Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin on kadonnut Curly Girl metodin hehkutus? Joko kiharatyttöjen hiustupit on tukkeutunu hoitoaineesta ja hiukset pudonnu?

Vierailija
25.08.2022 |

Tai aviomiehet laittanu stopin teepaittojen pilaamiselle

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö Gurly cirl metodia tekemään 5 minuutin suihkuttelulla?

Vierailija
22/49 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cänni Girl metodissa ei käytetä vettä ollenkaan. Pelkkää viinaa.

Vierailija
24/49 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut curly girl muutaman vuoden, mutta hiukseni ovat pikemminkin laineet kuin kiharat.

En näe mitään syytä, miksi lopettaisin homman, jos tällä saan kuohkean tukan. Mieluummin surffilaineet kuin päätä myöten valuva.

Minulla siis käytössäsopivat tuotteet. Pesen aina shampoolla. Toimin suihkussa normaalisti. Harjaan hiukseni. Ainoa, mitä teen eri lailla entiseen on, että laitan hiuksiin muotovaahtoa tai geeliä ja puristelen sen jälkeen hiukset kiharaksi.

Vierailija
25/49 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oma curly girl menetelmä

Pese ja föönaa hiukset

Kävele töihin ja näillä säillä ja ilmankosteuksilla hiukseni sojottaa joka suuntaan

Vierailija
26/49 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metodia käytän edelleen, rennolla otteella. Tuotteet on joko metodiin sopivia tai ei, mutta ainakin hiukseni voivat nykyään paremmin ja kiharat on tulleet jäädäkseen. Ei tätä muiden tarvitse noudattaa, siispä en hehkuta. Hiusteni pehmeyttä on ystävät hämmästelleet, kun aiemmin olin sellainen lirulattanapää kuivilla latvoilla. Nyt on 40-lukuiset laineet.

Vierailija
27/49 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut curly girl muutaman vuoden, mutta hiukseni ovat pikemminkin laineet kuin kiharat.

En näe mitään syytä, miksi lopettaisin homman, jos tällä saan kuohkean tukan. Mieluummin surffilaineet kuin päätä myöten valuva.

Minulla siis käytössäsopivat tuotteet. Pesen aina shampoolla. Toimin suihkussa normaalisti. Harjaan hiukseni. Ainoa, mitä teen eri lailla entiseen on, että laitan hiuksiin muotovaahtoa tai geeliä ja puristelen sen jälkeen hiukset kiharaksi.

Ai niin, toisenkin jutun teen eri lailla kuin ennen: eli käärin hiukset pesun jälkeen juurikin miehen vanhaan t-paitaan.

Yleensä. Mökillä käytän ihan pyyhettä.

Vierailija
28/49 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni sulfaatittomuudesta hiuspohja tukkoon ja lopetin. Nykyään leikkaan itse kotona lyhyen tukkani, pitäisiköhän aloittaa short girl-villitys?

Mitä tarkoittaa, kun hiuspohja menee tukkoon. Oliko ne hiustupit puhunut ennen jotain ja nyt meni mykäksi?

Mitä tekemistä tukkoon menemisellä on mykkyyden kanssa?

Ei mitään.

Vierailija
29/49 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei pysty niin suihkuttaa kauemmin.

Vierailija
30/49 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuppi" on hirmuisen vaikea sana taivuttaa. Toimittajiltakin olen nähnyt virheitä aika monta kertaa. Ehkä "tuoppi" on tutumpi sana, ja siksi tuppi menee väärin. Mikä on ap:n selitys?

Minä kokeilin curly girliä, mutta se tekee luonnostaan hyvin kiharista hiuksistani omituisen tekemällä tehdyn näköisen klimpin. Mieluummin olen tuulentuivertaman sotkuinen kuin klimppi.

Olen käärinyt hiukseni mikrokuituturbaaniin kuivumaan siitä lähtien, kun opin sen eräästä alkuaikojen nettiryhmästä. Amerikkalaisilla oli aika pitkä kokemus kiharien hiusten käsittelystä sillä ajatuksella, että kaikki ei sovi kaikille. Suomessa otettiin koko temppuskaala käyttöön yhdellä rytinällä.

Vierailija
31/49 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sulfaatiton shampoo ja hoitoaine. Kuivaan mikrokuitupyyhkeellä. Sitten suihkutan Normalista ostettua Curly-hoitoainetta. Kampaan viispiikkisellä. Kiharat on ihan samat kun ennenkin. Tää metodi toimii mulla.

Vierailija
32/49 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimii nimenomaan sulfaatillinen shampoo. Se pesee rasvaisen hiuspohjan kunnolla ja ilmeisesti vaikuttaa liukkaiden hiusteni rakenteeseen niin, että ne on tavallaan karheammat ja jaksaa sen vuoksi kihartua. Samalla hiukseni kuitenkin tuntuvat niin pehmeiltä, etten voi uskoa sitä. Muutos aiempaan on siis vain hoitoaineen vaihto hiusnaamioon sekä hiuksiin jätettävän hoitoaineen ja geelin käyttö. Pyyhkeellä kuivaan, mutta en kiedo hiuksia siihen vaan puristelen.

Vierailija
33/49 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuppi" on hirmuisen vaikea sana taivuttaa. Toimittajiltakin olen nähnyt virheitä aika monta kertaa. Ehkä "tuoppi" on tutumpi sana, ja siksi tuppi menee väärin. Mikä on ap:n selitys?

Minä kokeilin curly girliä, mutta se tekee luonnostaan hyvin kiharista hiuksistani omituisen tekemällä tehdyn näköisen klimpin. Mieluummin olen tuulentuivertaman sotkuinen kuin klimppi.

Olen käärinyt hiukseni mikrokuituturbaaniin kuivumaan siitä lähtien, kun opin sen eräästä alkuaikojen nettiryhmästä. Amerikkalaisilla oli aika pitkä kokemus kiharien hiusten käsittelystä sillä ajatuksella, että kaikki ei sovi kaikille. Suomessa otettiin koko temppuskaala käyttöön yhdellä rytinällä.

Juurikasvu.org?

Vierailija
34/49 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan mun luonnonkihariin toiminut. Tukka näytti lampaanvillalta ja oli sellainen pyöreä pallo.

Ja sekin että piti pestä pää alaspäin hiukset. Sillä ei ole yhtään mitään merkitystä.

Ne keillä ei ole luonnonkiharat eivät tajua kuinka ärsyttävät ne on. Tunnutaan luulevan, että ne on samanlaiset kun jotkut kihartimella tehdyt laineet.

Aina tuputetaan että "puristele sun kiharat esiin" ne on niiiin ihanat!

Minulla menevät takkuun yhdestä tuulenhenkäyksestäkin, ei saa siististi mitenkään.

Ajattelin, että tykkäisinkö enemmän kiharoistani tuon metodin avulla, mutta en. En tykkää että mun hiukset on kiharat vaikka mitä tekis.

Sepä harmi sinulle. Minulla on täydellisen pehmeät luonnonkiharat ja ne ilahduttavat minua joka päivä :)

Vierailija
35/49 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikasvu.org?

Naturally Curly. On edelleen olemassa.

Vierailija
36/49 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni samaan paikkaan kuin karppaaminen, välimeren ruokavalio, luolamies ruokavalio, superfoodit, crocksit, uggit ja semmoiset tulevat.

Nyt kun on päästy kohta eroon tukin paksuisista kulmakarvoista kohta, voidaankin hommata trumpettilahkeet, bootcutit ja jazzihousut. On vaan niinku must-have. Koska iltapäivälehdessä sanottiin ja instassa oli kuvia semmoisesta.

Mua ihmetyttää se, että ihmiset ei huomaa tuota trendien lainekaavaa, että he eivät tajua hypätä yli, koska aina tulee seuraava. Onko pakko mennä niihin kaikkiin mukaan ja ostaa itsensä kipeäksi?

Kai kaikilla on nyt musta keittiö ja pampaheinät? Koska muutenhan ei voi elää.

Säästäisitte huimasti rahaa, jos seuraavat 10 vuotta jättäisitte itsenne trendien ulkopuolelle.

Vierailija
37/49 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meni samaan paikkaan kuin karppaaminen, välimeren ruokavalio, luolamies ruokavalio, superfoodit, crocksit, uggit ja semmoiset tulevat.

Nyt kun on päästy kohta eroon tukin paksuisista kulmakarvoista kohta, voidaankin hommata trumpettilahkeet, bootcutit ja jazzihousut. On vaan niinku must-have. Koska iltapäivälehdessä sanottiin ja instassa oli kuvia semmoisesta.

Mua ihmetyttää se, että ihmiset ei huomaa tuota trendien lainekaavaa, että he eivät tajua hypätä yli, koska aina tulee seuraava. Onko pakko mennä niihin kaikkiin mukaan ja ostaa itsensä kipeäksi?

Kai kaikilla on nyt musta keittiö ja pampaheinät? Koska muutenhan ei voi elää.

Säästäisitte huimasti rahaa, jos seuraavat 10 vuotta jättäisitte itsenne trendien ulkopuolelle.

Kaikilla? Äläpä liioittele.

Vierailija
38/49 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta olen nyt käyttänyt metodin mukaisia tuotteita, omille hiuksille se oli pelastus. Myös suorahiuksinen tytär käyttää samoja tuotteita ja hiusten kunto parantanut ja takuut jäänyttä elämää, ihan voin suositella kiharilla tai ilman. Ei kukaan tarvitse hiusta rasittavia aineita hiustenhoidossa. Ja tähän kannattaa perehtyä kunnolla, että tietää mitä tekee. Ei tosiaan riitä että peset sitä kuontaloasi hoitoaineella. Tähän kuuluu säännölliset clarifying pesut ja joillakin myös se sulfaatillinen samppoo joskus harvoin jos hiustyyppi kerää kertymiä, hyvin yksilökohtaista on hiustenhoito, onhan jokainen pää ja hiukset yksilönsä. Kukaan ei tarvitse silikoneja harmauttamaan hiuksen pintaa.

Vierailija
39/49 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi loppui.

Tämä nykyinen trendi on kiva, extrapitkät ja suorat hiukset.

Vierailija
40/49 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan mun luonnonkihariin toiminut. Tukka näytti lampaanvillalta ja oli sellainen pyöreä pallo.

Ja sekin että piti pestä pää alaspäin hiukset. Sillä ei ole yhtään mitään merkitystä.

Ne keillä ei ole luonnonkiharat eivät tajua kuinka ärsyttävät ne on. Tunnutaan luulevan, että ne on samanlaiset kun jotkut kihartimella tehdyt laineet.

Aina tuputetaan että "puristele sun kiharat esiin" ne on niiiin ihanat!

Minulla menevät takkuun yhdestä tuulenhenkäyksestäkin, ei saa siististi mitenkään.

Ajattelin, että tykkäisinkö enemmän kiharoistani tuon metodin avulla, mutta en. En tykkää että mun hiukset on kiharat vaikka mitä tekis.

Mulla on samanlainen villapallo joka käyttäytyy myös noin. Epäilen permanenttia näiden kiharoitaan hehkuttavien instatähtösten pomppuisten kiharoiden syyksi.