaan edellytin kyllä hyviä kuvia (tarkoitan kuvia, joista voi päätellä paljon miehen elämäntyylistä) ja indikaatiota koulutuksesta ja/tai työstä.
Keskustellen sitten selviää usein jo parilla pidemmällä viestillä, mitä mies etsii ja millainen on, jos on kirjoitustaitoinen tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas oli mies, joka oli vähän nuorentanut itseään. Oli kivat treffit muutoin, mutta kun valehtelu tuli ilmi, niin en halunnutkaan enää toisille treffeille. Onneksi ei edes pussailtu. Kuka typerys valehtelee iästään?!?
Kuinka paljon oli valehdellut? Vaikeahan sitä voi olla huomata ellei valehtele yli kymmentä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon oli valehdellut? Vaikeahan sitä voi olla huomata ellei valehtele yli kymmentä vuotta.
Viisi vuotta. Kyllä mä katsoin, että näyttää vähän vanhalta ikäisekseen. Kysyin puolihuolimattomasti syntymävuotta. Se on helppo narautuskeino. Jatkossa aion muutenkin tsekata miesten henkkarit ennen sänkypuuhia. Sen verran kyllästynyt noihin huijareihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla niin, että annat itsestäsi riittävästi tietoa siihen, että naiset pystyy googlettamaan sut ja löytämään sitä kautta riittävästi todisteita sun identiteetistä (esim. urheilutuloksia, sun kontaktit työnantajan sivuilla, julkaisuja tms. uskottavaa)? Muussa tapauksessa on kyllä erikoista, jos lyhyen tinder-chatin jälkeen saat kotiosoitteen.
Meinaat, että siellä julkisella paikalla pitäisi alkaa nussia?
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miksei deittisovelluksissa ole alle 40v naisia juuri ollenkaan? Niitä 40+ yh-mammoja onkin sitten joka lähtöön.
Toisin sanoen miehelle, joka etsii naista perheen perustamismielessä, nettitreffit on ajanhaaskausta, koska niitä naisia on äärimmäisen vähän netissä. Niistä naisista on aivan järjetön kilpailu miesten kesken.
Etsin ennen naista tositarkoituksella, nykyään vain seksiä.....
Koska ne naiset ovat varattuja. Jos hilkun vaille 40 v nainen haluaa perheen, ei hän Tinderissä pyöri. Ei aika riitä tutustumiseen jne. Klinikalta saa itsellisesti puoliksi tanskalaisen lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miksei deittisovelluksissa ole alle 40v naisia juuri ollenkaan? Niitä 40+ yh-mammoja onkin sitten joka lähtöön.
Toisin sanoen miehelle, joka etsii naista perheen perustamismielessä, nettitreffit on ajanhaaskausta, koska niitä naisia on äärimmäisen vähän netissä. Niistä naisista on aivan järjetön kilpailu miesten kesken.
Etsin ennen naista tositarkoituksella, nykyään vain seksiä.....
Koska ne naiset ovat varattuja. Jos hilkun vaille 40 v nainen haluaa perheen, ei hän Tinderissä pyöri. Ei aika riitä tutustumiseen jne. Klinikalta saa itsellisesti puoliksi tanskalaisen lapsen.
Onhan se tosiaan niin, että lapsia haluava nainen on 37v mennessä lapsensa usein jo tehnyt (sinkku voi silti olla, eli eronnut lastensa isästä). Jos joku ei vielä ole tehnyt lapsia silloin ja niitä haluaa, klinikka on tosiaan varmempi kuin käyttää aikaa miehiin tutustuen (usein ne tapailut loppuu viimeistään 6kk kohdalla).
Kyllä ne lapset vaan miehenkin kannattais tehdä silloin alle 35-vuotiaana, ellei ole tasoa Leppilampi (joka on tehnyt esikoisensa jo nuorena) tai Mika Aaltola.
Vierailija kirjoitti:
Mun viimeisin tinderkokemus oli niin järkyttävä, etten jaksa enää uskoa mihinkään. naimisissa oleva mies joka siis esiintyi vapaana ja mukavana etsien normaalia treffiseuraa. Sanoi vaan että täässä on ollut vähän säätöä ja en ole valmis muuttamaan yhteen. Mutta muuten siis ok. Kesti pitkään chattailua ennen kuin aloin epäilemään. Profiiliteksti oli siis erittäin mukava ja järkevä. MIIISSÄÄÄN vaiheessa ei vilahtaneet lyhenteet kuten fwb, bdsm, ons.
Selvisi lopuksi, että haluaa vain "ilmaista seksiä". Tottakai kun saman ikäiset samalta paikkakunnalta, niin tinderöinnin päätyttyä sain kuulla, että on muuten naimisissa edelleen. Esiintyi siis "lempinimellään", vähän sillai että Ville vaan, kavereiden kesken. Ennen kun heitin ulkoavaruuten sanoin, että tiedän muuten kuka olet.
Ei siinä mitään, olisin voinut olla kiinnostunutkin seksisuhteesta - ongelma on vaan se että kun ensin aloittaa jutellen kaikesta muusta ja tuntuu että, jes nyt on hyvä ja fiksu tyyppi. Sit on vaikea ikään kuin muuttaa suuntaa, koska ajatusmaailma on lähtenyt toiseen suuntaan ja eräänlainen tinderkaveruus on jo syntynyt. Ei sit voi enää yhtäkkiä sanoa, että mä haluun että tuut hotelliin paikkakunnalle X panemaan. Naiselle jonka oikean suhteen hakua on ensin ollut ymmärtävinään.
Varatun kanssa ei pidä ruveta edes seksisuhteeseen.
Porukka valehtelee tinderissä niin paljon, että mä en viitsi tuhlata aikaa kirjoitteluun. Tavataan mahd nopeasti. Siinä saa selville heti onko kuvat edes tuoreita ja löytyykö kipinää. En mä jaksa kirjoitella tyyppien kanssa, jotka paljastuu valehtelijoiksi. Naamatusten on vaikeampi huijata.