Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turun seudulla asuvat, varaudutteko jotenkin teho-osaston sulkemiseen?

Vierailija
25.08.2022 |

Liikenteessä liikkuminen minimiin? Riskiharrastukaet tauolle?

"HOITAJALAKKO uhkaa sulkea Turun yliopistollisen keskussairaalan (Tyks) aikuisten teho-osaston vajaan kahden viikon päästä tiistaina 6. syyskuuta."

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tulee kerrannaisvaikutukset Helsinkiin ja Tampereelle, koska potilaita pakko siirtää sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hullua ettei hoitajat enää kunnioita edes suojatyötä.

Vierailija
4/31 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa moottoripyöräilyn välttäminen voisi olla ihan järkevää.

Kriittisessä tilassa olevien potilaiden siirtoon liittyy kuoleman riski. Jos me esimerkiksi moottoripyöräonnettomuuden sattuessa alkaisimme nostella käsiä ja ihmetellä, mistä saisimme ambulanssin viemään loukkaantuneen nuoren miehen Helsinkiin hoitoon, niin kyllä siinä voivat äiti ja isä olla aika lailla kyynelissä. Sitä paitsi ambulanssiinkin tarvitaan mukaan tehohoitaja.

Vierailija
5/31 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tulee kerrannaisvaikutukset Helsinkiin ja Tampereelle, koska potilaita pakko siirtää sinne.

Ei voi ajatella "noh, koskee vain Tyksiä". Koko maan tehohoitokapasiteetti on aika pieni. Yksikin isompi bussionnettomuus tms. niin pulassa ollaan.

Vierailija
6/31 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta mun elämään. Jos tarvitsen tehohoitoa mutta sitä ei ole tarjolla niin sit en sitä saa. Sitten joko kuolen tai selviän. Elämä on

Vierailija
7/31 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta mun elämään. Jos tarvitsen tehohoitoa mutta sitä ei ole tarjolla niin sit en sitä saa. Sitten joko kuolen tai selviän. Elämä on

Voi mieli muuttua. Mies ei olisi enää täällä ilman tehohoitoa.

Vierailija
8/31 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamstraan vessapaperia.

Vierailija
9/31 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hullua ettei hoitajat enää kunnioita edes suojatyötä.

Mikä on suojatyö? Eikö se ole sairaala joka vastaa hoidon järjestämisestä vaikka ostopalveluin.

Vierailija
10/31 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehohoidossa on niin vähän potilaita että loppukädessä vaikutukset ovat marginaaliset verrattuna vaikka koronaan. Jos pari potilsta kuolee niin ei sillä niin suurta väliä ole.

Vierailija
11/31 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi ajatella "noh, koskee vain Tyksiä". Koko maan tehohoitokapasiteetti on aika pieni. Yksikin isompi bussionnettomuus tms. niin pulassa ollaan.

Sitä minäkin olen miettinyt, et jos tapahtuu vaikka räjähdys jossain kemikaalitehtaalla, niin miten kaikki loukkaantuneet pystytään hoitamaan. Miksi resurssit ovat niin pienet..?

Vierailija
12/31 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy varmaan lykätä se ensi viikon sydäri myöhemmäksi, sitten kun hoitsut viitsivät tehdä töitä. 

Vierailija
13/31 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pukeudun haarniskaan ja vuoraan kämpän seinät patjoilla. En poistu asunnosta. Syön valmisruokaa pehmeistä paketeista. Kylmänä tietenkin, en käytä sähkölaitteita. En jumppaa, ettei tule sydäriä.

Vierailija
14/31 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä minäkin olen miettinyt, et jos tapahtuu vaikka räjähdys jossain kemikaalitehtaalla, niin miten kaikki loukkaantuneet pystytään hoitamaan. Miksi resurssit ovat niin pienet..?

Kukaan ei saa päättää päivistään, ne määrätään.

Vierailija
15/31 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurisyy ei ole hoitajien palkat, vaan riittämätön hoitokapasiteetti ylipäätään. Sitähän on ajettu alas jo vuosia. Tosin, vaikka kaikki sympatiani ovat hoitajien puolella, tässä maailmantilanteessa sahaavat lisää omaa oksaansa, eivät paranna sitä. Pitää osata ajoittaa taistelunsa niin, että sitä voi hyvällä omallatunnolla kutsua voitoksi.

Tässä tilanteessa kun asetetaan yhteiskunta ja tavalliset ihmiset', eli ne potilaat, jotka ovat täysin syyttömiä tilanteeseen katastrofaaliseen pakkorakoon, tulee se takuuvarmasti osumaan omaan nilkkaan ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
16/31 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mieheni ei olisi kuollut minulla ei olisi niin hyvää miestä kuin nyt. Elämään kuuluu ne tragediatkin.

Vierailija
17/31 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin hoitajien puolella. Keväästä asti on ollut aikaa sovitella palkkakysymystä. Mutta päättäjillämme on ollut parempaa tekemistä.

Vierailija
18/31 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi kohtalolle mitään. En ole uskovainen, mutta kohtaloon uskon

Vierailija
19/31 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin olla sairastumatta ja joutumatta onnettomuuksiin.

Vierailija
20/31 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten huoletta henkiökuntapula, kun aloite tulee hoitajien puoelta. 20 vuotta on valitettu hoitajapulaa, mutta mitään ei ole saatu aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä