Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaaliala ja rokotepakko?

Vierailija
25.08.2022 |

Ymmärtääkseni pakko on vain terveysalan väellä, mutta tästäkin olen kuullut monenlaista. Rokotepakkoa on laajennettu epävirallisesti myös yhdistyksiin vetoamalla häpeään ja ryhmäkuriin.

Ylellä oli jopa 2021 artikkeli, jossa nuoren naisen kerrottiin ymmärtäneen sosionomin opiskelupaikan saatuaan, että rokotteetta oleminen ei olisi "vastuullista" ja "turvallista", mutta tuo oli pahinta propaganda-aikaa.

Eli mikä tuo työharjoittelujen todellisuus on kentällä nyt?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkailmoituksessa on sanottu, jos edellytetään tartuntatautilain mukaista suojaa.

Minä työskentelen soten hallinnossa, eikä minulla rokotepakkoa. Yliopiston käyneenä olen rokotteet tietenkin ottanut.

Vierailija
22/62 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teet töitä yksiköissä kuten vanhainkodissa niin pitää olla rokote. Jos teet töitä yksin toimistossa ja ei asiakkaita. Niin ketään ei kiinnosta.

Paitsi että mun äiti joutu nyt lopulta irtisanoo ittesä, et sais sen 3kk karenssin jälkeen ees työkkäristä rahaa. Se oli töissä puhelininfossa ja ei rokotuksia..

Että kyllä sitä lakia tulkitaan jossain aika perhanan tiukkaan. Toivottavasti tämä hallitus ei jatka ensi kaudella

Kokoomus olisi vielä pahempi vaihtoehto. Kokkarit olivat passittamassa kansaa jo aiemmin, mutta eivät saaneet tahtoaan läpi. Orpo sai sydärin rokotuksen jälkeen mutta eipä se hänestä älykkäämpää tehnyt.

Olen pahoillani äitisi puolesta, ja toivon, että ilman toimeentuloa jätetyille määrätään myöhemmin maksettavaksi isot korvaukset valtiolta, ja että esittävät myös virallisen anteeksipyynnön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkailmoituksessa on sanottu, jos edellytetään tartuntatautilain mukaista suojaa.

Minä työskentelen soten hallinnossa, eikä minulla rokotepakkoa. Yliopiston käyneenä olen rokotteet tietenkin ottanut.

Hyvin siis aivopesu toiminut yliopistossa, onneksi olkoon. 

Vierailija
24/62 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskee SoTea, eli sosiaali- ja terveysalaa.

"Tartuntatautilain väliaikaisen 48 a §:n 1 momentin mukaan sosiaali- ja terveydenhuollon palveluissa kaikissa tehtävissä, joihin liittyy lähikontaktin aiheuttama tartuntariski covid-19-taudin vakaville seuraamuksille alttiille asiakkaille tai potilaille- -"

https://www.kt.fi/sopimukset/ohjeet/sote/suoja-koronaa-vastaan-tartunta…

Jos opettaja saa opettaa kansalaisopistossa mummoja ilman rokotetta, niin miksi se pitäisi vanhusten kanssa muussa ominaisuudessa juttelevalla olla tai vaikka terveiden lasten parissa toimivalla?

Koska laki edellyttää sitä sote-alan palveluissa tehtävissä, joihin liittyy lähikontaktin aiheuttama tartuntariski covid-19-taudin vakaville seuraamuksille alttiille asiakkaille tai potilaille.

Opettaja ei ole sotealan työntekijä vaan kasvatus ja opetus on oma sektorinsa, josta ei ole tällaista lainsäädäntöä.

Hoitajien ja sosiaalialan ihmisten kannattaisi ehkä identifoitua transopettajaksi, jotta heidän ammattinsa voitaisiin korjata opetusalalle. 

Vierailija
25/62 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten yliopiston käyminen liittyy koronarokotteen ottamiseen?

Minä olen käynyt myös yliopiston, en ole ottanut koronarokotetta enkä aio koskaan ottaa.

Vierailija
26/62 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käynyt myös yliopiston, en ole ottanut koronarokotetta enkä aio koskaan ottaa.

^

Vierailija
27/62 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttautumisen hoitajaksi, jos ei tarvitsisi ottaa noita turhia piikkejä. En pilaa terveyttä ei kokeellisen mrna rokotteiden ottamisella. Palkkakin paranisi useita satasia nykyiseen työhöni verrattuna. Työttömyyskään ei uhkaisi jatkuvasti. M37

Vierailija
28/62 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

YÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄHHHHHHHHH AAAAAAAAAAAAIIIIIIIIIOOOOOOOOOOOOOO rokotepakko BYÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄH!

Vierailija
29/62 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotepakko on ollut jo ennen koronaa. Influenssarokote pitää ottaa vuosittain. Jos oma äiti ollut näitä hopeavesityyppejä ja kieltänyt järjestelmällisesti omalta lapselta kaikki rokotukset, aikuisena sote-alalla pitää ihan itse huolehtia siitä, että on rokotettu esim. tuhkarokkoa, vesirokkoa, jäykkäkouristusta ym. vastaan.

Vierailija
30/62 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teet töitä yksiköissä kuten vanhainkodissa niin pitää olla rokote. Jos teet töitä yksin toimistossa ja ei asiakkaita. Niin ketään ei kiinnosta.

Paitsi että mun äiti joutu nyt lopulta irtisanoo ittesä, et sais sen 3kk karenssin jälkeen ees työkkäristä rahaa. Se oli töissä puhelininfossa ja ei rokotuksia..

Että kyllä sitä lakia tulkitaan jossain aika perhanan tiukkaan. Toivottavasti tämä hallitus ei jatka ensi kaudella

Kokoomus olisi vielä pahempi vaihtoehto. Kokkarit olivat passittamassa kansaa jo aiemmin, mutta eivät saaneet tahtoaan läpi. Orpo sai sydärin rokotuksen jälkeen mutta eipä se hänestä älykkäämpää tehnyt.

Olen pahoillani äitisi puolesta, ja toivon, että ilman toimeentuloa jätetyille määrätään myöhemmin maksettavaksi isot korvaukset valtiolta, ja että esittävät myös virallisen anteeksipyynnön.

Tätä toivon minäkin.

Tunnen myös tehohoitajan, joka on irtisanoutunut eikä palaa alalle. Vastavalmistunut lähihoitajakin on nyt sitten lidlin kassalla kun ei kelpaa alalle, joka kärsii työvoimapulasta.

-lainaamasi

Vierailija
31/62 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^

Minä olen parhaillani yliopistossa ja kaksi rokotetta otettu. Ärsyttää ihan h***etisti, että olin niin vedätettävissä. Enempää en ota, vaikka tulisi mitkä passit. Onneksi olen sentään pysynyt suht terveenä, mutta mistä niitä pitkäaikaisia haittoja vielä tietää.

Vierailija
32/62 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ovat vain apinoilla kokeiltuja nuo mrna piikit, joita en ota vaikka pitäisi olla työttömänä. M37

Vierailija
33/62 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^

Minä olen parhaillani yliopistossa ja kaksi rokotetta otettu. Ärsyttää ihan h***etisti, että olin niin vedätettävissä. Enempää en ota, vaikka tulisi mitkä passit. Onneksi olen sentään pysynyt suht terveenä, mutta mistä niitä pitkäaikaisia haittoja vielä tietää.

Älä siitä huoli. Tiedät varmasti kuinka moni otti nämä jutskat. Kannattaa elää vaan elämää ja puhdistaa vaikka elimistöä jos mahdollista.

Vierailija
34/62 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotepakko on ollut jo ennen koronaa. Influenssarokote pitää ottaa vuosittain. Jos oma äiti ollut näitä hopeavesityyppejä ja kieltänyt järjestelmällisesti omalta lapselta kaikki rokotukset, aikuisena sote-alalla pitää ihan itse huolehtia siitä, että on rokotettu esim. tuhkarokkoa, vesirokkoa, jäykkäkouristusta ym. vastaan.

Eipä ole nyt kyse tästä asiasta. Rokotepakko on toki aina ollut, sillä erotuksella, että vanhan tutun influenssa rokotteen ottamisesta ei ole vaadittu todistusta. Ja se ei ole mikään todiste tiedevastaisuudesta, jos ei uskaltanut ottaa tätä uutta rokotetta muistaen narkolepsiat vielä hyvin..

Vierailija
35/62 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ihmiskunta nyt saa opetuksen ettei kannata luottaa enää kokeellisiin injektioihin. Itse varmaan olen niistä harvoista jotka ei ottanut.

Vierailija
36/62 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noihin nyt on olemassa ihan toimivat rokotteet, jotka suojaavat rokotetun ja taudista riippuen tartuttamisen. Koronarokote taas ei estä saamasta tautia eikä tartuttamasta. Rokotteen pitäisi olla täysin vapaaehtoinen.

Vierailija
37/62 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykö henk.koht.avustajilla olla rokote? Itselläni ei ole ainuttakaan ja olen hommia tehnyt koko ajan.

Vierailija
38/62 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Influenssarokotteen osalta on riittänyt työntekijän oma ilmoitus, että on ottanut rokotteen. Ottamista ei ole muutoin kontrolloitu. Koronapassin esittämisvaatimus on aivan toisentyyppistä toimintaa, vaikkakin yhtä perusteetonta.

Vierailija
39/62 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkään tämä hallitus ei jstka ensi kaudella.

Eduskuntavaalit ratkaisevat millainen on tuleva hallitus.

Ei ole pienintäkään epäilystä siitä, mikä puolue voittaa vaalit.

Se on Kokoomus.

Niin käy lähes aina, että oppisotiossa oleva suuri puolue voittaa tulevat vaalit.

Eikä rokotukset ole kiinni hallituksesta, vaan olemassa olevasta epidemia tilanteesta.

Kokoomus on konservatiivinen puolue, joka vaatii sääntöjä ja ohjeita ja lakeja enemmän, kuin vapaamielisemmät vasemmistopuolueet.

Hassua, ettei kommemtoija tiedä tämmösiä aivan perusasioita yhteiskunnasta.

Vierailija
40/62 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noihin nyt on olemassa ihan toimivat rokotteet, jotka suojaavat rokotetun ja taudista riippuen tartuttamisen. Koronarokote taas ei estä saamasta tautia eikä tartuttamasta. Rokotteen pitäisi olla täysin vapaaehtoinen.

Enpä sanoisi influenssarokotetta toimivaksi. Se on ylipäänsä pelkkää arvausta, mikä virusvariantti minäkin talvena jyllää ja mitä vastaan tilataan rokotteita. Vaikka osuisi arvaus oikeaankin, silti saattaa influenssa tarttua aivan hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi