Mihin on kadonnut Curly Girl metodin hehkutus? Joko kiharatyttöjen hiustupit on tukkeutunu hoitoaineesta ja hiukset pudonnu?
Tai aviomiehet laittanu stopin teepaittojen pilaamiselle
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Meni samaan paikkaan kuin karppaaminen, välimeren ruokavalio, luolamies ruokavalio, superfoodit, crocksit, uggit ja semmoiset tulevat.
Nyt kun on päästy kohta eroon tukin paksuisista kulmakarvoista kohta, voidaankin hommata trumpettilahkeet, bootcutit ja jazzihousut. On vaan niinku must-have. Koska iltapäivälehdessä sanottiin ja instassa oli kuvia semmoisesta.
Mua ihmetyttää se, että ihmiset ei huomaa tuota trendien lainekaavaa, että he eivät tajua hypätä yli, koska aina tulee seuraava. Onko pakko mennä niihin kaikkiin mukaan ja ostaa itsensä kipeäksi?
Kai kaikilla on nyt musta keittiö ja pampaheinät? Koska muutenhan ei voi elää.
Säästäisitte huimasti rahaa, jos seuraavat 10 vuotta jättäisitte itsenne trendien ulkopuolelle.
Jaa, en mä nyt tiedä kuinka paljon rahaa mä olisin muka säästänyt
Karppasin vuoden ja laihduin 10kg, sama raha mulla olis menny ihan tavalliseen ruokaan tai oikeastaan vielä enemmän kun karppaus sai mut lopettamaan myös herkkujen syönnin.
Ysäri luvun keittiö vaihtui mustaan, ei ollut sen kalliimpi kuin muukaan väri ja tällä pärjää helposti vielä toiset 10 vuotta.
Crocsit olleet työkenkinä jo yli 10 vuotta ja aina kun vaihdan vanhat menee puutarhakengiksi jotka kulutan loppuun, ne ovat itse asiassa halvemmat kuin liikkeestä ostetut työkengät.
Miksi pitäisi väkisin ostaa vaatteita trendien ulkopuolelta? Kun pillifarkut oli muotia niin kyllä mä niitä käytin ihan loppuun asti enkä väkisin etsinyt mitään kasarimuotia ettei vaan kukaan luule että en menis muodin mukana.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että ne "oikeat" curly girlit, joiden kiharat on olleet väärän hoidon vuoksi epäsiistit tai piilossa, ovat jättäneet metodista itselleen sopivat osat käyttöön kaikessa hiljaisuudessa. Näin esimerkiksi itse tein.
Tutustuttuani metodiin mulle jäi käteen sulfaatiton shampoo normaalioloissa (sulfaattishampoota käytän muutaman kerran vuodessa pesemään esim. remonttiliat tai jos laitan hiuslakalla nutturakampauksen), hoitoaine ja hiuksiin jätettävä hoitoaine. Hiukset kuivaan trikooturbaanilla ja ilmakuivatan loppuun. Ei ole tarvetta tehdä asiasta isompaa numeroa, mutta laineikkaat hyvinvoivat hiukseni saavat näin hyvää palautetta.
Ne, jotka pitivät eniten meteliä metodista, taisivat olla niitä jotka toivoivat olevansa kiharapäitä mutta kyllästyivät, kun mikään määrä geeliä ei riittänyt tekemään suorasta käsitellystä hampusta korkkiruuvikiharapilveä.
Olen samaa mieltä. Ennen ja jälkeen -kuvissa on useimmiten ihminen, joka on tärvellyt hiuksiaan kemikaaleilla, kuumuudella ja/tai repimisellä niin kauan, ettei itsekään tiedä, millaiset ne oikeasti ovat. Sitten hehkutetaan huikeana keksintönä sitä, että lopetetaan hiusten raateleminen.
CG:n geelikikka on sen oudoimpia puolia: hiusten annetaan kuivua kiepeille vahvan geelikuorrutuksen sisällä, eli geeli toimii muotoilulaitteena siinä missä esimerkiksi papiljotitkin. Toinen outous on se, että pitkän kaavan mukaan hiuksia lutratessa ja haroessa jokainen vaihe tekee tyhjäksi edellisen. Lopuksi kuitenkin tavallaan istutaan hievahtamatta tuntikausiakin kuivattelemassa ne geelipapiljotit päässä.
Minun hiussyntini oli värjäyttäminen ja raidoituttaminen. Tuskastuin kemikaalien hajuun, lopetin kolmisen vuotta sitten kaikki värikäsittelyt, ja nyt hiukseni ovat kiharammat ja kiiltävämmät kuin koskaan. Ihan vain tavallisen, hajustamattoman markettishampoon ja -hoitoaineen voimin.
Vierailija kirjoitti:
Meni samaan paikkaan kuin karppaaminen, välimeren ruokavalio, luolamies ruokavalio, superfoodit, crocksit, uggit ja semmoiset tulevat.
Nyt kun on päästy kohta eroon tukin paksuisista kulmakarvoista kohta, voidaankin hommata trumpettilahkeet, bootcutit ja jazzihousut. On vaan niinku must-have. Koska iltapäivälehdessä sanottiin ja instassa oli kuvia semmoisesta.
Mua ihmetyttää se, että ihmiset ei huomaa tuota trendien lainekaavaa, että he eivät tajua hypätä yli, koska aina tulee seuraava. Onko pakko mennä niihin kaikkiin mukaan ja ostaa itsensä kipeäksi?
Kai kaikilla on nyt musta keittiö ja pampaheinät? Koska muutenhan ei voi elää.
Säästäisitte huimasti rahaa, jos seuraavat 10 vuotta jättäisitte itsenne trendien ulkopuolelle.
Minä noudatan curly girliä jollain tasolla, mutta en keksi, miten säästäisin rahaa, jos en noudattaisi. Samalla tavalla käytän shampoota ja hoitoainetta, ja ilman metodia tai metodin kanssa niitä voi ostaa halvempia ja kalliimpia. Ei tämä mitenkään maksa sen enempää, jos ei halua.
Ja ostan muutenkin housuja itselleni. Joka syksy yhdet. Miten olisin säästänyt rahaa siinä, että en olisikaan ostanut bootcutteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni sulfaatittomuudesta hiuspohja tukkoon ja lopetin. Nykyään leikkaan itse kotona lyhyen tukkani, pitäisiköhän aloittaa short girl-villitys?
Mitä tarkoittaa, kun hiuspohja menee tukkoon. Oliko ne hiustupit puhunut ennen jotain ja nyt meni mykäksi?
Kyllä se on ihan sitä, että hiuspohja tukkeutuu kun hikeä ja talia ei saa kunnolla pestyä pois. Tukkoon kun voi mennä muukin kuin suu. Kannattaa lukea kirjoja niin saa näkökulmaa kielen moninaisuuteen. T. Jolle vastasit
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut curly girl muutaman vuoden, mutta hiukseni ovat pikemminkin laineet kuin kiharat.
En näe mitään syytä, miksi lopettaisin homman, jos tällä saan kuohkean tukan. Mieluummin surffilaineet kuin päätä myöten valuva.
Minulla siis käytössäsopivat tuotteet. Pesen aina shampoolla. Toimin suihkussa normaalisti. Harjaan hiukseni. Ainoa, mitä teen eri lailla entiseen on, että laitan hiuksiin muotovaahtoa tai geeliä ja puristelen sen jälkeen hiukset kiharaksi.
Mulla on käytännössä sama hiustenhotorutiini kuin sulla, vaikken ajattelekaan, että olisin curly girl. Olen aivan liian laiska siihen, että toimisin ihan oikean curly girl -metodin mukaisesti tai kyttäisin koko ajan, että käytössä on juuri oikeat tuotteet. Mua tämä koko hehkutus kuitenkin auttoi hyväksymään hiukseni sellaisena kuin ne ovat. Ennen toivoin, että minulla olisi joko luotisuora tai sitten sellainen kunnon enkelikihara tukka. Mutta nyt tykkään näistä "rantalaineista" enkä ole koko ajan käsittelemässä päätäni joko suoristusraudalla tai kihartimella.
No noudatan metodia edelleen. Kolmessa vuodessa kuumakäsittelyissä murtuneet hiukset ovat kiiltävät ja pehmeät. Parasta on ollut hyväksyä, ettei kiharasta saa suoraa.
Ei ne pudonneet ole, mutta vaatii ihan liikaa aikaa ja vaivaa ja itselle sopivienaineiden metsästystä, että oikeasti jaksaisin pitkään jatkaa. Eli ollut laiskan ja kärsimättömän ihmisen juttu. Ja muutenkin ei toimi oikein joka paikassa ja yhteydessä. Esim. hiusten pesu aamulla ennen töihin menoa vaikkapa aamutreenin jälkeen -> ei sitä oikein töihin voi mennä vanha t-paita päässä ja koko asiakaspalaverissa rypistellä hiuksia aina kesken kaiken :D.
Vierailija kirjoitti:
Myös ne hypetetyt xz-shampoot on ihan hirveitä. On niillä muutama ihan ok tuote myös, mutta valtaosin eivät kyllä ole kovinkaan hyviä.
Ostin tuossa kesemmällä XZ tehokosteuttava hyaluronishampoon https://www.xz.fi/tuotteet/xz-kaste-tehokosteuttava-hyaluronihappo-sham…, ikinä hiukset olleet niin hamppuiset kuin sillä😄
Näinä aikoina vähän poliittisesti epäkorrekti suositus, mutta Natura Siberica merkin shampoo https://www.amazon.com/Natura-Siberica-Oblepikha-Shampoo-Damaged/dp/B00… on toiminut yllättäen älyttömän hyvin mun hiuksille, vaikka on ns. korjaava niin hiukset eivät ole ollenkaan raskaat tai rasvoitu nopeasti.
Luulen, että ne "oikeat" curly girlit, joiden kiharat on olleet väärän hoidon vuoksi epäsiistit tai piilossa, ovat jättäneet metodista itselleen sopivat osat käyttöön kaikessa hiljaisuudessa. Näin esimerkiksi itse tein.
Tutustuttuani metodiin mulle jäi käteen sulfaatiton shampoo normaalioloissa (sulfaattishampoota käytän muutaman kerran vuodessa pesemään esim. remonttiliat tai jos laitan hiuslakalla nutturakampauksen), hoitoaine ja hiuksiin jätettävä hoitoaine. Hiukset kuivaan trikooturbaanilla ja ilmakuivatan loppuun. Ei ole tarvetta tehdä asiasta isompaa numeroa, mutta laineikkaat hyvinvoivat hiukseni saavat näin hyvää palautetta.
Ne, jotka pitivät eniten meteliä metodista, taisivat olla niitä jotka toivoivat olevansa kiharapäitä mutta kyllästyivät, kun mikään määrä geeliä ei riittänyt tekemään suorasta käsitellystä hampusta korkkiruuvikiharapilveä.