Jos joutuisit elämään jokun Muumilaakson olennon elämää, mikä olisit ja miksi )
Kommentit (28)
Pikku Myy, koska saa näköjään sanoa ja tehdä ihan mitä vaan ilman seuraamuksia.
Muumipappa. Hän ei tee paljon mitään, lueskelee ja myhäilee vaan ja vaimo hoitaa kaiken. Helppo elämä.
Nuuskamuikkunen, koska vapaa elämä.
Pappa. Ensin hyvät unet ja hyvä aamupala. Sit vähän kirjoittelisin muistelmia, sit söisin lounasta jonka jälkeen päivätorkuille riippumattoon. Sit päiväkahvit ja leivoksia, jonka jälkeen päiväkävelylle. Välillä vois sit käydä purjehtimassa ja muutenkin seikkailemassa.
Muumimamma
Löytää aina syyn kekkereillä, pannukakkua ja hilloa
Oikeasti olisin Nipsu, eli hieman arka, hieman ahne, ja hieman ystävysten ulkokehällä eikä ihan osa ydinporukkaa.
Tahtoisin olla kuin Pikku Myy, eli vaikka/koska on lapsuuden hylkäämistraumat taustalla, olen vahva ja itsenäinen, silti ystävien ympäröimä, ja sanon ja teen täsmälleen mitä itse haluan.
Nuuskamuikkunen. Ajattelija ja vapaa sielu.
Tuutikki, koska voisin asua itsekseni meren äärellä.
Nuuskamuikkunen. Minussa on aina asunut pieni kulkuri ja erakko.
Viimeinen nummuliitti. Samaistuin.
Niiskuneiti... yhtä naiivi ja herttainen.
Pikku Myy tietty, hyvin paljon samanlainen kun muutenkin olen. Itsenäinen, itsepäinen ja ketään en pokkuroi.
Vilijonkka. Hiukan neuroottinen ja hermoheikko.
Ehdottomasti Nuuskamuikkunen, sillä hän on piippumiehiä. Itse tosin saattaisin heivata sen piipun ja käryttellä jatkossa älyämpäristä.
Noita, yksinhuoltaja omassa talossaan, pärjäilee oikein mukavasti eikä välitä muiden mielipiteistä.
Olisin myös Tuutikki, itsenäinen, mutta silti seurallinen ja sosiaalisesti taitava.
Vilijonkka! Napakka, vaikka hiukan hassu äiti kolmelle tytölleen
Olisin Mörkö, koska muistutan eniten sitä.