Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikset mene töihin, työtön?

Vierailija
25.08.2022 |

Juuri katsoin mollia ja siellä oli tuhansia ja tuhansia työpaikkoja auki. Mikset hae?

Kommentit (124)

Vierailija
81/124 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttavaan työhön ja työkokeiluun pääse vain pitkäaikaistyöttömät.

Kaikesta päättäen kyse on lähinnä pakottamisesta.

Vierailija
82/124 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin syy on Suomen liian suuri sosiaaliturva verrattuna palkkoihin. Nämä Igorin hokijat pitävät yllä lähes samaa elintasoa kuin pienipalkkaiset ihmiset.

Mikä olisi sinun mielestä sopiva sosiaaliturva jos 2 lapsen äiti saa 680e?

Niin siis tuossa on elatusapu ja lapsilisät? Olet ilmeisesti sen verran varakas tai sulla on sen verran tuloja, ettet tarvitsekaan mitään muita tukiaisia.

En minäkään tuon enempää saa, vaikka kahden lapsen yh-mutsi olenkin. Palkkatuloni on n. 100kEUR vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/124 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta työnteko niin kauan kuin pärjään tuilla + säästöillä. Ehkä ensi vuonna yritän jonkin osa-aikatyön saada. Inhoan työntekoa ja työelämä on ihan perseestä ja ajanhukkaa. Teen mieluummin muita asioita ja päätän itse elämästäni ja ajankäytöstäni.

Vierailija
84/124 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisipa Tradenomi palkkatukityössä tai kuntouttavassa niin pysyisi täältä poissa. Oikeisiin töihinhän häntä ei kukaan palkkaa.

Vierailija
85/124 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koronarokottamaton sairaanhoitaja. Eipä ole asiaa töihin ainakaan ennen vuodenvaihdetta. Hoidan sitten rauhassa lapsiani kotona, katsotaan ensi vuonna uusiksi jos rokotepakko ei jatku.

Vierailija
86/124 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttavaan työhön ja työkokeiluun pääse vain pitkäaikaistyöttömät.

Kaikesta päättäen kyse on lähinnä pakottamisesta.

Mä menisin mutta en pääse. Tylsää olla kotona.

Vierailija
87/124 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin vakavasti kartuttaessani osakkeenomistajien pohjatonta pussia. Päätin kääntää tilanteen ympäri ja nyt nämä rahakeisarit maksavat minun oleiluni.

Vierailija
88/124 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin syy on Suomen liian suuri sosiaaliturva verrattuna palkkoihin. Nämä Igorin hokijat pitävät yllä lähes samaa elintasoa kuin pienipalkkaiset ihmiset.

Niin siis tuossa on elatusapu ja lapsilisät? Olet ilmeisesti sen verran varakas tai sulla on sen verran tuloja, ettet tarvitsekaan mitään muita tukiaisia.

En minäkään tuon enempää saa, vaikka kahden lapsen yh-mutsi olenkin. Palkkatuloni on n. 100kEUR vuodessa.

Tuossa on työmarkkinatuki ja lapsilisät.

Vierailija
89/124 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen rokottamaton sairaanhoitaja, rakennan omaa kotia ja elelen työttömyystuilla. Onneksi ehdin kerätä vähän säästöjä ennen kuin laitettiin töistä pihalle. Uusi ala mietinnässä.

Vierailija
90/124 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivat työpaikat on piilotettu hiljaiseen hakuun.

Vierailija
91/124 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen työtön eikä minulla siis ole töitä mihin mennä. Teen päivittäin työhakemuksia, mutta en ole vielä saanut työpaikkaa. 

Vierailija
92/124 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat varmasti myös elatustuen? Käsittääkseni se maksetaan, vaikkei isää ole kuvioissa ollenkaan, siis kahdesta n. 330eur/kk.

Vierailija
93/124 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tässä on veronmaksajien rahoilla löhöillessä telkkaa katsoen ja maggaraa syöden. Kiitos ap, pikku senttisesi ovat menneet hyvään tarkoitukseen, eli kaljamahan kasvatukseen!

Vierailija
94/124 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat varmasti myös elatustuen? Käsittääkseni se maksetaan, vaikkei isää ole kuvioissa ollenkaan, siis kahdesta n. 330eur/kk.

En minä saa mitään elatustukea.

Tässä ketjussa puhutaan työttömistä jotka toisten mielestä saa sosiaalitukia niin paljon ettei kannata mennä töihin. Kerroin vain ettei kaikki työttömät saa muuta kuin työmarkkinatuen ja mahdolliset lapsilisät.

Vierailija
95/124 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua tehdä ruumiillista työtä. Näissä joutuu hiki päässä raatamaani ja usein on myös heikko palkka, lisäksi huonot työsuhde edut ovat "paskatöissä" arkipäivää.

Olen työtön koska en ole osannut nuoleskella itselleni julkis rahotteista "suojatyöpaikkaa".

Vierailija
96/124 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta: ei hän saa. Hän asuu miehensä kanssa, joka tienaa rahaa. Siksi juuri hänen saamansa tuet ovat noinkin pienet.

Vierailija
97/124 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomi

on

täysi

pelle

Vierailija
98/124 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäskö mennä huomenna töihin? Ei mulla ole työpaikkaa mutta menis vaan johonkin. Sitten kun joku kysyy mitä mä teen siellä niin sanon vaan että mää tulin töihin ny. Koska täällä maksetaan palkka? Perjantai ja pitäs päästä kaataan. Kyllä sulta varmaan tässä vaiheessa löytyy 7 kymppiä?

Vierailija
99/124 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi katsoa Linkedinistä, millaiset ihmiset hakevat töitä. Noilla meriiteillä ja koulutuksilla luulisi olevan kysyntää, mutta avoimet sopivat paikat pidetään hiljaisessa haussa.

Eipä ole ihme, ettei työntekijät ja työnantajat kohtaa.

Vierailija
100/124 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 tärkeintä kohtaa, joilla työllistyminen onnistuu:

-suhteet

-suhteet

-suhteet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme