kumpi on halvempaa?.kotona Leipäkoneella tehty vai kaupan hyllyltä ostettu?
niin kumpi on halvempaa jos sähkön laskee pois yhtälöstä mikä kone vaatii.
Kommentit (50)
Ei kannata alkaa laskemaan hintaa leivän tekemiselle, kun ei tiedä, mihin asti sähkön hinta vielä nousee Vaikka leivän teko olisi muuten, noh sanotaako vaikka melkein ilmaista, niin kunhan sähkö maksaa vitosen/kWh, niin ei teekään mieli laittaa leipäkonetta seinään.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu leipäkoneesta. Minun savolainen leipäkoneeni tekee hyvän leivän. Siihenpä ne hyvät ominaisuudet loppuukin
On hänellä muitakin hyviä ominaisuuksia, nimittäin se, että sietää vauvapalstalle kirjoittelevaa puolisoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu leipäkoneesta. Minun savolainen leipäkoneeni tekee hyvän leivän. Siihenpä ne hyvät ominaisuudet loppuukin
On hänellä muitakin hyviä ominaisuuksia, nimittäin se, että sietää vauvapalstalle kirjoittelevaa puolisoa.
Ja täähän on melkein ilmaista.
"Mihin kahvinkeitintä tarvitsee, jos on pannu?"
Minä ainakin kaipaan kahvia heti panemisen jälkeen. Keittimellä tehtyä, muu ei maistu.
Ja joo, leipäkoneleipä on osoittautunut halvimmaksi meillä.
Mitä iloa siitä leipäkoneesta on vs käsin tekee taikinan ja laittaa uuniin? Siis sekoittaako se ainekset ja paistaa leivän vai mitä?
Halvinta varmaan on, jos tekee rieskoja uunin jälkilämmössä, jos tekee ensin uuniruokaa.
Siis jos lähtee tarkkaan laskemaan.
Leipäkoneen (ja muidenkin härvelien) pesuun/osien pesuun kuumalla vedellä voi kulua paljon sähköä, jos siis vesi tulee lämminvesivaraajasta, sen lisäksi, että itse laite kuluttaa sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan onko leipäkoneella tehty leipä edullista?
Melkein ilmaista, jos ei laske sähköjä ja kukapa sähköjä laskis näillä sähkön hinnoilla.
Ja jos ei laske jauhojakaan, niin ei kun halpenee.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se leipäkoneella ole sitten ilmaista, jos ei lasketa mitään kuluja mukaan.
Onhan se leipä kaupassakin ilmaista, jos ei laske leivän hintaa mukaan.
Eiköhän se leipäkoneella ole sitten ilmaista, jos ei lasketa mitään kuluja mukaan.