Turun seudulla asuvat, varaudutteko jotenkin teho-osaston sulkemiseen?
Liikenteessä liikkuminen minimiin? Riskiharrastukaet tauolle?
"HOITAJALAKKO uhkaa sulkea Turun yliopistollisen keskussairaalan (Tyks) aikuisten teho-osaston vajaan kahden viikon päästä tiistaina 6. syyskuuta."
Kommentit (31)
Ihan hullua ettei hoitajat enää kunnioita edes suojatyötä.
Itse asiassa moottoripyöräilyn välttäminen voisi olla ihan järkevää.
Kriittisessä tilassa olevien potilaiden siirtoon liittyy kuoleman riski. Jos me esimerkiksi moottoripyöräonnettomuuden sattuessa alkaisimme nostella käsiä ja ihmetellä, mistä saisimme ambulanssin viemään loukkaantuneen nuoren miehen Helsinkiin hoitoon, niin kyllä siinä voivat äiti ja isä olla aika lailla kyynelissä. Sitä paitsi ambulanssiinkin tarvitaan mukaan tehohoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tulee kerrannaisvaikutukset Helsinkiin ja Tampereelle, koska potilaita pakko siirtää sinne.
Ei voi ajatella "noh, koskee vain Tyksiä". Koko maan tehohoitokapasiteetti on aika pieni. Yksikin isompi bussionnettomuus tms. niin pulassa ollaan.
Ei vaikuta mun elämään. Jos tarvitsen tehohoitoa mutta sitä ei ole tarjolla niin sit en sitä saa. Sitten joko kuolen tai selviän. Elämä on
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikuta mun elämään. Jos tarvitsen tehohoitoa mutta sitä ei ole tarjolla niin sit en sitä saa. Sitten joko kuolen tai selviän. Elämä on
Voi mieli muuttua. Mies ei olisi enää täällä ilman tehohoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hullua ettei hoitajat enää kunnioita edes suojatyötä.
Mikä on suojatyö? Eikö se ole sairaala joka vastaa hoidon järjestämisestä vaikka ostopalveluin.
Tehohoidossa on niin vähän potilaita että loppukädessä vaikutukset ovat marginaaliset verrattuna vaikka koronaan. Jos pari potilsta kuolee niin ei sillä niin suurta väliä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tulee kerrannaisvaikutukset Helsinkiin ja Tampereelle, koska potilaita pakko siirtää sinne.
Ei voi ajatella "noh, koskee vain Tyksiä". Koko maan tehohoitokapasiteetti on aika pieni. Yksikin isompi bussionnettomuus tms. niin pulassa ollaan.
Sitä minäkin olen miettinyt, et jos tapahtuu vaikka räjähdys jossain kemikaalitehtaalla, niin miten kaikki loukkaantuneet pystytään hoitamaan. Miksi resurssit ovat niin pienet..?
Täytyy varmaan lykätä se ensi viikon sydäri myöhemmäksi, sitten kun hoitsut viitsivät tehdä töitä.
Joo, pukeudun haarniskaan ja vuoraan kämpän seinät patjoilla. En poistu asunnosta. Syön valmisruokaa pehmeistä paketeista. Kylmänä tietenkin, en käytä sähkölaitteita. En jumppaa, ettei tule sydäriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä minäkin olen miettinyt, et jos tapahtuu vaikka räjähdys jossain kemikaalitehtaalla, niin miten kaikki loukkaantuneet pystytään hoitamaan. Miksi resurssit ovat niin pienet..?
Kukaan ei saa päättää päivistään, ne määrätään.
Juurisyy ei ole hoitajien palkat, vaan riittämätön hoitokapasiteetti ylipäätään. Sitähän on ajettu alas jo vuosia. Tosin, vaikka kaikki sympatiani ovat hoitajien puolella, tässä maailmantilanteessa sahaavat lisää omaa oksaansa, eivät paranna sitä. Pitää osata ajoittaa taistelunsa niin, että sitä voi hyvällä omallatunnolla kutsua voitoksi.
Tässä tilanteessa kun asetetaan yhteiskunta ja tavalliset ihmiset', eli ne potilaat, jotka ovat täysin syyttömiä tilanteeseen katastrofaaliseen pakkorakoon, tulee se takuuvarmasti osumaan omaan nilkkaan ennemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mieheni ei olisi kuollut minulla ei olisi niin hyvää miestä kuin nyt. Elämään kuuluu ne tragediatkin.
Olen täysin hoitajien puolella. Keväästä asti on ollut aikaa sovitella palkkakysymystä. Mutta päättäjillämme on ollut parempaa tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi kohtalolle mitään. En ole uskovainen, mutta kohtaloon uskon
Ajattelin olla sairastumatta ja joutumatta onnettomuuksiin.
Nyt sitten huoletta henkiökuntapula, kun aloite tulee hoitajien puoelta. 20 vuotta on valitettu hoitajapulaa, mutta mitään ei ole saatu aikaan.