Isän kuorsaaminen
Mieheni on lievästi ylipainoinen ja kuorsaa kaikissa nukkuma-asennoissa. Hänen vieressään nukahtaminen on vaikeaa. Nyt meille tuli vauva, ja minun pitäisi pystyä nukahtamaan yösyöttöjen jälkeen. Ei auta, että tönin häntä, koska kuorsaaminen jatkuu heti uudestaan. Korvatulpatkaan eivät ole ratkaisu, koska minun pitää pystyä kuulemaan vauvan äänet. Olen toistaiseksi käyttänyt yhtä tulppaa, jotta kuorsaus vaimenee vähän. Meillä ei ole vierashuonetta, enkä halua alistua sohvalla nukkumiseen.
Kertokaa kokemuksistanne erilaisista apukeinoista. Nenälaastarit? Leikkaus? " Hammaskisko" ? Laihduttaminen saattaisi tietysti auttaa, mutta en voi tehdä sitä hänen puolestaan.
APUA!
Kommentit (2)
Ymmärrän sinua, sillä kokemusta on. Todella tylsää, kun muutenkin yöt rikkonaisia ja sitten joutuu vielä valvomaan miehen kuorsauksen takia. Minä kärsin aikani ja sitten vain sanoin, että näin ei voi jatkua. Meillä onneksi vierashuone löytyy, joten mies nukkuu nyt siellä. Tajusi tilanteen vakavuuden, kun joutui pois makuuhuoneesta ja on nyt myös leikkausjonossa. Toivottavasti leikkaus auttaa, kyllä minä mieluusti miehen vieressä nukkuisin.
Mielestäni sinun ei pidä siirtyä sohvalle, mutta ehkä voisit ehdottaa sitä miehellesi. Ja ilman muuta kannattaa passittaa myös mies lääkäriin, joka tutkii kuorsauksen syyt ja neuvoo jatkohoitoon.
Nokko
Minun mieheni on laiha kuin tikku mutta kuorsaa kuin mikäkin. Olen käyttänyt korvatulppia jo niin monta vuotta etten muista. Kun vauva syntyi mietin että varmaan kuolen väsymykseen kun sekä mies että vauva valvottaa. Joinakin öinä nukuin sohvalla. Olen aina kuullut vauvan itkun vaikka pidän tulppia molemmissa korvissa. Kesällä myöskin pidin tuuletinta paljon päällä koska se häivytti kuorsauksen ääntä. Yöllä tönin miestäni silloin tällöin että saan nukkua. En tiedä mikä kuorsaukseen auttaisi. Vinkkejä kaipaan minäkin.