Mikset mene töihin, työtön?
Juuri katsoin mollia ja siellä oli tuhansia ja tuhansia työpaikkoja auki. Mikset hae?
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Menisin jos joku palkkaisi sellaisella palkalla jolla perhe elää.
Niin siellä vietetään jotain korkean tason luxus-elämää ja asutaan väljästi ja vesi virtaa ja sähköä kuluu.
No onneksi työttömät pystyvät näin elämään, kuten huomaat, tavallisista töistä ei kustanneta tuollaista elämää, ihan vain tiedoksi.
Eikö tässä nyt ole jotain vähän pielessä, miten muut tämä näkevät, huh huh huh huh mitä menoa!
Eivät ole vastanneet hakemuksiin.
Mihin siis pitäisi mennä töihin?
Ei ole löytynyt sellaista työtä, mikä olisi arvokkaampaa kuin vapaa-aikani ja terveyteni. Elän varsin hyvää elämää ilman työtä. Voisin siis käydä töissä, mutta sen pitäisi tuoda elämääni lisäarvoa. Taloudellista ahdinkoa en koe, joten mieluusti "annan" paikkani jollekin enemmän sitä tarvitsevalle (nuori, köyhä, muuhunmaattaja).
Pystyykö kukaan vastaamaan REHELLISESTI, jos ei olisi tukia, niin ottaisitko töitä vastaan pienelläkin palkalla ,vai etkö välittäisi jos vaikka lapsesi olisi nälissään eikä saisi ruokaa?
"itke sinä ja palele, äiti ei kyllä siivoo" näinkö todella toimisitte, kuka uskaltaa vastata?
Ei täällä päin ole töitä. Enkä jaksa lähetellä turhia hakemuksia koska ei niihin kukaan vastaa eikä kukaan pyydä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole löytynyt sellaista työtä, mikä olisi arvokkaampaa kuin vapaa-aikani ja terveyteni. Elän varsin hyvää elämää ilman työtä. Voisin siis käydä töissä, mutta sen pitäisi tuoda elämääni lisäarvoa. Taloudellista ahdinkoa en koe, joten mieluusti "annan" paikkani jollekin enemmän sitä tarvitsevalle (nuori, köyhä, muuhunmaattaja).
mikä tämä annan palkkani on kun nostat korvauksia enemmän kuin tuo palkka josta puhut
Vierailija kirjoitti:
Pystyykö kukaan vastaamaan REHELLISESTI, jos ei olisi tukia, niin ottaisitko töitä vastaan pienelläkin palkalla ,vai etkö välittäisi jos vaikka lapsesi olisi nälissään eikä saisi ruokaa?
"itke sinä ja palele, äiti ei kyllä siivoo" näinkö todella toimisitte, kuka uskaltaa vastata?
Ei ole lapsia.
Itse en ole lihava joten en kuluta ruokaa hirmuisia määriä.
Vähän vajaa vuosi sitten kun bensan hinta nousi niin pyysin työnantajalta 150 euroa lisää palkkaa jotta voin käydä töis. No ei se tietenkään suostunut vaan mielummin menetti työntekijän ja täällä minä olen nyt työttömänä. Mahdotonta oli maksaa 300 euroa bensa kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikä tämä annan palkkani on kun nostat korvauksia enemmän kuin tuo palkka josta puhut
Sanoin että annan paikkani, en palkkani. Eli joku toinen saa sen työpaikan, mihin minä (ap:n mukaan) voisin vaan mennä.
En mene työhön koska en ole terve omasta, tai erikoislääkärien mielestä. Kelalääkärin mielestä en voi saada kuntoutustukea, koska sairastuessa opiskelin enkä ollut palkkatyössä ja näin ollen sairaus ei voi haitata palkkatyössä käyntiä jos sitä ei ole. :D Eli työttömän statuksella sitten mennään.
Mistä löytyy palkanmaksaja. Tarttis melkein matkatöihin mennä mutta bensan hinta on kova joten tuskin löytyy työnantajaa että maksaa niin hyvää palkaa että kannattaa töihin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeen rosvoparoniajassa oikein elät? Tukien vähyys nykyajassa johtuu täysin siitä, että äärioikeistolaiset kieltävät ne köyhiltä.
Työt ei nappaa ja työttömyystuet riittävät minulla elämiseen. Siksi.
luulin saavani hyvän työn mutta "haukkasin kopallisen pa..aa" kuten sanotaan
tuttu oli kouluisäntä ja kovalla työllä pääsinkin hänen paikalleen, sain helpon unelmieni työn, vai sainko?
näin, että hänelle oli maksettu peruspalkkaa reilu 2400e ja ikälisiä muutama satku päälle
minun paperiin tulikin ammatin kohdalle kohdevastaava, eikä kouluisäntä, peruspalkan kohdalla luki jotain vähän alle 1800e
myös työtunnit leikattiin kuuteen, entisen kahdeksan sijaan, tulipahan lyhyempi työpäivä mutta bruttopalkka putosi jo 1400 euroon
toimenkuvaahan olisi siis hieman supistettu, joka oli myös peruste uudelle palkalle, mutta nyt täällä pitää hoitaa 6 tunnissa 2 koulua ja ennen hoidettiin 8 tunnin aikana 1 koulu, että olen hieman eri mieltä uudesta "työmäärästä"
en olisi myöskään halunnut tätä 2 koulun hommaa, itse kävely ei haittaa mitään mutta nyt käy usein niin, että kun minua tarvittaisiin toisella koululla niin olenkin toisella ja monet tilanteet menevät erittäin hankalaksi
on myös vaikea ottaa vastuuta monista asioista, kun en ole koululla paikalla, avaimia palautetaan mihin sattuu tai luovutetaan ilman kuittauksia kun en ole paikalla ja minun oletetaan kantavan näistä vastuu
työmiehiltäkin tulisi vaatia aina työmääräys mutta kun olen toisella koululla, niin joku päästää heidät sisään ja he vain aloittavat työt ja minä en ole sitten hoitanut velvollisuuksiani?
todella paljon muitakin hankalia tilanteita syntyy, eikä tämä työ ole enää yhtään niin mukavaa ja helppoa, josta olin haaveillut
rehtori ja opettajat vaativat tekemään töitä, kun ne on ennenkin kouluisäntä hoitanut ja esimies on jyrkästi kieltänyt a. kilpailevien firmojen töiden tekemisen ja b. monet työt, joihin meillä ei enää ole tapaturmavakuutuksia, kuten poraukset, tikkaille nousut, valojen vaihdot, jne jne
tässä on nyt joka päivä puun ja kuoren välissä ja joutuu väkisinkin huonoon maineeseen vaikka haluaisin hoitaa kaikki työt ja kunnolla, kukaan ei oikein usko jos sanon "en saa tehdä", oletetaan että välttelen töitä ja välillä on vain pakko tehdä, vaikka ei saisi mutta tämäkin on aika hankalaa kun näihin töihin emme saa enää mitään varusteita tai tarvikkeita, emme edes näppylähanskoja vaikka vitsiltä kuulostaakin
luulen, että koulun henkilökunta olettaa, että minulla on samat tehtävät ja palkka kuin edellisellä tekijällä, enkä ole kehdannut alkaa huutelemaan "tekisittekö itse puolella palkalla" juttuja, ainakaan vielä, esimieskin väittää laittaneensa rehtorille mailia mutta ei ole muutosta tullut, hehän saavat nyt saman palvelun halvemmalla, joten eivät mielellään asiaan puutu
nykyään tulee siis tosiaan sanomista tai jopa varoitus töiden tekemisestä, eikä siitä että ei ole tehnyt, aika oudoksi on mennyt ja on vähintään hassua, että pitää tehdä töitä salaa ja siis sellaisia, joista ei enää makseta
no valitusta voisi varmaan jatkaa loputtomiin, kai tuosta jo jonkun käsityksen sai ja tosiaan tulothan vähän tippui kun tässä vihdoin pääsin töihin, että aika moista vaikka itse sanonkin
Vierailija kirjoitti:
3 tärkeintä kohtaa, joilla työllistyminen onnistuu:
-suhteet
-suhteet
-suhteet
Olen saanut vain yhden työpaikan suhteilla (kollega aiemmasta firmasta vaihtoi ja veti mut mukanaan). Muuten on kyllä headhuntattu ihan oletettavasti mun cv:hen perustuen, eli Linkkarista mut löytämällä. Nytkin olen vaihtamassa paikkaa, enkä tunne ketään uudesta työpaikasta. Palkka ylimmässä desiilissä. Itse sanoisin, että kokemuksella ja osaamisella eniten merkitystä. Kokemusta kannattaa hankkia pienemmälläkin palkalla ja olla valmis vähäksi aikaa muuttamaan jollekin random paikkakunnallekin. Siitä sitten pääsee eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Työt ei nappaa ja työttömyystuet riittävät minulla elämiseen. Siksi.
ziisus-raist kai ne nyt riittää kun ne on selkeästi korkeammat mitä ruohonjuuritason hommista maksetaan
kaikki huutaa pärjään tuilla mutta toiset raataa joka päivä töissä ja pärjää vielä vähemmällä
voi helevatan helevatan helevatan helevata, ei mittööö järkööö ei mittööö järkööö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeen rosvoparoniajassa oikein elät? Tukien vähyys nykyajassa johtuu täysin siitä, että äärioikeistolaiset kieltävät ne köyhiltä.
mikä tukien vähyys kun naapurin yh-lla suuremmat vuositulot kuin minulla kokopäivä töistä?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minulle sopivaa työkykyni perusteella.
Mikä sitten olisi työkykyäsi vastaavaa työtä?
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole vastanneet hakemuksiin.
Mihin siis pitäisi mennä töihin?
no paskaduuniin tietenkin sitä riittää täältä saa n-sanoilta joka päivä näitä apinarokkoja ja eboloita sun muita tule heti
Otin lopputilin 2 syystä, todella epäasillinen kohtelu ja palkan lisäksi joudin joka tapauksessa nostamaan tukia, joten siirryin vain kokonaan tuille, jäin lopputilanteessa selvästi voitolle.
Kerro miksi menisin takaisin, ainakaan vastaavaan nöyryytykseen en enää suostu ja kyllä ne sen näkevät jo työhaastattelussa ja varmasti valitsevat jonkun "helpommin vedätettävän".
Työtä tai heräämistä tai muuta vastaan ei ole mitään, itse työkin oli menettelevä.