Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten kalliit harrastukset - vertaillaan!

Rahaa se vaaan on
25.08.2022 |

AP aloittaa. Teinin Cheer harrastus kisamatkoineen 3700 eur vuodessa. Sisältää yhdet kisat Euroopassa.

Antakaa palaa!

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojan salibandy noin 5000 e, kausimaksu 3000e + vieraspelireissut

Pojan jalkapallo noin 4000 e

Mikä salibandyssä maksaa näin paljon? Olen kuvitellut, että se on joku randomhöntsälaji.

Samat asiat missä muissakin vastaavissa kustannukset syntyy. Valmentajien maksuista, kenttävuokrista, pelimatkoista jne. 

Vierailija
22/84 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitten vanhempi antaa kaikille lapsilleen samat mahdollisuudet harrastaa? Omalla kohdallani sisko sai kalliin harrastuksen, vaikka rahasta oli pulaa. Itse en saanut harrastaa mitään. Muutenkin olin se, joka ensimmäisenä uhrattiin, enkä sitten aina saanut edes välttämätöntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en saanut harrastaa mitään.

Häh? Ei siis edes lukemista, piirtämistä, polkupyöräilyä tai jotain vastaavaa?

Vierailija
24/84 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sitten vanhempi antaa kaikille lapsilleen samat mahdollisuudet harrastaa? Omalla kohdallani sisko sai kalliin harrastuksen, vaikka rahasta oli pulaa. Itse en saanut harrastaa mitään. Muutenkin olin se, joka ensimmäisenä uhrattiin, enkä sitten aina saanut edes välttämätöntä.

Meillä on vain yksi lapsi, joten tällaista kilpailutilannetta ei voi edes tulla.

Vierailija
25/84 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveän hintaisia harrastuksia. Itse en kyllä moiseen suostuisi vaikka olisi varaakin. 

Etkö oikeasti suostuisi, jos se olisi lapsesi suuri intohimo ja sinulla olisi mahdollisuus maksaa se? En oikeasti tajua tällaisia vanhempia, jotka pihistelevät lasten harrastuksista, vaikka olisi varaa. Niillä harrastuksilla on todella iso merkitys lapselle.

Itse en maksaisi harrastuksesta, josta lapsi ei aidosti nauti. Minusta se olisi rahan hukkaan heittämistä oli kyseessä mikä summa tahansa.

Noissa hinnoissa mahtaa olla ilmaa mukana. Jos vanhemmat eivät maksa, hintoja alennetaan ja harrastus on useamman lapsen ulottuvilla.

Vierailija
26/84 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojan ralliauto maksaa kaikkine varaosineen sun muineen melkein miljoonan. En pysty ostamaan, vaikka sponsoreitakin on muutaman sadan tonnin edestä!

Vierailija
27/84 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä pikkulasten harrastus pelejä, kun joka vklpu pitäs olla jossain päin Suomea potkimassa palloa tai lätkimässä kiekkoa. Hemmetin moista rahanmenoa ja ihan tyhjänpäiväistä touhua. Opettelisivat ensin pelaamaan ja kisoja vaikka muutoma vuoteen. Eikö Suomessa lapsi voi enää harrastaa huvikseen ilman että siihen työnnetään heti aikuisten kisamaailmaa.

Vierailija
28/84 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsiisus. Miksi penskoille ei riitä joku halpa harrastus?

No, meidän lapsi löysi intohimonsa kalliista harrastuksestaan. Emme tarjonneet tätä. Hän näki telkkarissa, halusi kokeilla ja hurahti. Harrastus ei aja meitä vararikkoon, niin en keksi yhtään syytä miksi lapsi ei saisi tavoitella unelmiaan tässä.

Joo, itse en edes ikinä ollut jääkiekkopelissä käynyt ja tiesin kalliit kustannukset ( tosin en ihan siltikään tajunnut miten kalliiksi käyn). Kaksivuotiaasta asti lapseni kuitenkin "pelasi " aina jääkiekkoa, oli kesä tai talvi. Silloin, kun ei kiekkoa ollut kotona, siihen virkaan pääsi puuterirasiani. 

Yritin itse häntä opastaa halvempien harrastusten pariin, mutta sitten pääsi kiekkokouluun. Nyt jo yri parikymppisenä on sanonut, että vieläkin voi palauttaa sen hetken tunteen , kun kerroin, että olen ilmoittanut hänet harrastukseen. 

Ja vaikka yksinhuoltajana tuo vei kiitettävästi myös minun vapaa-ajan, niin en ole  kyllä tippakaan katunut sitä, että tähän rahaa laitoin. Ainoalle lapselle myös tuosta joukkueurheilusta oli varmasti sellaisessa toisten huomioimisasioissakin hyötyä. 

Ihana kirjoitus ja sama kokemus ! Poik veti verkkokassin päähän alle 3 vuotiaana ja oviaukko oli maalina. Minä lauoin "kiekkoja" ja hän torjui. Tätä sisällä ja ulkona vuosia. Ekaluokkalaisena ilmoitti haluavansa "lätkätiimiin" aattelin että voi ei, mutta vein. Ensin oli Leijona-kiekkokoulu ja nopeasti siirtyi sieltä oikeaan joukkueeseen koska oli jo taitava luistelija. Ja siitä se lähti. Nyt on 19 ja pelaa edelleen. Harrastus rytmittää vuotta. Heinäkuussa jo molemmat odotetaan että kausi alkaa.

Onhan tähän rahaa palanut tuhansia vuosien varrella. Kuukausimaksut, varusteet, lisenssit, vakuutukset, leirit ja treenimatkat 50 km suunta..Mutta mikäpä harrastus ilmainen olisi ja enemmän on antanut kuin ottanut

Saldona mm laaja kaveripiiri, erinomainen fyysinen kunto, urheilullinen ja terveellinen elämäntapa, ei ahdistanut armeijassa kun on tottunut valmentajaa tottelemaan ja porukassa toimimaan.

Minullekin tarttui muutama lätkämamma ihan sydänystäväksi..Viihdettä myös isovanhemmille peliin seuraaminen paikan päällä ja netissä jne jne..että plussan puolella ollaan vahvasti.

Vierailija
29/84 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveän hintaisia harrastuksia. Itse en kyllä moiseen suostuisi vaikka olisi varaakin. 

Etkö oikeasti suostuisi, jos se olisi lapsesi suuri intohimo ja sinulla olisi mahdollisuus maksaa se? En oikeasti tajua tällaisia vanhempia, jotka pihistelevät lasten harrastuksista, vaikka olisi varaa. Niillä harrastuksilla on todella iso merkitys lapselle.

Itse en maksaisi harrastuksesta, josta lapsi ei aidosti nauti. Minusta se olisi rahan hukkaan heittämistä oli kyseessä mikä summa tahansa.

Noissa hinnoissa mahtaa olla ilmaa mukana. Jos vanhemmat eivät maksa, hintoja alennetaan ja harrastus on useamman lapsen ulottuvilla.

Monessa harrastuksessa maksaa valmentajien palkat sekä hallivuokrat. Ei seurat niillä mitään voittoa tee, joten ihan hirveästi tuskin on ilmaa hinnoissa. Oman lapsen kohdalla tiedän tarkkaan mistä harrastuksen kulut koostuvat. Valmentajat vetävät treenejä palkkatyönään ja valmennus on laadukasta. Ryhmät pidetään pienenä, jotta taataan kaikille laadukas valmennus. Hallin vuokran tuntihinta on korkea.

Vierailija
30/84 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme pientä poikaa ja tarkoitus on repiä rahat vaikka kiven nokasta jos löytävät jonkun oman jutun, jota haluavat tehdä. Itse olin todella ujo ja arka pienenä, enkä uskaltanut oikein mitään kokeilla kuin kerran, vaikka kiinnostusta olisikin ollut. Vieläkin harmittaa.

Vierailija
31/84 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöäni kiinnostaa pelaaminen, joten hänelle tuli hankittua tietokone kolmella tonnilla.

Vierailija
32/84 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en. Onneksi meidän tyttö ei ole kyllä keksinytkään intohimokseen mitään kullasta vuoltua harrastusta, vaan tanssi ja voimistelu ovat riittäneet ihan hyvin.

Vierailija
33/84 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 voimistelua/akropatiaa harrastavaa lasta, 1 jalkapalloilija ja 1 jääkiekkoilija. Emme ole koskaan laskeneet kustannuksia, mutta luulisin, että n. 10000€/vuosi menee yhteensä lasten harrastuksiin. Kyllä meillä vielä toistaiseksi on ollut varaa maksaa. Onneksi meidän aikuisten harrastukset on vähän edullisempia. 34€/hlö kuntosalikortti/kk. Siihen päälle lenkkeily/juoksu, joka ei maksa mitään.

Vierailija
34/84 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 voimistelua/akropatiaa harrastavaa lasta, 1 jalkapalloilija ja 1 jääkiekkoilija. Emme ole koskaan laskeneet kustannuksia, mutta luulisin, että n. 10000€/vuosi menee yhteensä lasten harrastuksiin. Kyllä meillä vielä toistaiseksi on ollut varaa maksaa. Onneksi meidän aikuisten harrastukset on vähän edullisempia. 34€/hlö kuntosalikortti/kk. Siihen päälle lenkkeily/juoksu, joka ei maksa mitään.

Vierailija
35/84 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika halusi alkaa harrastamaan purjehdusta.

Piti ostaa purjevene, jäsenyys pursiseurasta ja veneelle vuosipaikka satamasta. Ai niin ja piti muuttaa Westendiin siihen sataman viereen omakotitaloon, että on näppärä kulkea harrastamassa.

Muutama miljoona meni heti kättelyssä.

Vierailija
36/84 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti ostaa purjevene, jäsenyys pursiseurasta ja veneelle vuosipaikka satamasta. Ai niin ja piti muuttaa Westendiin siihen sataman viereen omakotitaloon, että on näppärä kulkea harrastamassa.

Ei tämä mikään kilpailu ole, missä täytyy alkaa selittämään omia juttuja voittaakseen.

Vierailija
37/84 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärien tanssi. Molemmilla perustekniikkatunnit, baletit ja kisaryhmävalmennukset viikottain. Lisäksi velvoite käydä salilla eli kuntosalikortti. Kisavaatteet + muut treeni- ja tiimivaatteet. Kisamaksut ja -lisenssit + kisamatkat ja hotelliyöpymiset. En ole summaa uskaltanut laskea, mutta tuhansia ja taas tuhansia/v.

Vierailija
38/84 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kohtuullisuus pitää säilyttää, en todellakaan maksaisi jotain usean tuhannen harrastusta kun itselläkään ei sellaista ikinä ole ollut.

Vierailija
39/84 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työtön yh (opiskelen aikuislukiossa), mutta toivon saavani joskus työn, jolla pystyn kustantamaan lapseni harrastuksen, jos se kallis tulee olemaan. Tällä hetkellä hän pelaa jalkapalloa joukkueessa, kerran viikossa korisjumpassa sekä uimakoulu. Rahaa menee vuodessa ehkä noin 1000e, joka on pienituloiselle todella iso raha, mutta mielelläni pihistän vaikka omissa hankinnoissani, jotta lapsi saa harrastaa.

Vierailija
40/84 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä mikään kilpailu ole, missä täytyy alkaa selittämään omia juttuja voittaakseen.

Sarkasmi on vaikea laji. :D

Kyllähän moni lapsi harrastaa pakolla, vanhempien mieliksi. Saa sitten kehua sukulaisille ja ystäville.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän