kumpi on halvempaa?.kotona Leipäkoneella tehty vai kaupan hyllyltä ostettu?
niin kumpi on halvempaa jos sähkön laskee pois yhtälöstä mikä kone vaatii.
Kommentit (50)
Gluteenittoman leivän tekeminen on kalliimpaa, kuin kaupasta ostaminen.
T. Keliakiaa sairastava.
Itse leivon leivän juureen ja paistan leivinuunissa kylmällä kelillä, samalla lämmitän ja säästän sähkössä. Kesällä paistan ihan tavallisessa uunissa mutta teen myös muuta ruokaa sillä uunilla jotta en lämmitä sitä vain leipää varten. Useampi leipä kerralla tai sämpylöitä ja pakkaseen.
Vierailija kirjoitti:
Gluteenittoman leivän tekeminen on kalliimpaa, kuin kaupasta ostaminen.
T. Keliakiaa sairastava.
Ai? Miksiköhän sitten keliaakikkosukulainen oli niin onnellinen löydettyään kirpparilta kasarilaitteen? Ehkä halus vaan vaihtelua? En tullut kysyneeksi vaan jäin jotenkin käsitykseen että sillä säästää. Oliskohan se peräti sanonut että on edullisempaa, mutta ehkä ei vielä ollut niin kokeillut miten paljon maksaa. Tietty keliaakikoille ei taida olla juurikaan paistopisteleipiä tarjolla, niin onhan se kiva saada tuorettakin välillä.
Jos hiilateita,yarvii, niin onko peruna ja riidi halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse leivon leivän juureen ja paistan leivinuunissa kylmällä kelillä, samalla lämmitän ja säästän sähkössä. Kesällä paistan ihan tavallisessa uunissa mutta teen myös muuta ruokaa sillä uunilla jotta en lämmitä sitä vain leipää varten. Useampi leipä kerralla tai sämpylöitä ja pakkaseen.
Mun pitäis jaksaa askarrella itselleni juuri. Oon tehnyt jo vuosia sämpylöitä, hiljattain aloin laajentamaan leipiin ja nyt oon testaillut niitä pitkään kohotettavia pataleipiä sun muita, mutta toi juuri kiinnostaa, jos ois vatsalle parempi.
Vierailija kirjoitti:
Yarviitko sä usein hilateita riidistä?
Riippuu leipäkoneesta. Minun savolainen leipäkoneeni tekee hyvän leivän. Siihenpä ne hyvät ominaisuudet loppuukin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan onko leipäkoneella tehty leipä edullista?
Melkein ilmaista, jos ei laske sähköjä ja kukapa sähköjä laskis näillä sähkön hinnoilla.
Täysin ilmaista on, jos ei tosiaan laske sähkön lisäksi: koneen hankintahintaa, tarvikkeiden hintaa, niiden hakemisesta koituvaa kustannusta, työkustannuksia (omasta tekemisestä) eikä kuluja huoneistosta missä sitä tekee (vesi, vuokra, yms.).
Vierailija kirjoitti:
Humalassa heti aamusta 🤦
Vierailija kirjoitti:
Riippuu leipäkoneesta. Minun savolainen leipäkoneeni tekee hyvän leivän. Siihenpä ne hyvät ominaisuudet loppuukin
Unohtui mainita, on vuosimallia 1965
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan onko leipäkoneella tehty leipä edullista?
Melkein ilmaista, jos ei laske sähköjä ja kukapa sähköjä laskis näillä sähkön hinnoilla.
Täysin ilmaista on, jos ei tosiaan laske sähkön lisäksi: koneen hankintahintaa, tarvikkeiden hintaa, niiden hakemisesta koituvaa kustannusta, työkustannuksia (omasta tekemisestä) eikä kuluja huoneistosta missä sitä tekee (vesi, vuokra, yms.).
Eli melkein ilmaista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohtui mainita, on vuosimallia 1965
Vaan onko melkein ilmaista?
Till den som skriver om kostnaderna för el, bröd maskinen, mjöl, andra ingredienser, besväret med att hämta dem samt förbrukad tid, kan man konstatera att det är frågan om en ringa basinvestering samt alternativa kostnader.
Elens andel är försumbar, bröd maskinen är inte ett måste, mjöl samt andra ingredienser kostar kanske 3-5 % av det som färdigt bröd kostar. Att hämta ingredienser blir mycket billigare än att hela tiden hämta färskt bröd. Bakningen kan väl ta mindre tid än alla överloppsresor efter färskt bröd. Bränsle inbesparingen betalar fort bröd maskinen.
Som om detta inte vore nog, får hemma bakaren betydligt färskare, godare och mera varierande bröd. Blev inspirerad och börjar med det i vinter.
Leipäkoneella melkein ilmaista jos ei laske hankintakustannuksia tai sähköä.
Leipäkoneen paluu! Enää kaivataan aromipesää :D
Kertokaa nyt onko tää jotenkin radikaalisti vähemmän energiaa syövä keino tehdä leipää!
Ootteko kokeillut tehdä leipiä air fryerillä? Onnistuuko ja miten?
Hei ammosuu, kerro lisää asioita, joissa olet huomannut ettei luulo ole tiedon väärti!