Ai lääkäri ei saisi kysyä sterilisaariota haluavalta "Mitä jos vielä rakastut mieheen, joka haluaa lapsia?"
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri on ollut raskaan sarjan sovinisti ja naisenalistaja! Kaikkea sitä leipä elättää!
Samaa kyllä kysyttiin minulta ennen vasektomiaa. Operaatiopäivänä vastaanottanut hoitaja kysyi olenko varma ja operaation tehnyt lääkäri kysyi vielä ennen aloittamista, että olenhan varma. En kokenut tuossa olleen mitään alistamista tai vihaa.
Esitettiinkö kysymys sinulle samassa muodossa, eli "jos rakastut naiseen, joka haluaa lapsia" vai kysyttiinkö vain "oletko varma" naista mainitsematta?
Miehen sterilisaation purku on käsittääkseni helpompi kuin naisen, kuten alkuperäinenkin leikkaus eikä ainakaan itselle ole vaarana kohdunulkoinen raskaus.
Olin vasektomian aikaan naimisissa, joten tilanne oli siinä mielessä eri ettei voinut kysyä sanatarkasti noin. Taisi kysyä mitä mieltä vaimo asiasta on.
Sitäkään ei saa kysyä. Sinun keho sinun valinta. Vaimollakaan ei ole oikeutta hankkia lasta sinusta ilman lupaasi. Raskaus kun tapahtuu niin miehen oikeudet lakkaa, joten vasektomia on se viimeinen piste jossa sinä määrittelet sen mihin siemeniäsi käytetään ja päätös on vain sinun.
Kyllä oma mieli voi muuttua kun on ihanan kumppanin kanssa. Voi tulla alkukantainen himo tehdä jälkeläisiä juuri hänen kanssaan.
Tunneasioitahan nämä ovat.
Kaikki katkerat vanhatpiiat paikalla 😆
Vierailija kirjoitti:
Multa kysyi hoitaja, että mitä mieltä isä on kun hain aborttia. Tulin raskaaksi raiskauksen seurauksena. En ikinä anna sille hoitsuille anteeksi.
Mutta se on ihan ok kun vegaanit hokee maidon olevan rAiSkAuS?
Olen miettinyt asiaa ja tullut siihen tulokseen että sterilisaation tekevät on ihmisvihaajia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oma mieli voi muuttua kun on ihanan kumppanin kanssa. Voi tulla alkukantainen himo tehdä jälkeläisiä juuri hänen kanssaan.
Tunneasioitahan nämä ovat.
Joo kaikenlaisia tunteita tulee elämän aikana. Ei niiden perusteella kuitenkaan elämää suunnitella kun ei olla mitään elukoita.
Hölmö kysymys, todellakin.
Sterilisaatio on pitkän harkinnan tulos.
Ja toi, tavata vielä miehen joka haluaa lapsia. Kuka järkevä ihminen tähän maailman haluu lapsia synnyttää.
Minua ei miehenä haittaisi ollenkaan, jos naislääkäri pyytäisi arvioimaan asiaa vastakkaisen sukupuolen kantilta. Mikä teitä naisia oikein vaivaa, jos tällaisesta kysymyksestä loukkaantuu? Onko parisuhteessa vain teidän mielipiteellä merkitystä? Jos näin on, niin syytä siihen, että suhteet kestävät vain vähän aikaa kannattaa hakea peilistä. Ei miehiä kiinnosta itsekäs nainen parisuhdemielessä.
On ero kysyä, oletko varma päätöksestä kuin että mitä jos joku mies haluaa siittää sinut vielä. En ole kenenkään omaisuutta vaan päätän asioistani ja kehostani itse. Vai pitäisikö raskaana olevilta ultraan meneviltäkin kysyä, että niin halusko se sun mies että tää abortoidaan?
Mieheni kävi vasektomiassa 5v sitten. Häneltä kysyttiin mm. Mitä mieltä vaimo on asiasta. Ja myös: Mitä jos sinulle tulee ero tai vaimosi kuolee ja löydät uuden naisen, jonka kanssa haluaisit lapsia?
Minusta vähän asiattomia kysymyksiä. Kai olisi mahdollista tarkistaa, että asia on loppuun mietitty ilman noin urpoja kysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei miehenä haittaisi ollenkaan, jos naislääkäri pyytäisi arvioimaan asiaa vastakkaisen sukupuolen kantilta. Mikä teitä naisia oikein vaivaa, jos tällaisesta kysymyksestä loukkaantuu? Onko parisuhteessa vain teidän mielipiteellä merkitystä? Jos näin on, niin syytä siihen, että suhteet kestävät vain vähän aikaa kannattaa hakea peilistä. Ei miehiä kiinnosta itsekäs nainen parisuhdemielessä.
Tämä argumentoinnin taso on taas jotakin käsittämätöntä. Kyllä naisen päätöksen pitää aina lähteä siitä, että miellyttää mahdollisimman montaa miestä. Siinä vasta itsekkään miehen sanoja, eli peili käteen! Eihän kukaan nainen halua tuollaisen miehen kanssa olla.
Kyllä täytyy kysyä! Asia tulee olla mietittynä joka kantilta. Mieheltäni kysyttiin vasektomiaan mennessa, että jos jää leskeksi niin haluaako lapsia mahdollisessa uudessa suhteessa. Ei ollut kysymyksestä tyrmistynyt.
Olen työssäni nähnyt lukemattomia sterilisaatiota katuneita.
Vierailija kirjoitti:
Eli jos puolisosi päättäisi että näytät hauskemmalta ilman peukaloita ja varpaita niin menisit amputoimaan ne koska sinulle on tärkeää että puoliso voi päättää kehostasi? Sitten kun se jättää sinut muutaman vuoden päästä koska näytät rumalle amputoidun kehosi kanssa niin sekin ok? Katsos kun sitä voi haluta vaikka mitä toiselle kun itse ei joudu elämään sen kanssa. Siksi jokainen päättää omasta kehostaan.
Kaikesta herne vedetään nenään : D Ihan asiallista on kysyä , onhan näitä jotka yrittää sterisaation purkua. Jos lääkäri ei kysyisi niin "ei mua edes haastateltu ennen operaatiota haluanko nyt varmasti tehdä sen". Aikuistukaa lapset!!!!
Vierailija kirjoitti:
Mieheni kävi vasektomiassa 5v sitten. Häneltä kysyttiin mm. Mitä mieltä vaimo on asiasta. Ja myös: Mitä jos sinulle tulee ero tai vaimosi kuolee ja löydät uuden naisen, jonka kanssa haluaisit lapsia?
Minusta vähän asiattomia kysymyksiä. Kai olisi mahdollista tarkistaa, että asia on loppuun mietitty ilman noin urpoja kysymyksiä.
On asiattomia. Sitä voi haluta vaikka alkoholistiksi, mutta kun se ei ole kovin järkevää niin nämä halut kannattaa vain unohtaa. Sama uusien naisten/ miesten ja lasten kanssa. Yleensä sterilisaation ottajat on jo useamman lapsen vanhempia. Lapsi on lapsi, ihan sama kenen kanssa niitä on hankkinut. Ei upgradea lasta mitenkään hankkia niitä lisää jonkun muun kanssa.
Sairas maailma jos aletaan jo puhumista rajoittamaan.
Mitä haittaa siitä on jos lääkäri kysyy? Tuleeko siitä paha mieli? No sehän on tärkeintä maailmassa ettei kellään ole paha mieli. Hitto missä paskamaailmassa me eletään nykyään että loukkaannutaan jo siitä että lääkäri varmistaa ennen operaatiota oletko varmasti miettinyt asian loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri on ollut raskaan sarjan sovinisti ja naisenalistaja! Kaikkea sitä leipä elättää!
Samaa kyllä kysyttiin minulta ennen vasektomiaa. Operaatiopäivänä vastaanottanut hoitaja kysyi olenko varma ja operaation tehnyt lääkäri kysyi vielä ennen aloittamista, että olenhan varma. En kokenut tuossa olleen mitään alistamista tai vihaa.
Koska olet aivopesty ja hyväksyt tuollaisen käytöksen. Ole hyvä vaan. Moni muu ei. Minä tekisin valituksen välittömästi.
Kun tehdään jotain periaatteessa peruutamatonta, niin minusta ei ole mitenkään väärin tarkistaa onko potilas varma valinnastaan.
Miksi sitten lasta haluavilta ei kysytä samaa?
Vierailija kirjoitti:
Joo ja sitten vuoden päästä itku ku pitää mennä yksityiselle hoitoihin kun tavattiin uus mies, jolla ei lasta. Niin nähty. T. Sh
Niin nähty? Kevyt idari. Sairaanhoitaja ei osallistu tähän millään tavalla. Meinaat että kaikki ne lukuisa sterilisaatiota katuvat tulee sulle ja muille hoitsuille parkkumaan? Tiedätkö mistään mitään?
Lääkärin lakisääteinen velvollisuus on tiedottaa sterilisaation pysyvyydestä ja varmistaa, että ihminen tietää, mitä on tekemässä. Sen voi tehdä toki monella tapaa, ja aloitus on mielestäni epäkorrekti. Itse olen kysynyt tyyliin: "Tiedostathan, että elämäntilanteesi voi muuttua ja siksi saatat jossain vaiheessa tulla toisiin ajatuksiin?"
Mutta mikä tekee juuri sterilisaatiopäätöksestä sellaisen, että sitä pitää joka portaalla kyseenalaistaa. Teemme yhtä lailla peruuttamattomia päätöksiä arjessa, irtisanoutumisia, asuntokauppoja, avioeroja eikä niissäkään mennyttä saa takaisin, miksi sterilisaatiossa korostetaan peruuttamattomuutta? Korostan siis että ihmisen pitää toki tietää se peruuttamattomuus, mutta miksi on yhteiskunnan velvollisuus korostaa sitä peruuttamattomuutta tässä yhteydessä mutta ei toisaalla?
Siis vieläkö vuonna 2022 joku lisääntyy toisen _mieliksi_? Ei ihme että meillä on niin paljon huonovointisia lapsia!