Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikisinkut, oletteko jo tottuneet siihen miten mukavaa on, kun saa tehdä mitä tykkää eikä tarvi neuvotella kenenkään kanssa asiasta?

Vierailija
24.08.2022 |

Itse nautin tästä. Otin juuri uuden viran vastaan toiselta puolelta Suomea. Muutto takana. Ei tarvitse neuvotella minkään puolison kanssa asiasta, ei tarvitse murehtia kakaroitten kouluista. Itse olen elänyt 37-vuotiaaksi koko aikuiselämäni yksin ja tähän mukavaan puoleen on ehtinyt tottua. Itse nautin vielä erityisen paljon perheellisten peppukivusta, joka asiasta tulee. Itketään itsekkääksi yms.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pitkä kokemus parisuhteista, avioliitosta ja olen aina ahdistunut parisuhteessa ollessani. Yritin niin kovasti elää kuin muut, vaikka voin henkisesti pahoin parisuhteissa ollessani.

Nyt vihdoin saa elää ihan niinkuin haluan! Yhtäkään miestä ei enää elämääni tule. Rakastan sitä, että voin työpäivän jälkeen tehdä ihan mitä vaan tai olla tekemättä. Viikonloput ihan mitä haluan. Ei enää kompromisseja missään asiassa. 

En kaipaa mitään. En ole koskaan halunnut läheisyyttä, seksihalutkin on onneksi iän myötä laantuneet. Sana rakkaus saa mut juoksemaan karkuun. Nekin on koettu. 

Vierailija
62/64 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liberaali yhteiskunta kasvattaa ihmisistä yksinäisiä susia eli ikisinkkuja, joille mukavuudenhalu on elämän tärkein arvo.

Mikä muu kuin mukavuus pitäisi sitten olla arvona?

Olla koneiston osa, oravanpyörässä? Kärsimys? Uhrautuminen? Miksi ja kenelle?

Aiemmat sukupolvet ovat olleet epäitsekkäämpiä ainakin sen verran, että uusia kansalaisia on syntynyt. Sitten yksi sukupolvi tuhoaa koko maan itsekkyydellään.

Toisaalta heidät on kasvatettu sellaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liberaali yhteiskunta kasvattaa ihmisistä yksinäisiä susia eli ikisinkkuja, joille mukavuudenhalu on elämän tärkein arvo.

Aiemmat sukupolvet ovat olleet epäitsekkäämpiä ainakin sen verran, että uusia kansalaisia on syntynyt. Sitten yksi sukupolvi tuhoaa koko maan itsekkyydellään.

Haiskahtaa "lisääntykää ja täyttäkää maa"- ajattelulta. Mitä tuhoamista se on, jos eletään vähän vähemmällä kulutuksella...

Vierailija
64/64 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole itsekkäämpää kuin hommata kakaroita vain siksi, kun "kuuluu hommata". Vaikka maailmassa on yllinkyllin lapsia, jotka kaipaisivat kotia ja muutenkin ihan tarpeeksi ihmisiä, ja vaikka itseä ei edes kiinnostaisi niin silti täytyy pistää omat geenit liikkeelle vaikka voikin ihan jäädä se niiden kasvatus. Näitä kyllä näkee vaikka kuinka. Eletään yhä entisaikoja, jolloin lapsia tehtiin suureksi osaksi siksi, että joku pitää huolen tilasta ja vanhuksista tulevaisuudessa. Oli siinäkin oma itsekäs hyöty-ajattelu takana vaikka se itse lasten kasvatus saattoi olla aivan karseaa.