Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna lääkäri kertoo verikokeiden tuloksen. Pelottaa, että toivottavasti ei diabetesta :(

Vierailija
24.08.2022 |

Taulukon mukaan minulla lievää ylipainoa ja vyötärönympärys enemmän kuin pitäisi. Ei mielestäni janota mitenkään epänormaalisti, kesällä kuumuuden takia vain enemmän. Liikun 4-5 kertaa viikossa reippaasti kävelylenkkejä tehden. Meinasin katsoa omakannasta tulokset, mutta en uskalla. Lääkäri saa huomenna kertoa, muuten menetän yöunet :(

Suvussa diabetesta äidin veljillä, mutta ei hänen siskoillaan. Kuulemma periytyy helpommin miehille. Toivottavasti ei ole niin huono onni, että itsellä on silti, vaikka nainen olen :(

Kuitenkin huolettaa, kun reisissä tällä hetkellä paha hiivatulehdus, toistuu kesäisin ja ollut nyt kolmatta kesää. Epäilen, että sai alkunsa, kun olin kauan märässä uimapuvussa. Jossain mainittu tämän voivan aiheuttaa. Jossain luki, että hiiva liittyisi diabetekseen, mutta tosiaan tulee minulle vain kesäaikaan. Lisäksi jalkateriä kuumottamut nyt kolmatta kesää ja sen takia hakeuduinkin verikokeisiin. Kaksi vuotta sitten veriarvot olivat normaalit ja silloin jo oli hiiva ja jalkojen kuumotus.

Eikö yleensä itse tunne, jos olisi diabetekseen viittaavaa? Ei tule heikottavaa tai väsynyttä oloa syönnin jälkeen, edes makean. Tuota tautia en haluaisi. En kuitenkaan kovin vanha ole, 41v.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmillani ei siis diabetesta eikä sisaruksillanikaan. Yksi siskoni minua 6 vuotta vanhempi ja reilummin ylipainoinen eikä hänellä silti diabetesta. Ei voi olla niin epäonni, että minulla olisi, vaikka ei niin paljon ylipainoa :(

Vierailija
2/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lääkäri vasta ensi viikolla ja myös pelkäsin diabetesta. En olisi pystynyt olemaan jännityksessä katsomatta omakannasta. Onneksi katsoin, sokeriarvo ja muutkin arvot olivat kaikki normaaleja ,

paitsi kolestetoli pikkuisen koholla.

Toivottavasti sinullakaan ei diabetesta ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti vain sanoo, että tuskin minulla diabetesta on, koska en ole reilusti ylipainoinen ja terveydenhoitaja, joka lähetti verikokeisiin, ajatteli samoin. Toivottavasti olisi kaikki kunnossa. Ehdin nähdä tuloksista, että glukoosi ja kalium normaali.

Kuitenkin huolettaa, kun jalat ja maha näyttävät kamalilta, turvotust on :/

Vierailija
4/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole diabetesta niin hyvä hyvä. Jos on diabetes niin sitten se hoidetaan, ja elämä jatkuu.

Vierailija
5/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lääkäri vasta ensi viikolla ja myös pelkäsin diabetesta. En olisi pystynyt olemaan jännityksessä katsomatta omakannasta. Onneksi katsoin, sokeriarvo ja muutkin arvot olivat kaikki normaaleja ,

paitsi kolestetoli pikkuisen koholla.

Toivottavasti sinullakaan ei diabetesta ole.

Kävin verikokeessa toissapäivänä. Muistaakseni kolesteroli taisi olla yhden kymmenyksen normaalia poikkeava, sen jälkeen en uskaltanut katsoa arvoja enää. Glukoosi, kalium ja kilpirauhaskoe normaali.

Vierailija
6/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetes voi tulla laihallekin, etenkin vanhuksena. Sehän on sisäelinten, haiman ja maksankin sairaus. Verenpaine myös oireena.

Vierailija
7/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläs panikoi nyt. Ei diabetes ole nykyään maailmanloppu, sen voi hoitaa elintavoilla tai sitten lääkehoito kehiin.

Vierailija
8/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äläs panikoi nyt. Ei diabetes ole nykyään maailmanloppu, sen voi hoitaa elintavoilla tai sitten lääkehoito kehiin.

Mutta rajoittaa siten, ettei enää voi kylässä syödä makeaa ilman piikkiä tai joutuu ainakin miettimään.

Vierailija
9/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diabetes voi tulla laihallekin, etenkin vanhuksena. Sehän on sisäelinten, haiman ja maksankin sairaus. Verenpaine myös oireena.

Verenpaine oli normaali, kun terveydenhoitaja mittasi.

Vierailija
10/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ne tulokset ovat tulleet jo. Käy katsomassa arvot omakannasta.

Vierailija
11/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole hyvä merkki jo, kun glukoosiarvo normaali? Sehän liittyy verensokeriin.

Vierailija
12/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla glukoosiarvollahan juuri tutkitaan diabetesta. Jos se on yli 7, niin on diabetes ( useampi mittaus otetaan ja nimenomaan paaston kälkern). Normaali arvo on alle 6.

Ei sulla mitään diabetesta ole jos glukoosi oli normaali.

Vierailija
13/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti ne tulokset ovat tulleet jo. Käy katsomassa arvot omakannasta.

Katsoin jo osan, mutta sitten en enää uskaltanut, kun yksi arvo oli yhden kymmenyksen yli normaalin arvon, muistaakseni kolesteroli.

Vierailija
14/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä diabetes paha tauti ole, itse sairastin vakavan haimatulehduksen ja siitä sain jälkitautina diabeteksen.

Alkoa en saa käyttää ja sen takia sairastuin vaikeaan masennukseen.

Turhaa sä ap stressaat! :)

M30

Vierailija
15/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei diabetes nyt sentään noin vakava asia ole. Täysin hoidettavissa.

Vierailija
16/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla glukoosiarvollahan juuri tutkitaan diabetesta. Jos se on yli 7, niin on diabetes ( useampi mittaus otetaan ja nimenomaan paaston kälkern). Normaali arvo on alle 6.

Ei sulla mitään diabetesta ole jos glukoosi oli normaali.

Ellei sitten ole toista sokeriarvoa, jota verikokeessa mitataan? Ei tarvinut olla syömättä eikä juomatta ennen verikoetta.

Vierailija
17/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herranjestas taas.

Vierailija
18/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paastosokeri on yli 7 niin silloin on diabetes, 6-7 jos on paastosokeri niin ollaan jo riskirajoilla ja 4-6 paastosokeri on terveellä ihmisellä.

M30

Vierailija
19/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on siis luuseri joka pelkää että joutuisi elämään kuten kunnolliset ihmiset ja kantamaan vastuuta itsestään.

Vierailija
20/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä menin aikoinaan oireiden takia diabeteskokeisiin, niin otettiin samalla kilpirauhaskokeet ja vajaatoiminta oli diagnoosi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä