Miksi ihmiset käyttävät kirosanoja kuten hitto, himputti, hitsi, hismkatti, simpura, haituva, hattara, perhonen ja kettu?
Yleensä opetetaan että kiroilu on rumaa, väärin ja kiellettyä, mutta silti ihmiset, vieläpä samat ihmiset, käyttävät näitä rumina pidettyjä kirosanoja kuten hitto, himputti, hitsi, himskatti, simpura, haituva, hattara, perhonen ja kettu. Eikö yhtään kannattaisi opetella pääsemään jo tuosta kiroilusta eroon?
Kommentit (4)
Samasta syystä kuin, että kasvisnakista yritetään tehdä oikean nakin näköinen ja tekoturkiksesta oikean turkiksen.
Ja samperi, saakeli, jumankauta,, Parempi mielestäni kuitenkin käyttää näitä lieviä kirosanoja eikä niitä 'oikeita ja ronskeja' joita et edes listaasi kirjoittanut. Itse lopetin kiroilun kun sain lapsen. Olin sitä ennen huomannut että monien pienten ensimmäiset sanat jotka olivat oppineet olivat kirosanoja, särähti sen verran korvaan että päätin ettei minun lapseni ensimmäiset sanat tai lauseet ole tehty kirosanoista.
Vierailija kirjoitti:
Ja samperi, saakeli, jumankauta,, Parempi mielestäni kuitenkin käyttää näitä lieviä kirosanoja eikä niitä 'oikeita ja ronskeja' joita et edes listaasi kirjoittanut. Itse lopetin kiroilun kun sain lapsen. Olin sitä ennen huomannut että monien pienten ensimmäiset sanat jotka olivat oppineet olivat kirosanoja, särähti sen verran korvaan että päätin ettei minun lapseni ensimmäiset sanat tai lauseet ole tehty kirosanoista.
Vielä 10 vuotta sitten ihan kyllä opetettiin että on parempi että ei käytetä lieviä, ei vahvoja eikä korvikesanojakaan koska se on rumaa ja törkeää muiden ihmisten mielestä.
Kettu vitkuttaa