Miten vähentää lihan käyttöä ilman nälkää?
Haluaisin vähentää lihan käyttöä ja lisätä kasviksia. En myöskään halua että energia tulee liian isosti hiilareista koska ne eivät pidä nälkää loitolla. Miten olet onnistunut vähentämään lihaa ja parantamaan ruokavaliota, ilman että se tulee myöskään todella kalliiksi.
Kommentit (25)
Muita proteiininlähteitä, esim. kananmunia, kalaa, linssejä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Syön papuja, linssejä, kikherneitä ja kalaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Syön papuja, linssejä, kikherneitä ja kalaa enemmän.
Ja kananmunia myös.
Jatkuva nälkä on yleensä merkki proteiinin puutteesta.
Niin ja kyllä pavut, linssit ja kikherneet pitävät ihan hyvin nälkää pois kuten lihakin.
Vierailija kirjoitti:
Pekonia vaan.
Nams!
Faith kirjoitti:
Muita proteiininlähteitä, esim. kananmunia, kalaa, linssejä.
Kala on lihaa
Ensiksi tulee mieleen sellainen vaihtoehto, että syö jotain muuta kuin lihaa.
Voi tehdä erilaisia edullisia keittoja, kuten kasvissosekeitto, pinaattikeitto, linssikeitto, hernekeitto, bataattikeitto, porkkanakeitto, lehtikaali-papukeitto jne.
Niiden kanssa voi syödä muutaman palan tummaa leipää, jolloin proteiinin tarve tulee täyteen. Voihan leivän päälle laittaa vaikka kananmunaa, jos jotain todella tuhtia kaipailee.
Kananmunat ja maitotuotteet. Kasviproteiini
Hyviä ohjeita tullutkin jo. Olen elokuun alusta asti ihan testiksi vähentänyt lihaa, ja lisännyt tilalle juurikin papuja, kikherneitä ja linssejä. Kalaa en niinkään, mutta hyvä vaihtoehto sekin.
Jos käy kuntosalilla, voi ottaa myös proteiinipulveria iltaisin. Poistaa nälän tunteen suunnilleen puoleksitoista tunniksi. Toisin sanoen ei tarvitse mennä nälkäisenä nukkumaan.
Noh, näitä tapoja EN suosittele, mutta itse olen vähentänyt ruokahaluani iltatissuttelulla sekä nikotiinin ja karkin suurkulutuksella. :D
Lihan korvikkeena käytän silloin tällöin nyhtökauraa, josta saa mausteiden avulla aivan lihan makuista. Mutta isoin ongelma siinä on että se on melko kallista.
Siitä propsit että pohdit lihan käytön vähentämistä! Vegaanius on mielestäni hyvä valinta, mutta koen itsekin sen liian hurjana hyppynä että lopettaisin kokonaan eläinperäisten ruokien, etenkin lihan, käytön. Sillä saataisiin jo todella iso muutos jos ihmiset edes vähentäisivät lihan käyttöä, ja mielestäni tällainen idea on myös helpompi saada läpi kuin se, että kaikki ryhtyisivät vegaaneiksi.
Itsellä juuri kasvisruoka pitää hyvin nälkää.
Kasvisruoassa on usein paljon pureskeltavaa, runsaasti kuituja ja rauhassa syödessä ehtii tulla kylläiseksi.
Käytä monipuolisesti eri kasviksia. Grillaa, paahda uunissa, paista, tee salaatteja.
Kun muistat ilmaston, vähemmistöjen ihmisoikeudet ja eläinten oikeudet, niin hyppy veganismiin on helppo.
Minulla kasvissyönti on aika luontaista. En tykkää kovasti lihasta joten sitä jollain aterialla on ehkä pari kertaa viikossa
Ja kasvisruokaa voi syödä isomman määrän kuin energiapitoisempaa rasvaista lihaa.
Esimerkiksi jauhelihasta yli 2/3 energiasta tulee rasvasta.
Pavut on terveellisiä ja täyttäviä.