Mikset mene töihin, työtön?
Juuri katsoin mollia ja siellä oli tuhansia ja tuhansia työpaikkoja auki. Mikset hae?
Kommentit (124)
Työttömiä on palkkatuella toimistotöissä taidemuseossa.
Katsoppa sieltä kaikki sellaiset missä tarjotaan työtä, jota voi tehdä ilman koulutusta, täysillä tunneilla ja sellaisella palkalla, jolla pystyy elämään ja sijainnilla, johon pääsee ilman autoa julkisilla kulkuvälineillä. Voit eritellä vielä paikkakunnittain.
Jään odottamaan raporttiasi
Haen, en pääse.
Lisäksi olen uupunut edellisestä työstä.
Ja opiskelen kokopäiväisesti.
Työttömiä on kuntouttavassa työtoiminnassa toimistotyössä hautausmaiden toimistossa.
Työttömiä on työkokeilussa toimistotöissä sivistyskeskuksessa.
Työttömiä on toimistotöissä palkkatuella nuorisotaloissa.
Ainakin pk-seudulla yhteen paikkaan saattaa olla tuhansia hakijoita. Ihan lottoamista kuka saa työpaikan
Työttömiä on kuntouttavassa työtoiminnassa museoissa.
Työttömiä on kuntouttavassa työtoiminnassa toimistotöissä sähkölaitoksella.
Työttömiä on kuntouttavassa työtoiminnassa kansalaisopistoissa toimistotyössä.
Työttömiä on kuntouttavassa työtoiminnassa toimistotöissä vesilaitoksella.
Työttömiä on työkokeilussa toimistotöissä valtion virastoissa.
Mun on vaikea löytää sopiva työpaikka selkäsairauden takia. Olen ollut tytöttömänä 3kk.
Jos ei ole saanut jotain kautta kerrytettyä kokemusta, ei ole minkään työnantajan ykkösvalinta. Kaikilla ei ole suhteita. Itse olen siinä mielessä onnekas, että tunnen erään henkilön, jonka kautta minä olen saanut työpaikan ja niin on myös yli 10 muuta tuttuani. Nuorempana järjestin poikaystävilleni töitä tämän henkilön kautta. Osa on noussut nyt jo korkeaan asemaan, kun saivat nuorempana relevanttia työkokemusta koulutukseensa nähden. :)
Työt on sovittu alkavaksi ensi kuun loppupuolella. Nyt on sieniaika.
Kyllä on jollakin psykoosit tulilla. Kuvittelee, että kuntouttavaan pääsee tuosta noin vain mihin vain.
Koska minua ei palkata niihin hommiin mihin haluan. Hain lääkäriksi, mutta en saanut vastausta takaisin. Mihinkään alipalkattuun duunarihommiin en suostu. Eli työttömyys jatkuu.
Kuntouttavaan työhön ja työkokeiluun pääse vain pitkäaikaistyöttömät.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinut irtisanotaan ensi talvena, niin ei hätää voit päästä kiinteistön hoitoon työmarkkinatiella ja 9 euroa / työpäivä kulukorvauksella hiekoittamaan koulujen ja tarhojen pihoja.
Irtisanottavat ovat luultavasti olleet sen verran fiksuja että jäävät ansiosidonnaisille, eivät työmarkkinatuelle.
Työttömiä on palkkatuella valtion virastoissa asiakaspalvelussa.