Lue keskustelun säännöt.
Vanhuus masentaa
Kaisa, ent. sairaanhoitaja
25.08.2022 |
Olen piakkoin 74-vuotias ja uskokaa tai älkää, tämä ikä masentaa. Olen jutellut tästä usean tuttavan kanssa ja he ovat eri mieltä.
Onko teillä ohjetta, miten päästä ikäasiasta pois? Kiitos.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Pitäisi etsiä itselle sopiva vaihtoehto. Onko se ajatus että jotkut elävät pitkään esim. 98v nuorekkaana tai omana itsenään, ja voi keskittyä omiin harrastuksiin. Tulee uusia mahdollisuuksia ja tietoa. Rahakas voi matkustaa. Onko muita joiden kanssa jutella aiheesta kasvokkain, joilla olisi joku viisaus joka piristää. Osa voi toivoa tyyliin eutanasiaa, jos pelkää ja ahdistuu kropan muutoksista. Oikeastaan nuoretkin (tai keski-ikäiset) voivat murehtia eri asioita "vanhenemisensa" ohessa, jokainen vuorollaan vanhenee. Entä voiko keskittyä välillä kirjoihin, kirjoittamiseen, ilmaisuun, piirtäminen, musiikki, videot tms. Tai mihin ylipäänsä haluaa kuluttaa aikaansa, mikä on tärkeää elämässä. Mistä pitää itse ja missä ympäristössä haluaisi olla. Minkätyyppiset ihmiset ovat mieleen seurana. Sori oli huono vastaus, mutta muutama ajatus. Jotkut seuraavat säätä ja taivaan tapahtumia, koiran kommelluksia.