Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luuletko, että koko aikuisikänsä kasvojaan ja vartaloaan hoitanut on rypyttömämpi 50-, 60- ja 70-vuotiaana

Vierailija
20.05.2024 |

...kuin itseään hoitamaton tai vain joskus epäsäännöllisesti itseään rasvannut vastaavan ikäinen? Eli auttaako vuosikymmenten hoito mitään? Onko edes suositeltavaa moinen päivittäinen kemikaalikuorma iholle? 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuolla ole tuossa vaiheessa enää mitään väliä, peli on jo hävitty.

Vierailija
2/10 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta näin pian 50 v:nä voin kertoa, että ainakaan itseäni ei naaman ryppyjen määrä hirveästi kiinnosta. Olen siis tyytyväinen, että en ole siihen kuluttanut pahemmin aikaa viimeistä 30 vuotta.

Jotakuta muuta voi toki kiinnostaakin kovasti, joten ehkä kannattaa sitten yrittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luule, vaan tiedän😊

Vierailija
4/10 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole yli 30-vuotiaana ottanut aurinkoa, käynyt rantalomilla, ja olen käyttänyt kesäisin aurinkosuojaa. En ole ikinä ruskettunut. Luulen, että se on auttanut eniten ryppyjä vastaan. 

N60

Vierailija
5/10 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perimällä on paljon isompi merkitys tuohon kuin millään rasvoilla ja hoidoilla. 

Vierailija
6/10 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En luule, vaan tiedän😊

Mutta onko se ollut kiinni voiteista, vaan pikemminkin geeneistä ja elämäntavoista? 

Vierailija
7/10 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luule.

Mun ihonhoitoon on 64v kuulunut vain vesipesu ja markettirasva. Jos on ollut meikkivoidetta olen pessyt sen käsisaippualla. 

Iho on sileä, kimmoisa ja lähes virheetön myös kaulan ja decolten alueella. Ei juuri ryppyjäkään vielä. Ja kyllä, viihdyn auringossa mutta nykyään käytän kesän alussa aurinkorasvaa

Kollageenipitoisuus ihossa ratkaisee. Mulle ei (onneksi) ole koskaan kalliit rasvat ja aineet sopineet. Iho heti rakoilla ja ryhelmällä.

Vierailija
8/10 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Uskon että on pääosin geeneistä kiinni. Elintavoista on 3 asiaa, jotka tunnetaan että vaikuttaa: tupakointi, aurinko ja isot painonvaihtelut aikuisiällä. Muuten ei ne rasvailut yms. ikääntymistä estä. 

Oma äitini on esimerkki ihmisestä, joka ei ole koskaan hoitanut ihoaan muuta kuin jotain apteekin perusvoidetta talvella jos iho tuntuu kuivalta. Ei ole edes aurinkovoiteita käyttänyt, koska ei pala Suomen oloissa muutenkaan - itse olen samanlainen. Hänellä on vielä yli seitsenkymppisenä todella sileä iho, lähinnä pieni sibeliusryppy kulmien välissä ja silmän alla joitain juonteita, muuten ei ryppyjä. Toivon kovasti että olen perinyt äitini geenit, enkä isäni, joka viisikymppisenä näytti jo todella vanhalta kuten suvussaan muutkin. Mutta jos olen perinyt isäni geenit, en usko että mikään määrä kalliita rasvoja siihen auttaa.

Ja itse en niin paljon nuoren näköisyydestä välitä, että mitään täyteaineita, botoxeja yms. sen takia ottaisin. Minusta on ok näyttää ikääntyneeltä enkä näe sitä edes mitenkään "rumana". 

Vierailija
9/10 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kollageenipitoisuus ihossa ratkaisee. Mulle ei (onneksi) ole koskaan kalliit rasvat ja aineet sopineet. Iho heti rakoilla ja ryhelmällä.

Tämä. Itse sain ihotautilääkärillä muusta syystä käydessäni tietää hauskan jutun, eli se että mulla on aina ollut keratosis pilarista käsivarsissa ja reisissä (sellaisia "kananlihalla" näppyjä)), tarkoittaa myös sitä että ihossa on korkea kollageeni- ja keratiinipitoisuus, mikä suojaa ikääntymiseltä. Useimmilla keratosis pilaris kuulemma katoaa iän myötä, koska tosiaan noiden aineiden tuotanto heikkenee. Itselläni on vielä 49-vuotiaana tuota, eikä kyllä ole juuri ryppyjä naamassa, vaikka ihonhoito on aina ollut aika satunnasta (välillä puuskia ostaa jotain kalliita aineita ja käyttää, mutta pääosin en ole viitsinyt rahaa/aikaa sellaiseen tuhlata) enkä ole juuri aurinkovoiteitakaan käyttänyt.

Vierailija
10/10 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se on varakkaampi, joka ei uskonut mainosmiesten puheita siitä että ihoa ja hiuksia pitää rasvata, voidella ja hoitaa 247.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi