Mitä bruttotuloa pidätte pienipalkkaisuuden rajana?
Nyt kun kohistaan nousevista hinnoista ja varsinkin pientuloisten/- tukiensaajien ahdingosta, niin mitä on teistä rajana kun puhutaan pienituloisesta palkansaajasta?
Kommentit (29)
Minulla oli kyläpiikana brutto 1025€. Viikossa tunteja 32. Kilttinä ja tunnollisena siivoojana tein paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1600€
Missä työssä tienaa bruttona noin vähän? :o
Poikani valmistui keväällä elektroniikka-asentajaksi. Bruttopalkka ekassa työpaikassaan 1720 e/kk.
Joten oletan, että joku tienaa vieläkin vähemmän.
2000. Itse tienaan 2100 ja olen kyllä mielestäni pienituloinen, kun en saa lisäksi mitään tukiakaan.
Ihmettelen kyllä jos 2000 € käteen tienaava on pienipalkkainen. Elätettävien määrästä tietysti riippuu miten tiukasti joutuu elämään.
Oma tessin mukainen palkkani olisi ~1860 €/ kk. Saan vähän enemmän erikoisosaamisesta. Kyllähän kaikki alle 2500 € on vähän palkkaa. Ainoa ilo pienessä palkassa on pieni veroprosentti.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kyllä jos 2000 € käteen tienaava on pienipalkkainen. Elätettävien määrästä tietysti riippuu miten tiukasti joutuu elämään.
Bruttoa kysyttiin.
Vierailija kirjoitti:
Bruttopalkoistahan tässä puhutaan, ei netosta, eli ei siitä mitä jää käteen.
2500