naisvangit
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009012308.html
Vankilanjohtaja Kaisa Tammen elämäntehtävä on naisvankien aseman parantaminen. Työssään on kohdannut paljon surullisia tarinoita. Lapsia, jotka valehtelevat vanhempiensa puolesta ja rikollisia, joilla ei ole ketään, jolle soittaa. Turvaton lapsuus on saanut Kaisa Tammen tuntemaan: vankilassa mä pärjään.
Kommentit (22)
Kaisa Tammi on Vanajan vankilan johtaja. Joku ei tykkäisi olla vankilassa töissä ollenkaan, mutta olen lapsuudessa jo kovaan maailmaan tottunut, se on minulle tutuin ja siellä osaan toimia. Vankilassa mä pärjään
Tekemällä tehtyä naislässytystä ja womansplainausta. Ihan samanlaisia vangit ovat sukupuolesta riippumatta. Yksilölliset erot koulussakin on poikien välillä suuremmat kuin poikien ja tyttöjen väliset.
Mieleen on jäänyt tilanne, kun naisvangilta löytyi stilettiveitsi ja hänen vankilassa asuva nelivuotias lapsensa puolusti äitiään.
Ethän laita äitiä poijes täältä, se veitti oli minun leikkiveitti.
Vierailija kirjoitti:
mielipiteitä
Mihin?
Miehet saavat samoista rikoksista huomattavasti isompia tuomioita. Miesvangit ovat siis syrjittyjä.
Naurattaa tämä yhteiskunnan gynosentrismi. Kaikki nähdään naisten näkökulmasta, vaikka sama ongelma kohdistuisi miehiin moninkertaisen pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Tekemällä tehtyä naislässytystä ja womansplainausta. Ihan samanlaisia vangit ovat sukupuolesta riippumatta. Yksilölliset erot koulussakin on poikien välillä suuremmat kuin poikien ja tyttöjen väliset.
Niinpä. Valtaosalla miesvangeista on tosi rankkoja taustoja, mutta tuossa nyt haluttiin taas sovittaa uhrin roolia. Varmaan kivalta tuntuu uhreista ja näiden omaisista lukea tuota puolustelevaa sontaa.
Ihmettelin niitä lukuja esim. miten moni oli itse kokenut väkivaltaa tai miten monelle on tehty abortti, koska aborttihan on ihmisoikeus, ei se ole mikään elämää määrittävä asia. Onko naisen oikeus päättää omasta kehostaan jotenkin rikollisuutta ennakoiva tai määrittävä asia?
Tammi-Moilanen on siis vaihtunut pelkäkai Tammeksi. Ehkä se selittää feministisen näkökulman asioihin...
Heh, googlasin "miesvangit väkivalta" ja tulee pelkkää naisvangit väkivallan uhrina -tulosta... Ja tuon naisen juttuja. Kokeilkaapa
Naisvangit saaneet kaikkea luksusta muutenkin, wellness-osaston ja mikähän tuo bulevardikin on ja muuttaa vankivaateamalliston ym
Vierailija kirjoitti:
Heh, googlasin "miesvangit väkivalta" ja tulee pelkkää naisvangit väkivallan uhrina -tulosta... Ja tuon naisen juttuja. Kokeilkaapa
Edelleen jatkuu "miesvangit väkivaltainen lapsuus" tulee juttuja naisvangeista
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin niitä lukuja esim. miten moni oli itse kokenut väkivaltaa tai miten monelle on tehty abortti, koska aborttihan on ihmisoikeus, ei se ole mikään elämää määrittävä asia. Onko naisen oikeus päättää omasta kehostaan jotenkin rikollisuutta ennakoiva tai määrittävä asia?
Ei ole kyse siitä, onko oikeus aborttiin vai ei, vaaan siitä että ei-toivottu raskaus voi kertoa monenlaisista ongelmista (silloinkin, kun oikeutta aborttiin ei ole). Siinä voi olla taustalla esimerkiksi lähisuhdeväkivaltaa tai jopa r*iskaus, vaikeuksia terveyspalvelujen saamisessa ja muita elämänhallinnan ongelmia. Osa abortin tehneistä myös traumatisoituu kokemuksestaan tai kokee syyllisyyttä, vaikka päätös olisi ainoa oikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen jatkuu "miesvangit väkivaltainen lapsuus" tulee juttuja naisvangeista
Johtunee siitä, että termi "miesvanki" ei ole kovin yleinen; useimmiten puhutaan vain vangeista. Oletuksena kaikessa on mies.
Naistenvankilat on kuin jotain hostelleja, edes narkkareita ei niissä pakoteta kuiville.
Tähän päälle vielä korkeampi rangaistuskynnys koska pimppa, ja fatta eli valtio sponssaamaan useammin ettei vaan edes joutuisi lusimaan ellei oo aivan pakko, koska pimppa.
Naisvankien ja miesvankien eroavaisuuksia?