Aiotteko irtisanoa sähkösopimuksenne toistaiseksi?
Mikä pakko sitä sähköä on asuntoon ostaa? Poltetaan kynttilöitä ja pestään nyrkkipyykkiä, syödään kuivaruokaa ja raakaruokaa.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
En aio. Miksi hallituksen tai yhteiskunnan pitäisi joka asiassa tulla apuun? Nykyihmiset on tottuneet liian hyvään. Mistään ei olla valmiita tinkimään.
Uskomatonta miten itsestään selvänä kaikkea pidetään. Esim kuvitellaan, että hyvät ajat on ikuiseksi ajoiksi ansaittuja. Muistamme varmasti hölmöläistenmatonjatkamistarinan, sen, jossa mattoa yritettiin pidentää leikkaamalla sitä toisesta päästä ja ompelemalla leikattu palanen toiseen päähän. Hölmöähän sellainen on, emmekä me tietenkään niin tee? No, mitä on iso osa suomalaista tehneet? Nyt on paniikkinappula pohjassa, kun matto on jäämässä auttamatta liian lyhyeksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen valmis elämään ilman sähköä ja ruokaa. Slava Ukraini!
Suloista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suloista
No, ku Sanna sano et tää johtuu sodasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En aio. Miksi hallituksen tai yhteiskunnan pitäisi joka asiassa tulla apuun? Nykyihmiset on tottuneet liian hyvään. Mistään ei olla valmiita tinkimään.
Uskomatonta miten itsestään selvänä kaikkea pidetään. Esim kuvitellaan, että hyvät ajat on ikuiseksi ajoiksi ansaittuja. Muistamme varmasti hölmöläistenmatonjatkamistarinan, sen, jossa mattoa yritettiin pidentää leikkaamalla sitä toisesta päästä ja ompelemalla leikattu palanen toiseen päähän. Hölmöähän sellainen on, emmekä me tietenkään niin tee? No, mitä on iso osa suomalaista tehneet? Nyt on paniikkinappula pohjassa, kun matto on jäämässä auttamatta liian lyhyeksi.
Kyse oli peitosta, ei matosta. Liian lyhyeen mattoon sopeutuminen on vaivatonta, mutta kun peitto on liian lyhyt se häiritsee kyllä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä voiko vuokra-asunnosta edes katkaista sähköä, vuokranantaja ei saata sallia sitä.
Sähnkönmyyntisopimuksen voi irtisanoa. Sähköliittymää ei koska se on vuokranantajan nimissä, tai kerrostaloissa se on yleensä taloyhtion omistuksessa. Mutta eikö se riitä kun laittaa pääkytkimen nollille, ei sitä sähköä sen jälkeen kulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä voiko vuokra-asunnosta edes katkaista sähköä, vuokranantaja ei saata sallia sitä.
Jättää sähkölaskut maksmatta niin kyllä ne katkee. Sähköyhtiö ei kysele vuokranantajalta lupia.
Se on äkkiä häätökin sitten käsillä.
Ei vuokranantajalle mene tietoa sähköjen katkaisemisesta.
Sama sähkösopimus on ollut voimassa tanmikuusta 2005 saakka. Ihan hyvä on ollut kaukolämmitteiseen kerrostalokaksioon, ei aihetta mihinkään vaihtoon.
Asun talossa, joka on sähköttömäksi alunperin tarkoitettu ja sillä ajatuksella myös remontoitu, joten sinänsä sähköjen katkaiseminen ei olisi mikään ongelma, tähänkin asti olen talvet kokkaillut puuhellalla. Ongelmaksi muodostuisi enemmänkin se, että nykyaikaiset työvälineet (ensisijassa puhelin, tietokone ja auto) toimivat sähköllä.
Jos työpaikalla olisi sähkö niin kai sitä voisi oppia pärjäämään.
Vierailija kirjoitti:
Asun talossa, joka on sähköttömäksi alunperin tarkoitettu ja sillä ajatuksella myös remontoitu, joten sinänsä sähköjen katkaiseminen ei olisi mikään ongelma, tähänkin asti olen talvet kokkaillut puuhellalla. Ongelmaksi muodostuisi enemmänkin se, että nykyaikaiset työvälineet (ensisijassa puhelin, tietokone ja auto) toimivat sähköllä.
Puhelimen ja kannettavan saa ladattua aurinkopaneelilla jos ei paljon käytä.
Sähköjen katkaiseminen, kynttilän valossa nyrkkipyykkäillen ja kuivaruokaa syöden on vain sellaisten höpöhöpövaihtoehtoja, jotka eivät ole olleet koskaan tilanteessa, että sähköt on todellakin katkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelimen ja kannettavan saa ladattua aurinkopaneelilla jos ei paljon käytä.
Sen aurinkopaneelin voi myös laittaa kerrostalon parvekkeelle. :)
Joo ja vesi kanssa poikki! Muutetaan kaikki telttoihin. Tämä on pienen ihmisen haiseva vastalause...
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vaan huomata, että liittyminen takaisin sähköverkkoon maksaa tuhansia euroja..
Ja itseasiassa siitä irtautuminenkin taitaa maksaa muutaman satasen vähintään.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja vesi kanssa poikki! Muutetaan kaikki telttoihin. Tämä on pienen ihmisen haiseva vastalause...
Jospa muutetaan vanhoihin taloihin joissa on ennenkin pärjätty ilman sähköä.
Ei, hallitus ei ole vastuussa teistä jos yritätte leikkiä holhouksenalaista. Jokaisen pitää yrittää selvitä sähkölaskusta itse ja vain äärimmäisissä tilanteissa voitte saada apua.